Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss! Välkommen att söka jobb hos oss som nationell samordnare för byggnadsverk! Som nationell samordnare med ansvar för byggnadsverk i Trafikverkets norra region har du ett övergripande ansvar för att förvalta broar och övriga broliknande konstruktioner i vägsystemet i de fyra nordligaste länen. Nationell samordnare byggnadsverk, avd. vägsystem Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och utveckla en modern och innovativ underhållsverksamhet. Som nationell samordnare ansvarar du för att broar och övriga broliknande konstruktioner utmed det statliga vägnätet i norra regionen har väl genomarbetade åtgärdsstrategier och att dessa finns registrerade i tillhörande managementsystem. Strategierna omsätts utifrån transportpolitiska mål och nationell plan i en samordnad och prioriterad nationell underhållsplan för byggnadsverk. Du kommer att utföra ditt arbete i nära samarbete med projektledare som är placerad på något av Trafikverkets kontor inom regionen. De regionala projektledarna är de som leder projekterings- och entreprenadkontrakt. Du kommer ansvara för att den planering som ligger till grund för de olika underhållsåtgärderna är grundad på analyser från broinspektioner och att prioriteringar sker med utgångspunkt från livscykelkostnad (LCC). Till din hjälp finns ett managementsystem (BATMAN) som är branschens it-stöd för tillgångsförvaltning av broar, tunnlar och ett flertal andra broliknande konstruktioner. Där kommer du exempelvis ansvara för att följa upp att data för såväl nya som ombyggda byggnadsverk dokumenteras i managementsystemet BATMAN. Du kommer även ha kollegor inom din egen enhet som är nationella samordnare för broar och tunnlar i övriga Sverige. I tjänsten ingår även att tillsammans med andra delar av verksamheten och externa användare fånga behov av utveckling och förbättring av system och arbetssätt. Som en del i förvaltningen av våra arbetssätt ska du bland annat bidra till att vi tillämpar gemensamma rutiner och arbetar på ett enhetligt sätt över landet. Arbetsuppgifter av administrativ karaktär som förekommer är bland annat upprättande av skriftliga rapporter, konsekvensbeskrivningar, verksamhetsplanering och budgetarbete. Du kommer även delta i olika utrednings- och utvecklingsprojekt. Övrig information Har du frågor gällande tjänsten är rekryterande chef tillgänglig under vecka 28 samt fr o m vecka 33. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla digitala intervjuer den 12/9 och den 15/9. Tjänstens placeringsort är Luleå, Skellefteå, Sundsvall, Härnösand eller Umeå. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid Anställningen säkerhetsprövas utan placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Vem är du? I den här rollen får du möjlighet att visa din styrka i att samarbeta och din förmåga att skapa och vårda goda relationer. Med din kommunikativa skicklighet bygger du tillit och förtroende och med ditt engagemang och dina ledaregenskaper samlar du teamet och driver arbetet framåt. Du är en person som inte bara levererar resultat utan också inspirerar andra och bidrar till en framgångsrik och utvecklande arbetsmiljö. Din analytiska problemlösningsförmåga, noggrannhet och förmåga att se samband och helheter lägger grunden till en framgångsrik tillgångsförvaltning. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och självgående, med förmågan att hantera nya utmaningar på ett fokuserat och metodiskt sätt. Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom bygg och anläggning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig har flera års relevant erfarenhet av arbete med broar som uppdragsledare, projektledare eller liknande ledande position har aktuella kunskaper inom entreprenadjuridik och upphandling har arbetat med verksamhetsplanering, budget, prognoser och ekonomisk uppföljning kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska har goda kunskaper i engelska har körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Trafikverkets it-system för förvaltning av broar och tunnlar, BATMAN har erfarenhet av statlig och/eller kommunal verksamhet har erfarenhet av att driva ett systematiskt förbättringsarbete Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad! På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Nu söker vi en ny teammedlem till vårt lagringsteam där du har möjligheten att ingå i ett starkt team som utvecklar, ansvarar och driftar våra lagringsplattformar. Systemtekniker inom Lagringsplattformar Arbetsuppgifter Som en del av Lagringsteamet är det du som utvecklar, underhåller och driftar våra lagringsplattformar samt hjälper vår verksamhet med deras behov. Exempel på arbetsuppgifter: Utveckla och förvalta våra lagringsplattformar och dess tjänster. Mycket kontakt och ett tätt samarbete med andra team internt och vår verksamhet för att bistå dem i deras frågor/tekniska utmaningar. Kreativa och innovativa lösningar för att möta verksamhetens behov. Lagringsteamet arbetar enligt agila metodiker och teamet består av 4 personer där vi hjälper varandra och har roligt ihop på jobbet. På Trafikverket erbjuder vi en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi tror vi att goda prestationer kommer när du har förutsättningar för en god balans mellan arbete, familj och fritid och du kan därför självklart förlägga en del av din arbetstid på distans. Övrig information Beredskap kan ingå i tjänsten. Placeringsort för tjänsten är Borlänge, Gävle, Örebro. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns det möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 35 Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Vem är du? Du kommer ha många kontaktytor inom organisationen och vi ser därför att du är en person som tillmötesgående och uppmärksam i ditt bemötande. Du har en god kommunikativ förmåga och förmedlar ditt budskap på ett enkelt sätt anpassat till mottagaren både enskilt och i gruppsammanhang. Vidare har du en god problemlösningsförmåga, förstår samband i en komplex miljö och ser till att leverera kompletta och kvalitetssäkrade lösningar. Självklart ser vi att du är en engagerad person som tar ansvar för dina uppgifter och på ett tydligt och strukturerat sätt planerar, driver och genomför ditt arbete inom deadline. Vi söker dig som Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av oss bedöms likvärdig Några års arbetslivserfarenhet mot lagringsplattformar, gärna i Enterprisemiljö Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du Erfarenheter av objekt-/fillagring Erfarenhet av Dell datalagringslösningar Kunskaper i SAN Arbetslivserfarenhet av att arbeta med agila arbetssätt Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll: Med ökade hot i vår omgivning behöver vi fortsätta skydda och utveckla vårt inre. Saab är en arbetsgivare som erbjuder dig en spännande och varierad miljö där vi tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att skydda människor och våra samhällen. Vi grundades för att stödja Sveriges försvarsförmåga och det är fortfarande kärnan i vår verksamhet. Saab behöver nu din hjälp för att designa, utveckla, implementera och på sikt förvalta nästa generations IT-miljö globalt. Var med och skapa något helt nytt från grunden! I rollen kommer du att arbeta brett som arkitekt där du bland annat gör tekniska utredningar, skapar ritningar och designunderlag samt fungera som bollplank för både lösningsarkitekter och ledningsgrupper. Som arkitekt är du involverad i många olika frågor hela vägen från idé till implementerad lösning. Hos oss får du arbeta i ett team med flera andra kunniga arkitekter tillsammans med tekniska experter, verksamhets - och kravanalytiker, testare, säkerhetsrådgivare och driftmedarbetare. Den person vi söker har erfarenhet av system-, informations- och/eller lösningsarkitektur, fokus på on-prem och utveckling inhouse och med ett säkerhetstänk. Din profil: Om du gillar att designa efter regler, krav och behov, som har samarbetsförmåga och kundfokus och ett säkerhetstänk så är detta en roll för dig. Du har förmågan att utvärdera och jämföra olika alternativ utifrån flera olika aspekter och presentera detta för olika nivåer inom företaget. Du är prestigelös och van att arbeta i team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra. Du behöver vara van vid att göra dig förstådd på flera plan och behöver även kunna leda tekniker, översätta verksamhetsbehov och hjälpa ledning i beslutsprocesser. Vi ser det som viktigt att du är väldigt kommunikativ och gillar att prata med människor runt om på företaget. Vi ser även gärna att du har modelleringskompetens och erfarenhet från både infrastruktur och mjukvaruutveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Var med i vår vision "keep people and society safe". Urval sker löpande, ansök på svenska eller engelska. Komplettera gärna med personligt brev. Placeringsort är på något av våra Saab-kontor i: Malmö, Stockholm, Göteborg och Linköping. Arbetet är främst på plats men det finns möjlighet att arbeta hemifrån. Resor primärt nationellt men även internationellt kan förekomma. Vad du blir en del av: Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå i ett ledande företag som värderar innovation och kvalitet? Nu söker vår kund en engagerad och detaljorienterad administratör inom Product Masterdata för att stärka deras team i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Product Masterdata Administrator kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande. Om allt fungerar bra och om arbetsuppgifterna tillåter är det möjligt att arbeta hemifrån 2 dagar/vecka, den första månaden kommer dock att vara 100% på kontoret. Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara koordinering och administration av masterdata. Det innebär att du kommer att stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du, som Produkt Masterdata Administrator, är involverad. En viktig del av din roll är att säkerställa att leveransdatum hålls inom varje projekts tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Koordinering och administration av masterdata * Stödja projekt för nya lanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att uppdatera produktdata i ERP- och MDM-system * Säkerställa korrekt data för produktmärkning och specifikationer som används vid tillverkning VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis systemvetenskap, teknik, logistik eller ekonomi med inriktning mot IT, eller motsvarande förvärvad kunskap - Har tidigare erfarenhet av ERP-system, helst Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations), samt en generell omfattande förståelse för IT-system - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet - Besitter höga kunskaper inom MS Office-program, särskilt MS Excel Det är meriterande om du har - Har arbetat med liknande uppgifter tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du en systemanalytiker med driv och helhetssyn? Då kanske du är vår nästa strategiska ledare inom UX. Systemanalytiker med ledande roll inom UX Arbetsuppgifter Trafikverket söker nu en expert inom webbstrategi och UX som inte bara vill bidra med sin specialistkompetens, utan också ta en ledande roll i att driva arbetet framåt. I uppdraget kommer du att fungera som en central rådgivare och arbetsledare inom digital utveckling med särskilt fokus på användarupplevelse, tillgänglighet och effektstyrning. Du kommer att vara en del i att bygga ett UX-team där du vägleder kollegor i frågor kring tillgänglighetskrav, användarnära designprinciper och verksamhetsförankrade lösningar. Du kommer även ingå i befintliga team där du arbetar med både förvaltning och utveckling av Trafikverkets externa webbar och webbapplikationer. Med din expertis inom webbanalys, tjänstedesign och informationsarkitektur bidrar du till att Trafikverkets digitala system och webbmiljöer hänger ihop i en sammanhållen och inkluderande användarupplevelse. Rollen är primärt strategisk men det operativa perspektivet är också viktigt - du förväntas kunna omsätta strategi i praktiskt arbete tillsammans med verksamheten. Du kommer att arbeta brett inom Trafikverket och i nära samarbete med flera team. Övrig information Placeringsort för tjänsten är Borlänge eller Göteborg. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras via skype vecka 35-36. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Vem är du? Du kommer att ha en ledarroll på Trafikverket och ansvara för att utveckla och forma vår UX-förmåga. Det är därför viktigt att du är nyfiken som person, har stor initiativförmåga och trivs med att driva frågor i komplexa organisationer. Du är kreativ, har god analysförmåga och är noggrann och du nyttjar detta till att ta fram de lösningar dina team är i behov av. Du har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att både lyssna in samt dela med dig för att bidra till gruppen. Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) alternativt annan utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig flerårig erfarenhet av interaktionsdesign av e-tjänster och e-handel, inkl. målgrupps- och behovsanalys och effektstyrning/effektkartläggning flerårig erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete på arkitekturell nivå för webbplatser Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som webbredaktör i Optimizely CMS och Commerce erfarenhet av digital/grafisk design erfarenhet av copywriting/skriva för webben erfarenhet av projektledning Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall. Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. ARBETSUPPGIFTER I rollen som systemutvecklare arbetar du i ett team med både nyutveckling och förvaltning. Du deltar i hela utvecklingsprocessen från förslag till utveckling och produktionssättning. Det är viktigt att du är intresserad av att lära dig verksamheten för att kunna bidra till de ansvarsområden som teamet stödjer. Du är medveten om att teamets delar ingår i ett större sammanhang och är beredd att ta ansvar även för de frågor vi har gemensamt på myndigheten. Teamet du kommer att tillhöra förvaltar det ni själva har utvecklat och ansvarar för att livscykelhantera och förbättra befintliga it-lösningar. Ni driver egen utveckling som grupp och arbetar i nära kontakt med andra team på SPV. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen inom it eller flerårig erfarenhet som vi bedömer är likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du har flerårig erfarenhet av systemutveckling inom moderna ramverk som: .NET, C#, HTML, SQLserver. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla utifrån principerna i Clean Architecture och Clean Code. För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Som person: • har du god samarbetsförmåga. Du arbetar gärna med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. • är du kreativ. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat. • har du en problemlösande, analytisk förmåga. Du har lätt för att arbeta med komplexa frågor. Du har förmåga att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och lösa komplicerade problem. • är du kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html Under semestertider kan det vara svårare att nå oss kontaktpersoner. Pröva först att ringa den kontaktperson du vill prata med. Om du inte får svar kan du mejla kontaktpersonen så återkommer hon eller han så snabbt som möjligt. ÖVRIGT Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger. Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i då det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden. Den är en grundläggande utgångspunkt för oss, oavsett vad vi arbetar med. Demokrati är den överordnade principen i värdegrunden och medborgarna är vår yttersta uppdragsgivare. Övriga principer i den statliga värdegrunden är legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt samt effektivitet och service. Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se. Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Vi söker nu fler erfarna utvecklare inom C# till vårt kontor i Östersund. Din roll Som utvecklare på Knowit Connectivity är du en central del i våra projekt. Du är utvecklare och samtidigt coach/mentor åt dina utvecklarkollegor, allt för att du och teamet ska bli framgångsrika. Hos oss jobbar du i ett av våra agila in-house team där ni tillsammans i teamet utvecklar framtidsäker kod för att kunna förvalta och vidareutveckla hållbara system åt våra kunder. Kunderna är en blandning av lokala, svenska och internationella verksamheter inom olika branscher i privat och offentlig sektor. Vi har långvariga relationer våra kunder och som utvecklare har du stora möjligheter att sätta din personliga prägel på hur systemen ska utvecklas. Vi tillämpar en hybridlösning där man i huvudsak sitter på vårt kontor i Östersund eller ute hos någon av våra lokala kunder men det ges även möjlighet att arbeta hemifrån. Vem är du? Vi söker dig som vill bidra med energi och engagemang till teamets leveranser och fortsätta din personliga utveckling här hos oss. Du har gedigen bakgrund som systemutvecklare och en vilja och ett intresse av att förstå våra kunders verksamhet, utmaningar och behov. Du är tekniskt intresserad och gillar att tillsammans med dina kollegor bygga de bästa lösningarna. Har en tydlig uppfattning om vad du anser är goda principer för systemutveckling och best practices för en stabil teknisk plattform. Du tycker om att diskutera lösningar med kunder och hjälpa till i relationsbygget mellan kunden och Knowit. Med din erfarenhet bidrar du också till säljorganisationen med planering, estimat och implementationsförslag. Du bemästrar C# och har jobbat med något av de vanligast förekommande ramverken. Kunskaper i andra programmeringsspråk är naturligtvis meriterande. Du talar svenska och engelska obehindrat och kan även uttrycka dig skriftligt på ett bra och tydligt sätt. Hur du utvecklas framöver och vad du vill jobba med i framtiden bestämmer du tillsammans med din chef, och ni gör tillsammans en planering för din framtida karriär. Varför vill du jobba hos oss? Vi på Knowit Connectivity i Östersund är bolagets Center Of Excellence inom Application Management, och vårt mål är tydligt - Vi ska vara bäst på Application Management! Vi ska också vara ett ledande företag i vår region när det gäller att hjälpa våra kunder att med digitalisering skapa en mer hållbar verksamhet. Våra anställda kan vittna om att det bästa med att jobba på Knowit är kollegorna och stämningen på företaget. Vi har stort fokus på att alla ska trivas, utvecklas och ha kul på jobbet. Dessutom har vi flera av landets mest spännande kunder! Vi brukar säga att vi har det lilla företagets sköna stämning medan vi har det stora företagets möjligheter, resurser och kunder. Vidare kan du förvänta dig: Kontinuerlig kompetensutveckling Sociala aktiviteter Flexibel arbetstid och arbetsplats Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Trevliga jämtar! Om du flyttar till Östersund för att börja jobba hos oss kan det utgå ett flyttbidrag från Knowit. Ansökan och kontakt Blev du intresserad av att jobba på ett bolag i teknikens framkant i Sveriges mittpunkt och med fjällen och naturen i din omedelbara närhet? Sök då till oss och berätta vad du kan och varför du tror att du skulle trivas hos oss! Har du frågor går det bra att kontakta Anna-Karin Broström på telefon 070-289 90 62 eller Robin Hammarstedt på telefon 070-690 69 56 Varmt välkommen med din ansökan till oss på Knowit! Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan! Om oss Knowit är ett konsultbolag som hjälper företag och organisationer att ställa om till ett digitalt och hållbart samhälle. Miljontals människor använder varje dag de lösningar vi tagit fram. Inom affärsområdet Connectivity jobbar vi med högteknologisk mjukvaruutveckling och skapar inbyggda system och applikationer för moln- och säljerhetstjänster. Delar du vår drivkraft att göra världen till bättre plats att leva i? Lets reshape the future!
Vill du leda utvecklingen av en innovativ produkt i teknikens absoluta framkant? Brinner du för att skapa smarta och användarvänliga lösningar – samtidigt som du har förmågan att motivera och driva ett team till toppresultat? Då är detta din chans att sätta ett tydligt avtryck i Hogia Signits framgångsresa! Hogia Signit är en digital signeringstjänst som möter de högsta kraven på säkerhet, tillgänglighet och användarvänlighet. I en alltmer digitaliserad värld växer vår produkt snabbt – och vi är stolta över att erbjuda en tjänst som gör verklig skillnad för både företag och deras användare. Hos oss får du arbeta i ett teknikdrivet team som kombinerar spetskompetens med passion för innovation och kundnytta. Vi har inga legacy-system som bromsar – bara möjligheter att använda moderna tekniker för att forma framtidens lösningar. Din roll som utvecklingsansvarig Som utvecklingsansvarig hos oss får du en nyckelroll i teamet och ansvarar för både teknik och människor. Ditt uppdrag blir att leda utvecklingen av Hogia Signits plattform – både strategiskt och operativt. Du kommer att: - Leda och inspirera: Du har personalansvar för ett antal utvecklare och driver arbetet framåt genom tydliga mål, smarta processer och ett coachande ledarskap. - Delta i utvecklingen: Du är själv med och bygger – kodar, testar och optimerar – tillsammans med teamet. Vår techstack består framför allt av C#, Typescript, React och Azure. - Arbeta kundnära: Du säkerställer snabba feedback-loopar och samarbetar tätt med både kunder och partners för att leverera största möjliga värde. - Driva teknisk innovation: Du representerar produkt och teknik internt och externt – och bidra till att Hogia Signit förblir i framkant inom digital signering. Din profil Vi söker dig som kombinerar teknisk erfarenhet med ledarskap och nytänkande. Du är en person som tar ansvar, drivs av kvalitet och har ett skarpt öga för användarupplevelsen. Vi ser gärna att du har: - Minst 5 års erfarenhet som systemutvecklare, gärna inom SaaS och molntjänster (t.ex. Azure). - Goda kunskaper i C#, TypeScript/JavaScript samt Microsofts utvecklingsmiljöer. - Grundläggande kunskap inom PKI och ett intresse för informationssäkerhet. - Meriterande är erfarenhet av DevOps, CI/CD och elektroniska signaturtjänster. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, är en god kommunikatör och en naturlig ledare som får andra att växa. Att arbeta hos oss Hos Hogia arbetar vi enligt agila principer och uppmuntrar våra medarbetare att utforska nya idéer och lösningar. Du blir en del av ett kunskapsrikt utvecklarnätverk med över hundra kollegor som regelbundet delar erfarenheter och stöttar varandra för att bygga starka och välmående team. Vi tror på flexibilitet och erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Samtidigt värdesätter vi gemenskap och en sund balans mellan arbete och fritid – därför satsar vi aktivt på hälsa genom olika träningsaktiviteter och förmåner. Hos oss får du arbeta med modern teknik i en inspirerande miljö vid havet i Stenungsund, omgiven av engagerade kollegor och en kultur som präglas av samarbete, innovation och trivsel. Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.
Kambi Group plc is a leading B2B provider of premium sports betting services to licensed gaming operators. Our services provide an end-to-end solution for operators wanting to launch a standalone Sportsbook or bolster their existing offering with an innovative sports betting product. From front-end user interface to customer intelligence, risk management and odds compiling, all built on our in-house developed software, we strive to deliver the ultimate service and solution to our partners. Our vision is to create the world's leading sports betting experiences, together with our partners. We are looking for an experienced Data Engineer to join Kambi's Data Platform stream, where they will play a key role in building and scaling a decentralized, self-serviced data platform as part of our Data Mesh journey. At Kambi, we believe in the power of data to inform, improve, and transform — and our goal is to enable teams across the organization through high-quality, accessible data products. The Role & Responsibilities As a Data Engineer, you will help shape our modern data platform by aligning data mesh principles with the practical implementation of reliable, scalable data products. You'll contribute both to the technical foundation of our platform and to cross-functional initiatives that drive adoption and support business stakeholders. You will design and implement analytical data models that enable data insights for stakeholders. You'll initially join the Data Warehouse team, collaborating closely with Analytics Engineers, Data Engineers and stakeholders to build and maintain data products that serve real business needs. Over time, you may work in smaller cross-functional teams focused on specific domains within our unified data platform. Key aspects of the role: Contribute to the platform's evolution from a traditional data warehouse to a Lakehouse architecture (powered by Iceberg, Trino, and AWS), Collaborate with business users to understand data needs and translate them into robust, reusable data transformations. Help define and advocate for best practices in data modeling, CI/CD, and orchestration. Your Profile We believe you may recognize yourself in several of the following: Hands-on experience with dbt or similar transformation tools, Familiarity with CI/CD pipelines and cloud-based infrastructure (especially AWS), Experience in close collaboration with analytics engineers and business users to develop data solutions optimized for reporting and business intelligence, Bonus if you have experience with orchestration tools (e.g. Airflow) or containerization (e.g. k8s) Above all, you are curious, collaborative, and motivated to help teams use data more effectively. You enjoy engaging in technical discussions, learning new tools, and helping others find simple solutions to complex problems. Is Kambi a place for you? We highly value soft skills such as collaboration, communication, and problem-solving abilities. Our teams have a high level of autonomy in decisions around solutions and ways of working. You will thrive in this role if you are curious, enjoy technical discussions with your team and willing to collaborate to find the most suitable solution. We offer friendly, welcoming, and inclusive working culture in an international work environment. We value learning and development, both on an individual level and as a whole organization. It is important for us that we grow together. We like to have fun with our colleagues, but we also understand that each employee needs their flexibility to thrive. And one last thing... We would be happy if you tick off all our boxes, yet we also believe it is just as important we tick off all of yours. And if you think you have most of what we are looking for, but not every single thing, go ahead and hit apply. We would still love to hear from you! We want a balance between office work and working from home. We believe we will all gain from the best of both worlds, so the way of working in Kambi is hybrid – we want to have a chance to work with you in our Stockholm office 2 days in a week. #wearekambi Kambi's ongoing commitment to Diversity and Inclusion in the workplace If you require any reasonable adjustment during the recruitment process, please notify your recruiter, who will assist you however they can. Diversity and inclusion is at the heart of who we are and who we aim to be. While we are proud of the positive and inclusive company culture we have created, we know we can do so much more. Kambi constantly evolves its Diversity and Inclusion strategy to ensure it becomes an even more inclusive and positive place to work, with the core management team reaffirming its commitment to delivering on employee feedback. Creating an inclusive environment We believe Kambi's greatest strength is the collective talent of our employees. Kambi is committed to ensuring we create an inclusive work environment where everyone can feel valued, thrive and achieve their potential, regardless of who they are or what their background is. We know that it is only by having a balance of different voices, values and opinions that Kambi is able to be the market leader it is today.
Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu har du möjlighet att göra det hos oss på Forsmarks Kraftgrupp. För att nå våra mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Nu söker vi en systemförvaltare och projektbeställare automationssystem till gruppen Systemförvaltning automation! Enheten Anläggningsteknik arbetar med att utveckla och bibehålla hög tillgänglighet över tid för Forsmarks tre produktionsanläggningar. Det innebär att långsiktigt belysa behov för anläggningen genom att sammanställa, redovisa och förverkliga. Är du självgående, har god analytisk förmåga och gillar att ha många kontaktytor? Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en miljö där säkerhet, kvalitet och teknik står i centrum. Hos oss får du stort ansvar och god kompetensutveckling. Du kommer att ingå i en grupp bestående av erfarna personer med lång erfarenhet av kärnkraftsbranschen, du kommer även att ha ett tätt samarbete med representanter från drift, underhåll och teknik inom Forsmark samt olika externa parter. Här kommer exempel på dina arbetsuppgifter och ansvarsområden: Ansvar för ett specifikt systemområde av automationssystem i våra produktionsanläggningar Sammanhållande för inventering av åtgärder inom ansvaret för att säkra systemen och därmed anläggningarnas framtida drift, funktion och status Identifiera behov, initiera förstudier, utredningar och analyser av förnyelsebehov och agera beställarrepresentant för beställande enhet/avdelning mot projekt inom systemområdet Tillse att projekt genomförs med rätt kvalitet avseende säkerhet, prestanda och budget Ta fram nödvändig dokumentation för projektbeställning, exempelvis ekonomiska beslut, säkerhetsdokumentation och föredra dessa för beslutsfattare och intressenter. Kravspecifikation Du har: Gymnasial utbildning inom exempelvis teknik, automation, IT, elkraft Några års relevant arbetslivserfarenhet Mycket bra IT-vana Goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift) Körkort (B). Meriterande är: Högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis automation eller elektronik Erfarenhet av systemförvaltning, projektledning och tekniska beställarroller Kunskap om OT-system och lösningar för övervakning, styrning och kontroll av fysiska processer Erfarenhet av arbete inom storskaliga industriella miljöer, såsom processindustri, tillverkning och/eller produktion. Som person är du trygg och förtroendeingivande. Du har lätt för att ta ut det viktigaste ur en mängd information för att sedan sammanställa och presentera. Du sätter mål och leder ditt eget arbete framåt från behovsidentifiering till genomfört projekt för att skapa de bästa förutsättningarna inom ditt ansvar. Då du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt där du bland annat kommer hålla i möten och presentationer förstår du vikten av god och tydlig kommunikation. Placeringsort: Forsmark Kontaktpersoner För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Tommy Hillgren. Fackliga representanter är Hans Lindqvist - Akademikerna, Martin Hägglund - Ledarna, Leo Lehtinen - SEKO och Mia Friberg - Unionen. Samtliga nås via växel, 0173-81 000. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti, 2025! Annonsering av den här tjänsten är förlängd på grund av semestertider. Vi planerar att påbörja intervjuer senare i augusti. Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor, du svarar på några inledande frågor och bifogar ett uppdaterat CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev. På Vattenfall värdesätter vi att vara aktiva, positiva, öppna och säkerhetsmedvetna. Vi söker medarbetare som delar vår vision och kan bidra till att stärka vår företagskultur. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Information Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, vilket ger dig möjlighet att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
ASSA ABLOY söker nu embedded software engineer som vill utveckla intelligenta lösningar för framtidens automatiska karuselldörrar. Du kommer att kombinera programmeringsexpertis med kreativ problemlösning i ett team där din kompetens verkligen kommer till sin rätt. Vi välkomnar din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Embedded Software Engineer inom Produktenhet Karuselldörrar och säkerhetsdörrar på ASSA ABLOY kommer du att ansvara för att designa, utveckla och underhålla inbyggda programvarulösningar specifikt för ASSA ABLOYs automatiska karuselldörrar. Du kommer att arbeta med att förbättra säkerheten och funktionaliteten för gångtrafikanter genom avancerad mjukvaruutveckling för denna produktkategori. Du blir en del av ett tvärfunktionellt team där du samarbetar med produktchefer, hårdvaruingenjörer och kvalitetsteam för att leverera karuselldörrar som håller branschens högsta standard. Du erbjuds - En dynamisk roll där du driver nyutveckling och samtidigt bygger upp nästa generations mjukvaruarkitektur för ASSA ABLOYs karuselldörrar. - En trygg anställning med bra anställningsförmåner så som flexibla arbetstider, möjlighet att arbeta hemifrån, friskvårdsbidrag med mera. - Lärandeutveckling och karriärmöjligheter, oavsett om det handlar om online-utbildning, ledarskapsträning eller färdighetsförbättring. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Embedded Software Engineer kommer du att ansvara för design och utveckling av inbyggda programvarulösningar för gångtrafiksystem med hjälp av C/C++ programmering och embedded systems arkitektur. Du arbetar med realtidsoperativsystem (RTOS), utveckling för mikrokontroller och kommunikationsprotokoll som exempelvis CAN, UART, SPI och I2C. Du arbetar aktivt med kvalitetsarbete för att säkerställa hög standard på kodkvalitet, underhållbarhet och prestanda. Din roll innebär att analysera komplexa problem, utveckla effektiva lösningar och tillhandahålla teknisk support och felsökning vid programvarurelaterade utmaningar. Du kommer att använda avancerade felsökningsverktyg och moderna problemlösningstekniker för att säkerställa att ASSA ABLOYs lösningar följer branschstandarder och regelverk. Som en del av din tjänst tar du också ansvar för din egen kompetensutveckling och bidrar till teamets kontinuerliga tekniska tillväxt. VI SÖKER DIG SOM * Har en civilingenjörsexamen inom datavetenskap, datateknik eller motsvarande * Har arbetslivserfarenhet av utveckling av inbyggda system * Besitter gedigna kunskaper i C/C++ programmering * Talar och skriver obehindrat på engelska Det är meriterande om du har * Kunskaper i Svenska, både tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedvetenhet - Ordningsam - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Observera att rekryteringsprocessen är pausad under veckorna 29–32 på grund av semesterperiod. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Assa Abloy Entrance Systems AB här!
Har du erfarenhet av hårdvarunära C-programmering, helst av att programmera robotarmar och vill vara med och utveckla avancerade lösningar i framkant av teknologin? Vi söker nu en skicklig programmerare till ett uppdrag där du får jobba nära hårdvaran med robotkontroll i C/C++ – i ett agilt och högteknologiskt team med bas i Stockholmsområdet. OM TJÄNSTEN: För vår kunds räkning söker vi en erfaren Programmerare av robotarmar och robotkontroll. Bolaget är ett högteknologiskt företag med över 4500 anställda i flera länder, utvecklingsavdelningen består av 300 personer och det team du kommer ingå i består av 31 personer med blandad senioritet. Teamet arbetar agilt i sprintar och du pendlar mellan kontor-, labb- och testmiljöer. Teknik och innovation är teamets vardag, och arbetet sker både självständigt såväl som i samarbete med kollegor. Ditt främsta ansvarsområde är robotkontroll där arbetet sker i C och C++. Du kommer ha ett stort tekniskt ansvar och möjlighet att påverka både lösningar och arkitektur. Du utgår från deras kontor söder om Stockholm, med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. VI SÖKER DIG SOM: Har en teknisk eftergymnasial utbildning. Har arbetat minst 3 år med hårdvarunära C och C++ programmering inom robotik. Har erfarenhet från utveckling av mekatroniska produkter. Har erfarenhet av styr och regler inom robotteknik. Talar flytande engelska. Erfarenhet av följande är meriterande men inget krav: Robotik och styrsystem: Erfarenhet av styrning av robotarmar, inklusive motorstyrning och reglering, drivsteg, enkodrar, diverse elektronik och pneumatik. Programmeringsspråk: Python, MATLAB, CMake/Make, JSON och andra skriptspråk. Operativsystem: Erfarenhet av Linux-baserad utveckling. Dokumentation: Förmåga att läsa och tolka datablad, skapa och underhålla teknisk dokumentation. Kinematik: Förståelse för kinematiska principer och deras tillämpning i robotsystem. Som person ser i att du är teknisk kompetent, har ett stort driv och brinner för att koda. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kund och vår sida är att du på sikt blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm Kontaktuppgifter: Alice Tegebro Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Är du en erfaren utvecklare med passion för både frontend, backend och moln? Nu har du chansen att kliva in i en strategisk roll där du får vara med och forma Riksbyggens digitala framtid – i ett team som står inför en spännande utvecklingsfas. Om Riksbyggen Riksbyggen är kanske inte det första bolaget man tänker på när man hör ordet “IT” – men det borde vara det. Som en av Sveriges största samhällsbyggare kombinerar Riksbyggen över 80 års erfarenhet av fastighetsutveckling med ett starkt tech-fokus. Här byggs inte bara hus och boenden – här byggs också moderna, smarta IT-lösningar som stöttar hundratusentals människor i deras vardag. Riksbyggen utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Företaget ägs kooperativt av sina kunder, vilket gör att utvecklingen sker nära verksamheten och med fokus på lösningar som faktiskt gör skillnad. Det finns en tydlig ambition att ligga i framkant tekniskt – att bygga nytt, inte bara integrera färdiga lösningar. Miljön präglas av stabilitet, långsiktighet och innovation i praktiken. Som arbetsgivare erbjuder Riksbyggen en plats där du kan växa, påverka och bidra – både tekniskt och samhällsmässigt. Det är en arbetsplats för dig som vill göra skillnad, och samtidigt ha tryggheten i ryggen. Om rollen På uppdrag av Riksbyggen rekryterar vi nu en senior webb- och applikationsutvecklare som vill vara med och bygga upp ett nytt digitalt team – med tydligt mandat och höga ambitioner. Du kliver in i ett etablerat internt IT-team med hög kompetens – en Scrum Master och sju utvecklare, i nära samverkan i kanal och produktägare. Det här är en spännande möjlighet för dig som trivs i en bred utvecklarroll där du får ta både tekniskt ansvar och bidra med din erfarenhet i uppbyggnaden av moderna, molnbaserade lösningar. Du kommer arbeta med såväl webblösningar som appar i en miljö som befinner sig i ett tydligt teknikskifte – från on-prem till moln – där du får vara med och forma såväl arkitektur som arbetssätt. Fokus ligger på att skapa användarvänliga, skalbara och långsiktiga tjänster och produkter som ger nytta för både verksamheten och slutkund. Vi söker dig som vill ta plats, påverka och bidra – och samtidigt ha tryggheten i en stabil organisation med starkt samhällsuppdrag. Här får du en roll där din kompetens märks, behövs och uppskattas. Exempel på vad du kommer att arbeta med: Utveckla moderna webb- och appbaserade lösningar i Microsoftmiljö Vara med och forma arkitektur och tekniska vägval i en molnbaserad miljö (Azure) Delta i hela produktlivscykeln – från idé till implementation och vidareutveckling Samverka tvärfunktionellt med andra team Arbeta enligt agila principer och bidra till förbättrade utvecklingsflöden och processer Dokumentera lösningar på ett strukturerat och hållbart sätt Vi söker dig som Har minst 3 års erfarenhet av systemutveckling i Microsoftmiljö (t.ex. .NET, C#, Blazor) Har en eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, datavetenskap eller liknande område. Har erfarenhet av modern webbutveckling och/eller apputveckling Har grundläggande kunskap eller erfarenhet av molnplattformar, gärna Azure Är van att arbeta nära verksamheten och driva lösningar framåt Talar och skriver obehindrat på svenska Du som person: Är trygg i din roll, självgående och van att ta tekniskt ansvar Har god kommunikativ förmåga och trivs i samarbete med andra Förmåner som gör skillnad Hos Riksbyggen får du trygga och generösa villkor. Du har 30 dagars semester och en extra ledig dag att själv välja – till exempel dagen före julafton eller vid Kristi himmelsfärd. Inför röda dagar arbetar vi halvdag. Du omfattas dessutom av väldigt bra pensionsvillkor. Du erbjuds friskvårdsbidrag, ersättning för patientavgifter vid exempelvis vårdbesök samt möjlighet att ta del av Rikskort – ett förmånskort som kan användas i butiker och på restauranger. Vid goda resultat delas även en resultatpremie ut som uppskattning för det gemensamma arbetet. Du kommer att ha din arbetsplats i Riksbyggens moderna och ljusa kontor på Kungsbron i centrala Stockholm – med utsikt över takåsarna och med direkt närhet till alla kommunikationsvägar, bara ett stenkast från T-centralen. Det finns även möjlighet att arbeta i en hybridlösning, med viss flexibilitet att jobba hemifrån. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se eller tyra.nguyen@edzagroup.se
Den Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) bedriver verksamhet inom försvarsunderrättelsetjänst, militär underrättelsetjänst och militär säkerhetstjänst. Vill du vara med och utveckla den verksamheten? Vi söker nu erfaren medarbetare som vill arbeta med design, utveckling och vidmakthållande av IT-infrastruktur inom MUST. Stort fokus kommer ligga på vidmakthållande, LCM, framtagande och utveckling av säkra IT-lösningar, där även planering, teknisk projektledning, arkitektur och kontakt med driften ingår. Tillsammans med oss inom sektionen, bidrar du då till att en effektiv informationshantering kan bedrivas, såväl kortsiktigt som långsiktigt. Succesiv överlämning till drift planeras in efter hand och samverkan med andra sektioner sker löpande. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du dagligen bidrar till en ökad säkerhet åt Försvarsmakten. Genom kontinuerlig kompetensutveckling får du goda möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper. Vi kan t.ex. erbjuda dig möjlighet till utbildningar och certifieringar. Du kommer huvudsakligen att arbeta med utveckling, konfiguration, omsättningsprojekt och förvaltning av säkra kommunikationslösningar och nätverksinfrastrukturer. I arbetet kan det även ingå teknisk projektledning, planering samt driftstöd. Arbetet är omväxlande och för att lyckas i din roll arbetar du tillsammans med erfarna kollegor. I arbetsuppgifterna ingår också att delta och ge stöd till kontorets övriga verksamhet. Beredskapstjänstgöring och resor kan förekomma. Kvalifikationer • Akademisk/eftergymnasial utbildning med inriktning mot nätverk och datakommunikation, systemvetenskap eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdiga • Flerårig relevant yrkeserfarenhet • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Meriterande • Erfarenhet av att ta fram design av IT-infrastrukturlösningar till teknisk projektledning och stöd vid implementering • Erfarenhet av att arbeta med IP-baserade nät • Djup förståelse för funktion samt design, konfiguration av routrar, switchar, brandväggar • Erfarenhet av VPN och logghantering, VTC, AV och IP-telefoni • Erfarenhet av utveckling av DHCP och DNS • Erfarenhet av utveckling och verktyg inom automatisering • Kunskaper inom informations-/ IT-säkerhet • Erfarenhet av automatisering och programeringslogik • Teknisk projektledning • Erfarenhet från IT-infrastruktur från Försvarsmakten eller annan myndighet inom totalförsvaret • Certifieringar inom CISCO produkter • Körkort B Personliga egenskaper Våra medarbetare har olika bakgrund men med ett gemensamt intresse och kunskap inom nätverksteknik. Du är driven och uppskattar att både självständigt och i samarbete med andra, anta utmaningar och förmedla lösningar. Detta innebär god förmåga att både sätta dig in i, och ev. dokumentera olika verksamheters tekniska lösningar samt omsätta i lösningsförslag, designa och utveckla. Det är också viktigt att vara flexibel för att kunna hantera förändrade förutsättningar. Du är proaktiv, lösningsorienterad och prestigelös. Som person är du trygg i dig själv, med stor integritet och är naturligt säkerhetsmedvetenhet. Du är nyfiken, kreativ och kan uppnå ett stort förtroende hos såväl interna som externa kunder och uppdragsgivare. Övrigt Urval kommer att ske löpande. Fördjupad säkerhets- och lämplighetsprövning kommer att genomföras på slutkandidat. Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100%, heltid Arbetsort: Stockholm – På plats med mycket liten/ingen möjlighet att jobba hemifrån Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta: hkv-rekrytering-must@mil.se, vänligen skriv ”Senior Nätverksspecialist” i ämnesraden Fackliga företrädare Fackliga representanter nås via hkv-rekrytering-must@mil.se Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-16.Din ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för en befattning hos oss. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
What you will do We are seeking experienced backend Java engineers for our platform domain to start as soon as possible, don’t worry if you can’t, we’ll always wait for the right person for our teams! You will work with your team & the Product development domain to focus on developing innovative and high performing features with cloud technologies and high throughput transactional systems that will give our players the greatest gaming experience, helping us reach our bigger organisation passion of becoming “King of Casino” and keep us at the forefront of mobile gaming. Although the company has grown, and continues to do so, the team work very much as a small company within. Having end-to-end responsibilities, the team gets to agree on what to build and follows it up with user testing, measuring and verifying the value and outcome of it. This is a great opportunity for you that would like to have a bigger picture and impact on what to build and what they’re being built for. But why us? Our Team Leads said “We work in a high performing live environment, which enables you to deploy and deliver your code straight to production right away. But this also requires you to write high performing and scalable code to ensure of the continuous high quality and performance of our environments.” In return for your amazing hard work, we can offer you the opportunity to work with challenging tasks every day, a tight-knit team of people that you can learn & grow with and the possibility to sit in award winning offices with flexible office hours to fit around your real life. Responsibilities: You will work with your team & the Product development domain Focus on developing innovative and high performing features with cloud technologies Helping us reach our bigger organisation passion of becoming “King of Casino” and keep us at the forefront of mobile gaming. Although the company has grown, and continues to do so, the team works very much as a small company within. Having end-to-end responsibilities, the team gets to agree on what to build and follows it up with user testing, measuring and verifying the value and outcome of it. Who are we looking for We're looking for a real software craftsman that has significant experience in Java and backend system development and thrives in an atmosphere where learning new technologies is key. We’d love to hear from you if: You have experience with common Java frameworks such as Spring and JPA You’re no stranger to working with relational databases such as MySQL. You have experience in building scalable and fault-tolerant systems and are familiar with microservice architectures. Bonus points if you have used (but by no means necessary) Kotlin, Akka, Hazelcast, Elasticsearch, Kafka, RabbitMQ, Consul, Google Cloud Platform and BigQuery. Additional information **As our company working language is English so we’d like to see your CV in English please** At LeoVegas Mobile Gaming Group we firmly believe that our diversity is what makes us unique and that everyone and anyone is welcome to enjoy the ride - regardless of age, gender, disability, race, national or ethnic origin, religion, language, marital or civil partnership status, political beliefs and sexual orientation. We are highly committed to uphold a high level of diversity and inclusion throughout our entire group. Being a global company with a widely diverse customer base makes it essential for our workforce to be a reflection of this. By doing so, we believe we will achieve the best possible customer experience and create better value to our shareholders by doing so. Working hours LeoVegas has a hybrid working environment with 3 days working from home per week and 2 days working from the office as we want to give our employees flexibility to structure their work week while at the same time being able to provide information, team practices and social activities. Compensation & Benefits Competitive basic salary Life - Occupational injuries & sickness insurance Possibility to enroll in an attractive private health care insurance for both you and your partner 3,000 SEK wellness contribution p/a 30 annual vacation days 1,500 SEK tech allowance Occupational Pension - Details on request Benify - A benefits portal with lots of attractive discounts Parental pay when you have worked for us 1 year+ Plenty of great company events! Mobile phone & Laptop If you are not based in the job location, we will also provide you with a relocation package including flights and 2 months accommodation. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.