Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Är du en erfaren Senior Project Engineer med expertis inom VMware och nätverksdesign? På Savecore får du möjlighet att påverka och leverera effektiva IT-lösningar för globala kunder. Hos oss arbetar du i ett engagerat team där innovation och personlig utveckling är i fokus. Vill du ta nästa steg i din karriär i en dynamisk och stöttande arbetsmiljö? Då är detta rollen för dig! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Savecore en Senior Project Engineer. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Savecore. Savecore är specialiserat på server, lagring och databaser, med kontor i Sundsvall och Solna. De arbetar med kunder från hela världen och erbjuder en arbetsplats där innovation, utveckling och gemenskap står i fokus. Med sitt nya Cloud Team i Sundsvall skapar de spännande möjligheter både för sina kunder och för sitt team. Här blir du en del av ett engagerat team där både teknikintresse och gemenskap står i centrum! Du erbjuds En inkluderande och stöttande kultur där gemenskap och utveckling står i centrum Ett modernt kontor med kreativa ytor för både fokus och återhämtning Trygga förmåner och möjligheten att växa i ett växande Cloud Team med globala kunder Det här är en arbetsplats där kollegorna bryr sig om varandra och där man har kul tillsammans. I det moderna kontoret i Sundsvall väntar en inspirerande miljö med loungeyta, gaminghörna, scen, pingisbord, hängmatta och flera typer av arbetsytor – från öppet kontorslandskap till privata rum. Allt för att skapa en miljö där både fokus och återhämtning får plats.Trygga förmåner som tjänstepension, friskvårdsbidrag och omfattande försäkringar är en självklar del av paketet. Men det som verkligen utmärker Savecore är deras genuina vilja att se varje medarbetare växa – både i sin yrkesroll och som människa. Här blir man inte bara en kollega, utan en viktig del av Savecore-familjen. Arbetsuppgifter I rollen som Senior Project Engineer kommer du att ansvara för att installera och konfigurera VMware-miljöer samt designa och implementera nätverkslösningar. Du kommer även att dokumentera system och processer, samt arbeta med felsökning och optimering av nätverks- och serverinfrastruktur. I samarbetet med interna och externa intressenter säkerställer du att lösningarna är både robusta och säkra. Dina arbetsuppgifter inkluderar:Installation och konfiguration av VMware-miljöer. Design och implementation av nätverkslösningar. Dokumentation av system och processer. Felsökning och optimering av nätverks- och serverinfrastruktur. Vi söker dig som: Har ett öga för detaljer och erfarenhet av teknisk dokumentation. Har kunskap i installation och konfiguration av VMware. Har erfarenhet av nätverksdesign och implementation. Är strukturerad och van vid att skapa tydlig dokumentation. Har kunskaper i Active Directory. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: SundsvallURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Stina Vidmark #savecore#projectengineer #senior #IT Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se
Är du en driven och kompetent NOC-tekniker? Hos oss kommer du ansvara för att övervaka vår kunds nätverksinfrastruktur, och säkerställa hög prestanda och säkerhet. Arbetsuppgifter: Som NOC-tekniker kommer du att spela en central roll i att övervaka, underhålla och felsöka nätverksinfrastrukturen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Kontinuerlig övervakning av nätverksprestanda och funktionalitet. Identifiering och felsökning i realtid av nätverksrelaterade problem. Ge teknisk support och eskalera problem vid behov. Noggrann dokumentation av nätverksincidenter och lösningar. Samarbete med andra NOC-tekniker och IT-specialister för att lösa komplexa problem. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö med spännande teknikprojekt och möjlighet att växa i din karriär. Du har förmodligen: En utbildning inom nätverk. Erfarenhet av arbete inom ett Network Operations Center eller liknande teknisk supportområde. Goda kunskaper om nätverksprotokoll, rutning och switchning. Färdigheter inom nätverksövervakningsverktyg och mjukvara. Förmåga att arbeta i en snabbt föränderlig miljö och hantera flera uppgifter samtidigt. Flytande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är förmodligen: Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Humanit Humanit handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Humanit arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Humanit’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Humanit anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.
Vare sig du är erfaren eller mer junior så kan du vara med och göra skillnad för medborgare i Norrbotten. Triggas du av att förstå komplexa flöden och samband så har vi rollen för dig när vi nu söker en systemspecialist till Vård och Medicintekniska system. På Region Norrbottens IT/MT-avdelning arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen där vi tillsammans arbetar mot vårt gemensamma uppdrag – att utveckla framtidens hälsa och vård. Enheten Vård och Medicintekniska system har i uppdrag att förvalta och utveckla system och medicinteknisk utrustning som används vårdnära. Enheten ansvarar för olika förvaltningsobjekt och driver dessa mot uppsatta mål genom daglig drift, vidareutveckling och nya installationer för att trygga vårdverksamhetens behov. Vi sökerVi söker dig som systemspecialist och som har en akademisk examen från en utbildning med IT-inriktning som är relevant för tjänsten, till exempel som systemutvecklare. Du har också aktuell och relevant erfarenhet från IT-nära branscher och har arbetat med exempelvis drift, underhåll och utveckling av komplexa IT-system. Vidare har du goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och innehar B-körkort. Det är meriterande om du har någon eller några av följande meriter: en djup förståelse för systemintegrationer och relaterade arbetsflöden, dokumenterad erfarenhet av att skriva och förvalta teknisk dokumentation, erfarenhet av förvaltning eller införande av nya IT-system samt erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsledning, digitalisering eller IT-utveckling och om du har erfarenhet av att driva uppdrag och projekt, gärna inom IT. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Rollen kräver att du är självgående och arbetar ansvarsfullt, initiativtagande samt driver dina egna processer framåt. Vidare ser vi även att du arbetar strukturerat och serviceinriktat för att på ett effektivt sätt kunna bemöta andra människors behov. Det här får du arbeta medSom systemspecialist är du expert inom flera system och ansvarar för att proaktivt bidra med specialistkompetens för att säkerställa systemens funktionalitet och teknisk integrering utifrån verksamhetens behov. Denna tjänst har fokus mot system inom laboratoriemedicin och röntgen, men även andra system kan förekomma. Systemen som förvaltas inom enheten Vård och Medicintekniska system har i många fall integrationer mot medicinteknisk utrustning som till exempel analysinstrument och röntgenapparater, alltså behövs ett bra samarbete med de medicintekniska ingenjörerna/teknikerna som jobbar på länets fem sjukhus. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära felsökning och hantering av ärenden kopplade till system och integrationer. Test, validering samt produktionssättning av ny funktionalitet. Du kommer även att ansvara för att upprätta och underhålla teknisk dokumentation, rutiner, arbetsinstruktioner och checklistor. Arbetet innefattar att hantera många kontaktytor, både externa leverantörer, interna medarbetare och olika verksamheter. Dessutom kommer du att driva uppdrag självständigt eller tillsammans med andra medarbetare. I din befattning kommer du att anställas som Systemförvaltare, men din arbetsroll motsvarar en systemspecialist Det här erbjuder vi dig- En stimulerande och meningsfull arbetsplats där du får möjlighet att bidra till samhällets utveckling och välfärd - Möjlighet att arbeta med modern teknik i en innovativ och framåtblickande miljö - En stor IT-avdelning med många förmågor och roller, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar inom organisationen - En attraktiv arbetsmiljö med möjlighet till flexibel arbetstid och en god balans mellan arbete och fritid - Möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå, en del av arbetet kommer även bedrivas på Sunderby sjukhus. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Facility Management är ett verksamhetsområde inom Division Regionstöd där denna tjänst ligger. På vår arbetsplats arbetar kompetenta och engagerade kollegor. Vi stöttar varandra och löser våra uppgifter tillsammans, som är ett av våra ledord. Vi har också ett nära samarbete tillsammans med andra verksamheter inom Region Norrbotten. Kompetensutveckling för all vår personal är något vi värderar högt. Vi sökerVi söker dig som har relevant gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har god datorvana, framförallt i Word och Excel, samt erfarenhet av att arbeta i komplexa IT-system. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vidare har du B-körkort och erfarenhet av administrativt arbete, du har även erfarenhet av att arbeta med att koordinera och genomföra utbildningsinsatser. Meriterande är erfarenhet av arbete i e-handelsflöden med inköps- och beställningsarbete samt fakturahantering. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är flexibel och anpassar dig lätt till förändringar i arbetsuppgifter och situationer. Du är kommunikativ och uttrycker dig tydligt, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid strävar efter att möta både kollegors och kunders behov på bästa sätt. Med din problemlösande förmåga tar du initiativ och hittar effektiva lösningar när utmaningar uppstår. Det här får du arbeta med Som supportmedarbetare ansvarar du för att ge support till beställningsportalens användare via telefon och ärendeportalen, vilket innebär att ta emot, utreda, lösa och återkoppla i frågor rörande handhavande, fakturor samt fel och problem. I ditt arbete ingår även att sköta behörighetsadministration i beställningsportalen och att ta fram utbildnings- och informationsmaterial, inklusive e-learning, för e-handel. Du sprider information om beställningsportalen till användare och andra intressenter och sköter systemadministrativa uppgifter, såsom administration av avtal och prislistor. Du har även dialog med externa leverantörer för att implementera nya avtal inom e-handel och fungerar som verksamhetens länk till IT-förvaltningen avseende funktionella krav. Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet att tillsammans med andra påverka och forma ditt arbete samt ta egna initiativ och förverkliga idéer - Flextid - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden 2025-10-01 till och med 2026-10-30. Arbetstiden är förlagd under dagtid med tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Som handläggare inom säkerhetstjänst vid Bodens Artilleriregemente A 8 utgör du en viktig del i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Avdelningen för säkerhets-, underrättelse-, och sambandstjänst G26 Som säkerhetshandläggare kommer du arbeta vid A 8 regementsstab och tillhöra avdelningen G26 som leder och samordnar säkerhets-, underrättelse-, och sambandstjänst inom regementet. Som säkerhetshandläggare arbetar du närmast säkerhetschefen med att upprätthålla skyddet för Försvarsmaktens skyddsvärden. Avdelningen består av både militär och civil personal med blandad ålder och kompetens. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Handlägga ärenden gällande besökstillstånd - Handlägga registerkontroller - Stötta med utvecklingen av förbandets säkerhetsarbete - Övriga administrativa uppgifter inom avdelningen Tjänsten innebär goda möjligheter till utveckling och på sikt ser vi framför oss att du kan genomföra bland annat säkerhetsprövningsintervjuer och säkerhetsutbildningar. KRAV Kvalifikationer - Gymnasieexamen eller motsvarande - God datorvana - Erfarenhet av administrativt arbete - B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och trivs med att skapa och upprätthålla ordning och reda. Du är social och har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan jobba självständigt och ta stort eget ansvar. Initiativtagande är en viktig egenskap då avdelningen jobbar med en stor variation av uppgifter vilket innebär att du förväntas fatta självständiga beslut inom givna mandat. Vi ser att du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning med förmåga att prioritera. Eftersom det ingår att hantera säkerhetskyddsklassificerad information och utrustning krävs det att du är säkerhetsmedveten och har en hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE - Säkerhetsutbildning från tidigare tjänst - Kunskap om lagar och förordningar - Erfarenhet av hantering av information enligt offentlighets- och sekretesslagen - Tidigare erfarenhet från arbete inom myndighet - Tidigare arbete med SAP - Utbildning i IT-systemet ISUS - Utbildning och erfarenhet av arbete med säkerhetsprövning - Erfarenhet av att planera och förmedla utbildning till andra - Genomförd värnplikt eller militär grundutbildning. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd i myndigheten. Omfattning: heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning enligt Försvarsmaktens avtal Internutbildning och resor förekommer i tjänsten. Arbetstider är främst dagtid, men kvälls- och helgjobb kan förekomma. Tjänsten är civil och innebär att du kommer få en krigsplacering. Det innebär också att du kommer få utbildning i bl.a. vapenhantering, sjukvård och annan militärtjänst. För att kunna uppfylla Försvarsmaktens krav på fysisk standard ingår fysisk träning som en del av dina arbetsuppgifter. För upplysningar om tjänsten: Avdelningschef fj Mikael Mattsson, 070-240 11 83, mikael.x.mattsson@mil.se För upplysningar om rekryteringsprocessen: Rekryteringskoordinator Tova Pettersson, 073-093 58 06, tova.pettersson@mil.se Fackliga företrädare, samtliga nås via växeln 0921-348000 Ordförande Seko Försvar Boden: Susanne Thunberg Ledamot Försvarsförbundet Boden: Liz Lovag Ordförande SAKO: Carina Gabrielsson Ordförande OFR/O: Janne Almgren Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Om du går vidare i anställningsprocessen ska vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Bodens Artilleriregemente, A 8, är Försvarsmaktens kompetenscentrum för indirekt bekämpning. Regementet bevarar och utvecklar kompetenser, materiel och metoder för framtidens förmåga att upptäcka och träffa mål på långa avstånd och med hög precision. A 8 har funktionsansvar för CAS (Close Air Support) - att leda flygunderstöd mot markmål samt för vädertjänsten inom Armén i Försvarsmakten. Strid i vintermiljö är en särskild kompetens för förbandet i Boden. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker för kunds räkningen teknisk konsult till vår kund Matronic. Matronic är ett familjärt bolag som har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger dem sina kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Brinner du för att bygga relationer och har en teknisk bakgrund inom elektronikproduktion och/eller inom kemiska förbrukningsprodukter kommer du trivas hos Matronic! Matronic består av ett engagerat och kompetent team och har sitt huvudkontor i Kungens kurva i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk konsult kommer din främsta arbetsuppgift vara att fungera rådgivande mot kunder inom elektronikproduktion, med fokus på processoptimering, teknisk support och försäljning. Du kommer i samarbetet med kund, på ett förtroendegivande och närvarande tillvägagångssätt, vägleda dem genom Matronics process för att finna den bästa tekniska lösningen. Du hanterar både svenska och internationella kontakter och fungerar som brygga mellan teknik och affär. Som teknisk konsult hos Matronics kommer du även: *Genomföra kontinuerliga kundaktiviteter på plats hos kund i syfte om att skapa långsiktig och lösningsfokuserad utveckling tillsammans med kund. *Identifiera och bearbeta potentiella nya kunder inom olika segment. Som medarbetare på Matronic arbetar du i ett mindre säljteam, där varje medarbetare ansvarar för sitt eget geografiska område i Sverige. Du kommer utgå från huvudkontoret i Kungens kurva men majoriteten av din arbetstid kommer vara ute hos kunder i regionen samt Finland och Baltikum. Även mässor förekommer några gånger per år. Din profil För denna tjänst söker vi dig som har mångårig arbetslivserfarenhet inom en teknisk yrkesroll. Vi ser att du som söker är kundfokuserad och drivs av att hitta smarta tekniska lösningar på dina kunders utmaningar samt förstår vikten av ett närvarande och lösningsorienterat samarbete. Som person är du tekniskt intresserad och trygg i att diskutera tekniska lösningar med olika kontaktytor. Vidare är du positiv, ödmjuk och nyfiken i din personlighet. Du får energi av att ha ett socialt nätverk och brinner för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer. För att trivas i rollen som teknisk konsult har du egen drivkraft och är van vid att arbeta strukturerat, du har ett stort intresse för teknik såväl som bygga relationer. Vi ser gärna att du som söker är van vid att arbeta i affärssystemet Pyramid och har en god datorvana. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Mångårig erfarenhet av elektronikproduktion eller likvärdig kunskap som anskaffats i en liknande roll som denna. God dator- och systemvana. Erfarenhet av miljö- och hälsopåverkan i produktionsmiljöer. Affärsmässig med förmåga att bygga långsiktiga relationer. Mycket goda kunskaper av svenska, finska och engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har både erfarenhet och kunskap inom förbrukningsmaterial, t.ex. lödpasta, ingjutning, lack- och tvättvätskor. Erfarenhet och reell kompetens från elektronikproduktion värderas högt. På Matronics erbjuds du: Möjligheten att jobba med några av världens mest välrenommerade varumärken inom elektronikproduktion. Ett fritt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Tjänsteresor inom Norden och Baltikum som en naturlig del av rollen. Engagerade och stöttande medarbetare inom Matronic. Schysta villkor (kollektivavtal finns) och marknadsmässig lön. Att vara en viktig kugge i ett familjärt företag med årliga teamevents och aktiviteter. Övrig information Placeringsort: Stockholm norr med ansvar för Finland och Baltikum Arbetstid: Måndag- fredag Varaktighet: Tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Matronics har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Emma von Richthofen på telefon 0734-368109 eller emma.von.richthofen@maxkompetens.se. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Matronic har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den Europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Matronic grundades 1992 och våra erfarna produktspecialister erbjuder kunder support vid val av material, produktionshjälpmedel, ESD eller MSD-skydd. Vi erbjuder teknisk försäljning av högkvalitativa produkter för elektronikindustrin, militären och andra krävande applikationer, så som tex torkmedel, fuktindikatorer, tryckventiler. Våra leverantörer, tillhör de ledande inom sina respektive områden, och vi är exklusiva återförsäljare av Brownell Limiteds sortiment i Sverige samt i en rad andra länder i Europa. I vårt breda sortiment finns även material för lödning, rengöring, skydd, reparation samt processkontroll. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger vi våra kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Läs gärna mer på https://matronic.se/
Är det något du gillar så är det teknik! Du gillar känslan av att hjälpa människor, att få känna hur de uppskattar att någon som verkligen kan sin sak gör det begripligt för dem. Du är intresserad av teknik och även såklart att ge god service. Du tycker om att kommunicera med människor och inser vikten av återkoppling. Du bör ha minst 1-3 års relevant arbetserfarenhet, samtidigt lägger vi stor vikt vid personlighet. Arbetsuppgifter: Som junior IT-tekniker fokuserar du på att ge support och se till att arbetsplatsens teknik fungerar som den ska. Du arbetar nära användarna och får lära dig hur en professionell IT-miljö underhålls. Vanliga arbetsuppgifter: Installation och konfiguration av arbetsplatser Du hjälper till att installera datorer, skrivare, telefoner och annan utrustning, samt ser till att allt fungerar och är kopplat till nätverket. Felsökning och användarsupport När kollegor får tekniska problem, hjälper du till att hitta lösningar – antingen på plats eller via fjärrsupport. Du lär dig att arbeta metodiskt och tryggt även vid stressiga situationer. Uppdateringar och grundläggande säkerhet Du ser till att enheter är uppdaterade med rätt mjukvara och säkerhetspatchar. Vi visar dig hur du arbetar enligt företagets rutiner för IT-säkerhet. Support och service Du är ett vänligt ansikte utåt som ger teknisk hjälp och vägleder användare på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Dokumentation Du hjälper till att dokumentera installationer, utrustning och ärenden så att vi alltid har koll på IT-miljön. Lärande och utveckling Du deltar aktivt i förbättringsarbete och får stöd att växa i din roll och ta mer ansvar över tid. Kvalifikationer: Utbildning inom IT/teknik, eller 1–2 års praktisk erfarenhet av IT-support eller liknande Intresse för teknik, problemlösning och att hjälpa andra Kommunikativ och serviceinriktad – du gillar att prata med användare och kan förklara teknik på ett enkelt sätt Grundläggande kunskaper om datorer, operativsystem och nätverk Talar och skriver svenska obehindrat Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Arbetsbeskrivning Vår målgrupp är pojkar 16 - 21 år placerade enligt Lagen om sluten ungdomsvård och Lagen om vård av unga. Institutionen har högsta säkerhetsklass och stora satsningar genomförs på både personaltäthet, arbetsmiljö och säkerhet. Systemadministratörens roll är att stötta institutionens medarbetare och chefer med första linjens IT-support. Du tar emot och registrerar ärenden, för dialog med användare och vid behov huvudkontorets IT-support samt felsöker och löser IT-relaterade problem. Systemadministratören ansvarar också för kontohantering, behörigheter, installation och felsökning av datorer, telefoni och skrivare samt installerar och konfigurerar särskilda programvaror. Systemadministratören bidrar aktivt till upprätthållande av institutionens digitala säkerhet och har en central roll i hanteringen av institutionens passersystem, kameraövervakning och myndighetskort. I rollen ingår också att delta i förbättringsarbete och tekniska projekt. Som systemadministratör hos oss tillhör du institutionens Säkerhetsavdelning som består av systemadministratörer, centralvaktsoperatörer, operativa ledare, säkerhetssamordnare, fastighetsskötare och säkerhetschef. Institutionens systemadministratörer är en gemensam resurs för hela institutionen, där resor till vår enhet i Sävast förekommer. Arbetstiden är förlagd måndag - fredag dagtid. Vid särskilda händelser kan arbete på obekväm arbetstid förekomma. Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Vi söker dig som motiveras av att ge stöd och service i IT-relaterade frågor. Ditt bemötande och ditt förhållningssätt genomsyras av våra ledord Respekt, Omtanke och Tydlighet. För rollen krävs god samarbetsförmåga med kollegor och andra kontaktytor inom och utanför organisationen. Du har förmåga att analysera och bryta ner komplexa problem till funktionella lösningar för institutionens användare och kan på ett självständigt sätt planera och organisera ditt arbete och driva dina processer vidare i enlighet med myndighetens policys och riktlinjer för IT-miljö och telefoni. Ska-krav: • Gymnasieexamen • Bred teknisk kompetens förvärvad genom utbildning och-/eller arbetslivserfarenhet inom området • God svenska i tal- och skrift • Körkort B Det är meriterande med relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för rollen. Anställning Som anställd inom staten har du enligt avtal vissa förmåner som till exempel 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder, lönetillägg vid föräldraledighet samt ett årligt friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Kalix men resor till vår institution i Sävast kommer att ingå i tjänsten. Ansökan Varmt välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 25-08-10. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Är du en engagerad och ansvarstagande person som vill jobba med att framställa och tillgängliggöra data och statistik inom penningmarknadsområdet? Gillar du samhällsekonomiska frågor och vill bidra till en god utveckling i samhället? Då är det här en tjänst för dig! VI ERBJUDER DIG utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö där Sveriges ekonomiska utveckling står i fokus. Vi fortsätter att utveckla Riksbankens data och statistik i vår nya analysmiljö är under stark utveckling. Det ger dig möjligheten att tillsammans med dina kollegor utveckla arbetssätt och verktyg för dataprodukter i framkant. DET HÄR GÖR DU HOS OSS Tjänsten handlar i första hand om att samla in, bearbeta, analysera och tillgängliggöra data och statistik över penningmarknaden. I rollen ingår att ansvara för daglig beräkning och publicering av referensräntan Swestr, löpande arbeta med omsättningsstatistik på penning- och valutamarknaden, publicera räntor, valutakurser och index samt utveckla och förvalta beräkningsmodeller som används inom området. Utöver det löpande arbetet i linjen kommer du även ingå i ett tvärfunktionellt datateam som vidareutvecklar vårt data- och statistikarbete i den nya datamiljön. Du kommer arbeta med stora, komplicerade och i många fall detaljerade datamängder som ger en unik inblick i det finansiella systemet. DITT TEAM Riksbanken består av åtta avdelningar. Enheten för finansiell data och utveckling tillhör avdelningen för penningpolitik. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation. Enheten för finansiell data och utveckling består idag av 14 personer. Enheten ansvarar för dataproduktionen av finansiella data som Riksbanken samlar in och leder utveckling av Riksbankens datahantering. Du arbetar tillsammans med ekonomer och dataspecialister (data scientists/engineers). Förutom kollegorna på enheten sker arbetet avdelningsöverskridande inom banken och teamet har även löpande kontakt med de banker och företag som rapporterar in statistik till Riksbanken. Teamet har även regelbundna kontakter med andra myndigheter som Finansinspektionen samt med internationella organisationer, såsom ECB och BIS. MER OM DIG I den här rollen söker vi dig som gillar att samla in, kvalitetssäkra och strukturera data för olika typer av analyser. Du har en relevant akademisk examen (tex med inriktning mot finansiell ekonomi, nationalekonomi, datateknik, matematik eller liknande) och har erfarenhet av att hantera och analysera data. Du kan bearbeta data programmatiskt med stöd av Python och har erfarenhet av att använda verktyg för att versionshantera kod såsom GitHub. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl skriftligen som muntligen. Utöver dessa grundkrav ser vi gärna att du har förståelse för ränte- och valutamarknaden, dess funktion och de olika instrument som handlas där samt erfarenhet inom någon eller några av följande områden: - arbete med finansiell statistik eller finansiella data - utveckla och hantera dataflöden i orkestreringsverktyg såsom Dagster, Airflow, Prefect eller liknande - arbeta med data i data lake-miljöer exempelvis MinIO och LakeFS Vi söker personer som är kvalitetsmedvetna, ansvarsfulla, analytiska, har gott omdöme och är bra på att samarbeta och kommunicera. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. MER OM TJÄNSTEN Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas Placering: Huvudkontoret centrala Stockholm Arbetstid: Förtroendearbetstid men tjänsten förutsätter att du regelbundet, ett par dagar i veckan, har möjlighet att påbörja din arbetsdag ca klockan 07.00. Möjlighet att jobba distans: 2 dagar i veckan Förmåner: Generösa semestervillkor, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap. ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK Vi vill ha din ansökan med CV senast den 15 augusti. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Vi på Iver brinner för innovationer och god laganda, vi är särskilt intresserad av dig som gillar att tänka nytt och dela med dig av dina tankar. Vi söker en Delivery Executivesom vill bidra till bättre IT-lösningar för våra kunder. Är du vår nya kollega? WeempowerourNordicsociety Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden. Din roll på Iver I rollen som Delivery Executive blir du en del av vårt Governance team i vår leverans av IT Managed Services för en eller flera av våra kunder. Du blirden yttersta ansvariga för att säkerställa att våra tjänster levereras med högsta kvalitet, i enlighet med både avtal och processer. Du är länken mellan våra kunder och våra interna leveransteam och ser till att vi ständigt möter – och överträffar – kundernas förväntningar.Du kommer att leda leveransen i komplexa kundåtaganden, proaktivt utveckla kundrelationer och driva kontinuerliga förbättringar. Rollen innebär ett nära samarbete med b.la KAM och tekniska specialister internt.Du kommer även att bidra till resultat- och lönsamhetsansvar på de kunder du arbetar med. Huvudsakliga ansvarsområden: Fungera som den huvudsakliga operativa kontakten mellan kunden och interna leveransteam. Säkerställa tjänstekvalitet, efterlevnad av SLA och kontinuerliga förbättringar. Hantera eskalationer relaterade till tjänsteleverans och performance. Arbeta nära Delivery Manager för att säkerställa operativ samordning. Lämna input till KAM i kommersiella diskussioner gällande utökning eller förändring av tjänster. Driva effektivitetsförbättringar och säkerställa kostnadseffektiv drift av tjänster. Det som gör denna roll unik: Du kommer att ha en nyckelroll i vår affär inom Managed Services och du får möjlighet att jobba nära våra kunder och påverka från start. Vad erbjuder vi dig? På Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Vi är inkluderande och strävar efter ett genuint samarbete mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi finns här för att inspirera dig till att nå dina yrkesmässiga mål. Vi står bakom dig när du vill lära dig mer inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser för att vi ska utvecklas. Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för "The Iver way". Förmåner hos oss: Kollektivavtal & trygga villkor Hybridarbete Friskvårdsbidrag Terminalglasögon Tidsbank – 24 h extra ledighet/år Privat sjukvårdsförsäkring Tjänstepension (ITP)& flexpension Vem söker vi? Vi söker dig med flera års erfarenhet av liknande roller och med gedigen erfarenhet av leveransledning inom IT-tjänster, gärna i en roll som Service Delivery Manager, Delivery Executive eller liknande.Du är självgående, trygg i din kompetens och har en stark vilja att bidra till teamets och kundernas framgång. Vi ser även att du har: Gedigen erfarenhet av tjänsteleverans och operativ kompetens. Förmåga att lösa problem och hantera eskalationer. Förmåga att balansera kundbehov med operativ effektivitet. Djup kunskap om ITIL-processer (certifiering i ITIL v3 eller v4 är starkt meriterande). Erfarenhet av att arbeta med kunder i Norden och förståelse för lokala affärskulturer. Förmåga att bygga långsiktigarelationer på både operativ och ledningsnivå. God ekonomisk förståelse kopplat till tjänsteleverans. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Placeringsort:Iver finns på 25 orter i Norden. Denna roll utgår från vårt kontor i Stockholm, Örebro eller Västerås. Övrig information:Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet, därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser.Just nu är det sommarperiod och vi kommer att påbörja intervjuprocessen efter sista ansökningsdag. Sök till oss!Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag:2025-08-10.Välkommen att kontakta Jennie Vilhelmsson, ta@iver.se vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Om jobbet Vi ser ett förändrat säkerhetspolitiskt läge och en uppbyggnad av totalförsvaret i Sverige vilket gör att tillsynen över samhällsviktig verksamhet inom transportsektorn behöver intensifieras. Därför söker vi flera kompetenser som ska bidra i vårt spännande uppdrag inom cybersäkerhet och säkerhetsskydd. Transportstyrelsens tillsyn omfattar alla fyra trafikslag (sjö, luft, väg- och spårtrafik). Vår sektion är relativt ny och som medarbetare får du vara med och påverka vårt viktiga uppdrag för att göra Sverige säkrare – på riktigt. Vi har ett positivt klimat där vi utvecklas, samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter och vi har roligt! Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor inom områdena säkerhetsskydd och cyber och även tillsammans med medarbetare från Transportstyrelsens berörda sakområden. Därför är det viktigt att du kan bygga och underhålla relationer både inom och utom myndigheten. Du kommer ha en viktig och praktisk roll i vårt tillsynsuppdrag där du är spindeln i nätet och har koll på olika ärenden och arbete med kartläggning av vår sektor. Mycket av det arbete som vi bedriver sker i pappersform vilket kräver att du gillar ordning och reda. Rollen är en stödfunktion för sektionens arbete med tillsyn och är ett naturligt första steg till en karriär som exempelvis inspektör inom sektionen. En viktig del av vårt uppdrag är också att agera vägledande gentemot våra tillsynsobjekt. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling, både kontinuerlig och specialiserad, utifrån verksamhetens behov och egna önskemål på inriktning. Beroende på din bakgrund så kommer du att få bidra där dina styrkor och erfarenheter kommer bäst till nytta. Hos oss får chansen att kompetensutveckla dig. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av nyfikenhet, utmaningar och samarbete. Vi behöver anpassa och förändra vårt arbetssätt beroende på situation. Vi trivs med att arbeta i team och stöttar varandra i stort och smått med sikte på att uppnå vårt uppdrag för att göra Sverige säkrare. Resor med övernattning i Sverige ingår i tjänsten. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - handlägga ärenden såsom anmälningsärenden, registerkontroller, utskick till bransch, arbeta med diarieföring, extern information m.m. - ta emot,sammanställa och strukturera information till beslutsunderlag - delta i tillsyn inom cybersäkerhet och/eller säkerhetsskydd tillsammans med teamet - arbeta med vägledning till branschen - delta i arbetet med omvärldsbevakning - delta i samverkansgrupper både inom myndigheten och med andra tillsynsmyndigheter Du måste ha - relevant universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 poäng inom för tjänsten lämpligt området ex säkerhetsområdet, IT, systemvetenskap eller annan utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet som Transportstyrelsen bedömer likvärdig - mycket god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska - god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på engelska - B-körkort. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av säkerhetsskydd - erfarenhet av informationssäkerhet/cyber - arbetslivserfarenhet av offentlig förvaltning - erfarenhet av tillsyn/revision. Vi vill att du - är analytisk, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö - är resultatorienterad, kan leverera med god kvalitet även under tidspress är flexibel, - har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar - har god pedagogisk förmåga, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt.Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Tomas Åström via e-post tomas.astrom@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzén och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-7147. Vi behöver din ansökan senast den 10 augusti 2025. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Om jobbet Vi ser ett förändrat säkerhetspolitiskt läge och en uppbyggnad av totalförsvaret i Sverige vilket gör att tillsynen över samhällsviktig verksamhet inom transportsektorn behöver intensifieras. Därför är vi nu inne i en rekryterings fas där vi söker flera kompetenser som ska bidra i vårt spännande uppdrag inom cybersäkerhet och säkerhetsskydd. Inte minst inom cybersäkerhet har vi en utmanande tid framför oss då det s.k. NIS2-direktivet ska implementeras och börja tillämpas i svensk rätt. Transportstyrelsens tillsyn omfattar alla fyra trafikslag (sjö, luft, väg- och spårtrafik). Vår sektion är i en uppbyggnadsfas och som medarbetare får du vara med och påverka vårt viktiga uppdrag för att göra Sverige säkrare – på riktigt. Vi har ett positivt klimat där vi utvecklas, samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter och vi har roligt! Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor inom områdena cyber-/informationssäkerhet, säkerhetsskydd och även tillsammans med medarbetare från Transportstyrelsens berörda sakområden. Därför är det viktigt att du kan bygga och underhålla relationer både inom och utom myndigheten. I arbetet ingår att bedriva tillsyn, delta i ärendehandläggning och samverkan internt inom myndigheten och externt med andra tillsynsmyndigheter, Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Tillsynen består till stor del av kvalificerat utredningsarbete vilket ställer krav på förmågan att uttrycka sig i skrift. Tillsynen kan medföra resor i hela Sverige. En viktig del av vårt uppdrag är också att agera vägledande gentemot våra tillsynsobjekt. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling, både kontinuerlig och specialiserad, utifrån verksamhetens behov och egna önskemål på inriktning. Beroende på din bakgrund så kommer du att få bidra där dina styrkor och erfarenheter kommer bäst till nytta. Så har du en önskan om att utveckla dina kunskaper inom cyber-/informationssäkerhet eller säkerhetsskydd så finns det goda möjligheter att vidareutbilda dig. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av nyfikenhet, utmaningar och samarbete. Vi behöver anpassa och förändra vårt arbetssätt beroende på situation. Vi trivs med att arbeta i team och stöttar varandra i stort och smått med sikte på att uppnå vårt uppdrag för att göra Sverige säkrare. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen Du kommer att bedriva tillsyn inom cybersäkerhet/säkerhetsskydd tillsammans med teamet vilket innebär granskning av nätverks och informationssystem och dess kravuppfyllnad granska och utvärdera verksamhetsutövarnas efterlevnad av cybersäkerheten/säkerhetsskyddet arbeta med extern vägledning samverka med andra tillsynsmyndigheter delta i övriga uppdrag inom sektionen. Du måste ha universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120hp) inom t.ex. säkerhet, juridik, systemvetenskap alternativt annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig aktuell arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhet, cybersäkerhet, IT-säkerhet eller säkerhetsskydd mycket god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på engelska. B-körkort. Det är meriterande om du också har kunskap om hur det svenska krisberedskapssystemet är uppbyggt erfarenhet av tillsyn/ revision. Vi vill att du är analytisk, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö är resultatorienterad, kan leverera med god kvalitet även under tidspress är flexibel och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheterna i förändringar har god pedagogisk förmåga, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Tomas Åström, via e-post Tomas. Astrom@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzén och Saco-S, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-7144. Vi behöver din ansökan senast den 10 augusti 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Akkodis söker just nu en erfaren cybersäkerhetskonsult med flera års relevant arbetslivserfarenhet. Har du djup teknisk kompetens inom cybersäkerhet, trivs med att arbeta i komplexa miljöer och vill vara en del av ett globalt företag i framkant? Då vill vi höra från dig. . Vad vi söker Som konsult inom cybersäkerhet arbetar du med att identifiera, analysera och hantera säkerhetsrisker i kundens IT-miljö. Du kommer att stötta kunden i att utveckla och implementera säkerhetsstrategier, policys och rutiner. Arbetsuppgifterna kan komma att variera berorende på uppdragets karaktär men kan inkludera: Genomföra risk- och sårbarhetsanalyser Upprätta och underhålla säkerhetsramverk och kontroller Delta i eller leda incidenthantering och forensiska analyser Arbeta med säkerhetsarkitektur och kravställning Granska eller utveckla säkerhetslösningar inom nätverk, moln eller applikationer Stödja vid revisioner och efterlevnad av regelverk (GDPR, NIS2, ISO 27001) Utbilda och rådgiva verksamheter kring säkerhetsmedvetenhet Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom kritisk infrastruktur, försvar, offentlig sektor eller finans Kompetenser Minst 5 års erfarenhet inom cybersäkerhet Dokumenterad erfarenhet av säkerhetsarkitektur, riskhantering, incidenthantering eller penetrationstestning Erfarenhet av att arbeta enligt ramverk som ISO 27001, NIST eller CIS Svenska och engelska i tal och skrift Svenskt medborgarskap Meriterande Certifieringar såsom CISSP, CISM, CEH, CompTIA Security+ eller OSCP Tidigare uppdrag inom säkerhetsgranskningar, SIEM, SOC eller IAM Van att arbeta i agila miljöer och med DevSecOps-principer Övrigt: Beroende på uppdragets karaktär kan en säkerhetsprövning eller bakgrundskontroll komma att genomföras. Om Akkodis Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT och Engineering. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i Nordamerika, Europa och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag. På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden. Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter. Ansök idag och bli en del av Akkodis – där teknisk spetskompetens möter global räckvidd.
Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga och utveckla marinen inom området IT- säkerhet? Vill du vara med och skapa en säkrare framtid? Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Vi växer och söker nu IT- säkerhetshandläggare för att stärka upp vårt team! Om enheten Tjänsten är placerad vid Designsektionen som ingår i Marinstabens materielkontor och stödjer marinchefen och Marinstaben med att utöva designansvar över marinens materiel. Inom ramen för detta ingår fartygssystem såväl som landinstallationer m.m. Materielkontoret är den enhet vid Marinstaben som är sammanhållande för de marina materielsystemens hela livscykel. Det omfattar att leda, bereda och handlägga materielproduktion från konceptfas via utveckling och anskaffning till vidmakthållande och vidare till avveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som IT-säkerhetshandläggare vid Designsektionen kommer ditt arbete främst bestå av att: • Samordna och utveckla arbetet med IT-säkerhet, inklusive ackrediteringsaktiviteter, för marinens materiel • Ta fram och granska respektive kravmassa av design av IT-säkerhet för marinens materiel • Vara sakkunnig inom materielkontoret avseende IT-säkerhet och utbilda inom egen organisation • Utgöra beredningsstöd åt chefer, materielansvariga och systemledare m.fl. KRAV Kvalifikationer • För tjänsten relevant examen från högskola/universitet eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • För tjänsten aktuell och relevant arbetslivserfarenhet • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska respektive engelska Personliga egenskaper Det övergripande perspektivet för verksamheten utgår alltid från myndighetens huvuduppgift; att försvara Sverige mot ett väpnat angrepp. En anställning i Försvarsmakten ställer krav på förståelse för huvuduppgiften samt förmåga att kunna omsätta och representera denna i det dagliga arbetet. Tjänsten kräver förmåga att kunna planera och driva arbetsuppgifter självständigt såväl som tillsammans med andra under eget ansvar. Arbetsuppgifterna omfattar i hög utsträckning behov av samarbete såväl internt som externt och du behöver därför kunna företräda marinen och Designsektionen i olika sammanhang. God social kompetens och en utpräglad kommunikationsförmåga är nödvändiga egenskaper. Arbetet kräver ett högt mått av säkerhetsmedvetande, noggrannhet och eget ansvarstagande. I rekryteringen kommer mycket stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Utbildningar och certifieringar inom IT-säkerhet (t.ex. CISSP, CISM) • Tidigare erfarenhet från att ha arbetat inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet som bedriver säkerhetskänslig verksamhet • Kunskap och erfarenhet av marina system och miljöer • Tidigare erfarenhet av arbete med ackreditering av IT-system För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är civil. Resor i tjänsten kan förekomma. Upplysningar om befattningen Stefan Glans Upplysningar om rekryteringsprocessen Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zachrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson. Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du en IT-virtuos som trivs i teknikens framkant? Som drifttekniker får du chansen att forma framtidens digitala ryggrad i en dynamisk organisation. Du kommer att spela en nyckelroll i att förvalta och administrera IT-miljöer där säkerhet är högsta fokus. Din roll I rollen som drifttekniker kommer du att vara en kärnfigur i att bygga och upprätthålla en säker IT-miljö för våra kunder och deras behov. Du kommer att ansvara för att att förvalta infrastrukturen, inklusive nätverk, servrar och lagringslösningar, där säkerhet är A och O. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Förvalta nätverks-, server- och lagringsmiljöer Automatisera och effektivisera driftprocesser Implementera och optimera IT-säkerhetslösningar Arbeta nära utvecklingsteam och andra avdelningar för att integrera IT-infrastruktur i linje med verksamhetens behov Ge teknisk rådgivning och stöd till övriga grenar i IT-organisationen Kvalifikationer Gedigen erfarenhet av att arbeta med IT-infrastruktur, inklusive nätverk, servrar och lagring Djup kunskap om nätverksdesign, säkerhet och virtualiseringstekniker Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-ramverk Certifieringar inom områden som Microsoft, Cisco eller VMware God kommunikationsförmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.