Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Vill du stärka informationssäkerheten och bidra till en tryggare helhet hos Länsförsäkringar Jönköping? Vi söker nu en Informationssäkerhetsansvarig med brett operativt säkerhetsansvar – en roll för dig som vill göra skillnad och driva säkerhetsarbetet framåt i en verksamhet där tillit och trygghet står i centrum. Du får en nyckelposition där du inte bara leder och utvecklar vårt arbete med informationssäkerhet, utan också samordnar insatser inom fysisk säkerhet, personsäkerhet och kontinuitet. Rollen rapporterar till IT- och säkerhetschef. Om tjänsten Ditt primära ansvar är att säkerställa att informationssäkerheten i organisationen håller en hög nivå och kontinuerligt utvecklas i takt med förändrade hotbilder, krav och behov. Du arbetar både strategiskt och operativt med att skydda våra informationstillgångar, samtidigt som du ansvarar för att leda och samordna insatser inom andra säkerhetsområden såsom fysisk säkerhet, personsäkerhet och kontinuitetsskydd. Rollen innebär ett nära samarbete med flera delar av verksamheten, och du deltar även aktivt i Länsförsäkringsgruppens säkerhetsnätverk. I uppdraget ingår att leda och samordna informationssäkerhetsarbetet, utveckla och förvalta styrande dokument, policys och rutiner samt att genomföra risk- och sårbarhetsanalyser och gap-analyser kopplade till såväl informationssäkerhet som andra säkerhetsområden. Du ansvarar för att utbilda och sprida kunskap inom hela organisationen och driver initiativ som stärker säkerhetsmedvetandet. Vidare samordnar du förbättringsåtgärder och stöttar verksamheten i frågor som rör fysisk säkerhet, personsäkerhet och kontinuitet. Du bidrar också med omvärldsbevakning och analyser av risker och hot, och fungerar som rådgivare i säkerhetsfrågor. I rollen ingår att rapportera säkerhetsstatus, identifierade risker och förbättringsförslag till företagsledning och styrelse. Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom informationssäkerhet, IT, juridik, samhällssäkerhet eller ett annat relevant område, kombinerat med några års erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet och/eller övergripande säkerhetsfrågor. Du har vana av att arbeta både självständigt och i nära samverkan med olika delar av organisationen, och du trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande. Du har god förståelse för gällande regelverk och standarder inom säkerhetsområdet och förmåga att omsätta dem i praktiken. Som person är du pedagogisk och trygg i att kommunicera säkerhetsfrågor på ett tydligt sätt, både i tal och skrift. Du är analytisk, strukturerad och tar egna initiativ, samtidigt som du är prestigelös och lösningsorienterad. Du har erfarenhet av att hålla utbildningar, genomföra presentationer och driva förändringsarbete, och du samarbetar gärna och effektivt med både interna och externa parter. Du behärskar svenska och engelska obehindrat och uppfyller höga krav på integritet, gott omdöme och förtroende. Vi erbjuder Länsförsäkringar Jönköping består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap. Om Länsförsäkringar Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss. Bra att veta Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess så arbetar vi med urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Jönköping. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre (halima.iman.barre@poolia.se). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad utrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär arbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Felsöka, underhålla och installera teknisk utrustning, både självständigt och i team. • Komplex felanalys samt lösa olika nivåer av nätverksproblem för att säkerställa hög tillgänglighet av system. • Säkerställa funktion och tillgänglighet i Radio-, Transmissions- och IT-utrustning. • Prestandaförbättringar och uppgraderingar av system såväl hårdvara som mjukvara. • Skapa dokumentation och tekniska rapporter. • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam. Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande inom teknik. • Erfarenhet av transmissionsteknik, radionät och IT infrastruktur. • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing. • Erfarenhet av att självständigt arbeta i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation. • B-körkort. • Goda kunskaper i MS Office. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för denna tjänst är: • Erfarenhet att arbeta med TETRA-utrustning. • Erfarenhet att arbeta med teletekniska system, mobilnät eller motsvarande samhällskritisk infrastruktur. • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar. Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placeringsort Malmö-Sturup. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti! Om verksamheten Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här, https://www.lfv.se/. Kontaktpersoner Sofie Cardegren Ansvarig rekryterare Poolia sofie.cardegren@poolia.se 073-344 71 76 Christian Axelsson Facklig kontakt SACO 011-19 20 00 David Johansson Facklig representant ST 011-19 20 00
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad utrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär arbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Felsöka, underhålla och installera teknisk utrustning, både självständigt och i team. • Komplex felanalys samt lösa olika nivåer av nätverksproblem för att säkerställa hög tillgänglighet av system. • Säkerställa funktion och tillgänglighet i Radio-, Transmissions- och IT-utrustning. • Prestandaförbättringar och uppgraderingar av system såväl hårdvara som mjukvara. • Skapa dokumentation och tekniska rapporter. • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam. Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande inom teknik. • Erfarenhet av transmissionsteknik, radionät och IT infrastruktur. • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing. • Erfarenhet av att självständigt arbeta i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation. • B-körkort. • Goda kunskaper i MS Office. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för denna tjänst är: • Erfarenhet att arbeta med TETRA-utrustning. • Erfarenhet att arbeta med teletekniska system, mobilnät eller motsvarande samhällskritisk infrastruktur. • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar. Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placeringsort Stockholm. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti! Om verksamheten Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här, https://www.lfv.se/. Kontaktpersoner Sofie Cardegren Ansvarig rekryterare Poolia sofie.cardegren@poolia.se 073-344 71 76 Christian Axelsson Facklig kontakt SACO 011-19 20 00 David Johansson Facklig representant ST 011-19 20 00
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad utrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär arbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Felsöka, underhålla och installera teknisk utrustning, både självständigt och i team. • Komplex felanalys samt lösa olika nivåer av nätverksproblem för att säkerställa hög tillgänglighet av system. • Säkerställa funktion och tillgänglighet i Radio-, Transmissions- och IT-utrustning. • Prestandaförbättringar och uppgraderingar av system såväl hårdvara som mjukvara. • Skapa dokumentation och tekniska rapporter. • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam. Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande inom teknik. • Erfarenhet av transmissionsteknik, radionät och IT infrastruktur. • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing. • Erfarenhet av att självständigt arbeta i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation. • B-körkort. • Goda kunskaper i MS Office. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för denna tjänst är: • Erfarenhet att arbeta med TETRA-utrustning. • Erfarenhet att arbeta med teletekniska system, mobilnät eller motsvarande samhällskritisk infrastruktur. • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar. Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti! Om verksamheten Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här, https://www.lfv.se/. Kontaktpersoner Sofie Cardegren Ansvarig rekryterare Poolia sofie.cardegren@poolia.se 073 344 71 76 Christian Axelsson Facklig kontakt SACO 011-19 20 00 David Johansson Facklig representant ST 011-19 20 00
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad utrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär arbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Felsöka, underhålla och installera teknisk utrustning, både självständigt och i team. • Komplex felanalys samt lösa olika nivåer av nätverksproblem för att säkerställa hög tillgänglighet av system. • Säkerställa funktion och tillgänglighet i Radio-, Transmissions- och IT-utrustning. • Prestandaförbättringar och uppgraderingar av system såväl hårdvara som mjukvara. • Skapa dokumentation och tekniska rapporter. • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam. Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande inom teknik. • Erfarenhet av transmissionsteknik, radionät och IT infrastruktur. • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing. • Erfarenhet av att självständigt arbeta i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation. • B-körkort. • Goda kunskaper i MS Office. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för denna tjänst är: • Erfarenhet att arbeta med TETRA-utrustning. • Erfarenhet att arbeta med teletekniska system, mobilnät eller motsvarande samhällskritisk infrastruktur. • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placering i Karlstadsområdet. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti! Om verksamheten Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här, https://www.lfv.se/. Kontaktpersoner Sofie Cardegren Ansvarig rekryterare Poolia sofie.cardegren@poolia.se 073-344 71 76 Christian Axelsson Facklig kontakt SACO 011-19 20 00 David Johansson Facklig representant ST 011-19 20 00
Vi söker en erfaren projektledare till ett långsiktigt och tekniskt banbrytande uppdrag hos Swedavia på Arlanda flygplats, ett projekt som står i centrum för framtidens autonoma drift. Tänk dig att leda ett projekt där tekniken inte bara är ny, den förändrar spelreglerna. Autonoma snöröjningsmaskiner på flygplatser är inte längre science fiction , det är verklighet, redo att implementeras. Vi söker en strategiskt stark och tekniskt nyfiken projektledare som kan ta detta pionjärprojekt från testbana till skarp drift. Ditt uppdrag: att forma framtidens flygplatsdrift - säkrare, smartare och mer kostnadseffektiv än någonsin tidigare. Nu söker vi dig som vill vara med och leda detta avgörande teknikskifte. Om tjänsten Sedan 2019 har ett omfattande innovationsprojekt testat autonoma snöröjningsmaskiner (PSB NG) på flygplats. Tekniken har nu mognat och nästa fas innebär att föra in lösningen i ordinarie drift, steg för steg. Som Projektledare tar du över en befintlig projektorganisation och leder den vidare genom en förstudie under Q3–Q4 2025, med målet att identifiera vägen framåt: tekniska, organisatoriska och operativa behov. Därefter går uppdraget in i genomförandefas 2026–2028, med fokus på successiv implementering i skarp drift. Projektet är komplext, samhällsviktigt och unikt i sitt slag, här behövs en projektledare med förmåga att se hela systemet och samtidigt hålla koll på detaljer, deadlines och drivkraft. Uppdraget genomförs på uppdrag av Swedavia och är placerat vid Arlanda flygplats, där projektet drivs i nära anslutning till den operativa verksamheten. Du kommer att vara anställd som konsult via Poolia, med uppdragsstart i augusti/september 2025. Uppdraget pågår initialt till augusti 2027, med möjlighet till förlängning. Omfattning: Heltid, med ca 80?% arbete på plats vid Arlanda. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som projektledare blir du central i att: - Förflytta ett innovationsprojekt till ett fullt integrerat driftskoncept - Säkerställa att teknik, säkerhet och infrastruktur samspelar sömlöst - Driva organisationsförändring för att möjliggöra autonomi i praktiken - Leda arbetet med business case, kontraktslösningar och regelverksfrågor - Etablera projektplan och resurssättning för full implementering Projektets mål är att införa autonom drift som bidrar till effektivare resurshantering, färre olyckor och skador, samt kortare inlärningstid tack vare avancerat förarstöd. Resultatet blir lägre kostnader, högre driftsäkerhet och värdefull kunskap inför framtida autonoma lösningar. I projektgruppen finns redan expertkompetens inom teknik, drift, förvaltning och din roll blir att samordna, prioritera och leda framåt med tydlig riktning. Detta är ett arbete som påverkar hela flygplatsens vinterkapacitet vilket är ett av de mest kritiska momenten i svensk flygtrafik. Vem är du? Vi söker dig som inte bara har erfarenhet av att leda komplexa tekniska projekt utan som också drivs av att omvandla innovation till verklighet. Du har en dokumenterad bakgrund i att leda större satsningar inom exempelvis infrastruktur, automation eller fordonssystem och du är van att ta ansvar för projekt med många intressenter och tekniska beroenden. Du har lätt för att sätta dig in i nya tekniska miljöer och snabbt få överblick över komplexa systemlandskap. Din styrka ligger i att kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande och du trivs med att ta över och vidareutveckla befintliga projektorganisationer. Du är kommunikativ, analytisk och har ett tvärfunktionellt arbetssätt som gör att du rör dig obehindrat mellan teknik, verksamhet och ledning. Om du dessutom har kunskap om maskindirektiv, regulatoriska frågor eller avtalsstruktur är det en klar fördel men viktigast är att du har ett genuint intresse för utveckling och en förmåga att leda i förändring. Det här är ett projekt för dig som vill vara med och forma framtidens flygplatsdrift med teknik och samhällsnytta i fokus. Om verksamheten Om Swedavia Hos Swedavia får du vara en del av en organisation som driver och utvecklar 10 flygplatser i Sverige, där var och en är en helt unik och spännande arbetsplats. Vår fokus är att driva utvecklingen för ett hållbart resande och att möjliggöra möten mellan människor från hela världen. Genom att uppmuntra nytänkande och kreativitet är vi engagerade i att forma framtiden. Vår arbetsgemenskap präglas av pålitlighet och ansvarstagande, och skapar en välkommande, trygg och tillitsfull miljö där du kan växa och göra verklig skillnad. Om Poolia Poolia är ett rekryterings- och bemanningsföretag. Men vi föredrar att se oss som experter på att hitta och matcha kompetens. För det är alltid människorna som gör skillnad. Det är individer som skapar resultat. Rätt individer på rätt plats bygger framgångsrika företag. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. För mer information om Poolia, besök: www.poolia.se
Vi söker en erfaren projektledare till ett långsiktigt och tekniskt banbrytande uppdrag hos Swedavia på Arlanda flygplats, ett projekt som står i centrum för framtidens autonoma drift. Tänk dig att leda ett projekt där tekniken inte bara är ny, den förändrar spelreglerna. Autonoma snöröjningsmaskiner på flygplatser är inte längre science fiction , det är verklighet, redo att implementeras. Vi söker en strategiskt stark och tekniskt nyfiken projektledare som kan ta detta pionjärprojekt från testbana till skarp drift. Ditt uppdrag: att forma framtidens flygplatsdrift - säkrare, smartare och mer kostnadseffektiv än någonsin tidigare. Nu söker vi dig som vill vara med och leda detta avgörande teknikskifte. Om tjänsten Sedan 2019 har ett omfattande innovationsprojekt testat autonoma snöröjningsmaskiner (PSB NG) på flygplats. Tekniken har nu mognat och nästa fas innebär att föra in lösningen i ordinarie drift, steg för steg. Som Projektledare tar du över en befintlig projektorganisation och leder den vidare genom en förstudie under Q3–Q4 2025, med målet att identifiera vägen framåt: tekniska, organisatoriska och operativa behov. Därefter går uppdraget in i genomförandefas 2026–2028, med fokus på successiv implementering i skarp drift. Projektet är komplext, samhällsviktigt och unikt i sitt slag, här behövs en projektledare med förmåga att se hela systemet och samtidigt hålla koll på detaljer, deadlines och drivkraft. Uppdraget genomförs på uppdrag av Swedavia och är placerat vid Arlanda flygplats, där projektet drivs i nära anslutning till den operativa verksamheten. Du kommer att vara anställd som konsult via Poolia, med uppdragsstart i augusti/september 2025. Uppdraget pågår initialt till augusti 2027, med möjlighet till förlängning. Omfattning: Heltid, med ca 80?% arbete på plats vid Arlanda. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som projektledare blir du central i att: - Förflytta ett innovationsprojekt till ett fullt integrerat driftskoncept - Säkerställa att teknik, säkerhet och infrastruktur samspelar sömlöst - Driva organisationsförändring för att möjliggöra autonomi i praktiken - Leda arbetet med business case, kontraktslösningar och regelverksfrågor - Etablera projektplan och resurssättning för full implementering Projektets mål är att införa autonom drift som bidrar till effektivare resurshantering, färre olyckor och skador, samt kortare inlärningstid tack vare avancerat förarstöd. Resultatet blir lägre kostnader, högre driftsäkerhet och värdefull kunskap inför framtida autonoma lösningar. I projektgruppen finns redan expertkompetens inom teknik, drift, förvaltning och din roll blir att samordna, prioritera och leda framåt med tydlig riktning. Detta är ett arbete som påverkar hela flygplatsens vinterkapacitet vilket är ett av de mest kritiska momenten i svensk flygtrafik. Vem är du? Vi söker dig som inte bara har erfarenhet av att leda komplexa tekniska projekt utan som också drivs av att omvandla innovation till verklighet. Du har en dokumenterad bakgrund i att leda större satsningar inom exempelvis infrastruktur, automation eller fordonssystem och du är van att ta ansvar för projekt med många intressenter och tekniska beroenden. Du har lätt för att sätta dig in i nya tekniska miljöer och snabbt få överblick över komplexa systemlandskap. Din styrka ligger i att kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande och du trivs med att ta över och vidareutveckla befintliga projektorganisationer. Du är kommunikativ, analytisk och har ett tvärfunktionellt arbetssätt som gör att du rör dig obehindrat mellan teknik, verksamhet och ledning. Om du dessutom har kunskap om maskindirektiv, regulatoriska frågor eller avtalsstruktur är det en klar fördel men viktigast är att du har ett genuint intresse för utveckling och en förmåga att leda i förändring. Det här är ett projekt för dig som vill vara med och forma framtidens flygplatsdrift med teknik och samhällsnytta i fokus. Om verksamheten Om Swedavia Hos Swedavia får du vara en del av en organisation som driver och utvecklar 10 flygplatser i Sverige, där var och en är en helt unik och spännande arbetsplats. Vår fokus är att driva utvecklingen för ett hållbart resande och att möjliggöra möten mellan människor från hela världen. Genom att uppmuntra nytänkande och kreativitet är vi engagerade i att forma framtiden. Vår arbetsgemenskap präglas av pålitlighet och ansvarstagande, och skapar en välkommande, trygg och tillitsfull miljö där du kan växa och göra verklig skillnad. Om Poolia Poolia är ett rekryterings- och bemanningsföretag. Men vi föredrar att se oss som experter på att hitta och matcha kompetens. För det är alltid människorna som gör skillnad. Det är individer som skapar resultat. Rätt individer på rätt plats bygger framgångsrika företag. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. För mer information om Poolia, besök: www.poolia.se
Är du en HRIT specialist med erfarenhet av systemförvaltning och djup förståelse för HR- och löneprocesser? Stockholms Sjukhem, en av Sveriges största idéburna vårdgivare, söker dig som lockas av en ny utmaning där du får vara med i införandet av ett nytt schema- och bemanningssystem, TESSA. Här får du använda din tekniska systemförståelse i kombination med din kunskap inom kollektivavtal, löne-, och övriga HR-processer. Om du motiveras av att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetare i en verksamhet som gör skillnad för människor varje dag – då kan detta vara jobbet för dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad på Kungsholmen, provanställning tillämpas och möjlighet till hybridarbete erbjuds. Vänligen notera att urval och intervjuer påbörjas i augusti. Varmt välkommen att söka till en arbetsplats som kännetecknas av engagemang, kunskap och omtanke! Om tjänsten I den nyinrättade tjänsten, som organisatoriskt är placerad i HR, kommer du att ansvara för förvaltning, underhåll, utveckling och kvalitetssäkring av de system som ingår i HR-enhetens uppdrag. Rollen är central och betydelsefull vid den pågående implementeringen av det nya schema- och bemanningssystemet och blir en viktig länk mellan verksamheten, HR, lön och IT. Med fokus på både drift och optimering bidrar du till att skapa effektiva systemstöd – där kvalitet, användarvänlighet och verksamhetsnytta går hand i hand. Du säkerställer det dagliga underhållet, men också den utveckling som krävs för att möta morgondagens behov. Stockholms Sjukhem ser fram emot att välkomna dig till HR-teamet, som består av åtta engagerade medarbetare med en stark vilja att göra skillnad. Du rapporterar till lönechef och kommer att mötas av kollegor som visar omtanke, samarbetar och delar kunskaper med varandra – och inte minst, har roligt tillsammans! Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Operativt dagligt arbete i TESSA, Heroma och andra system i HR-enhetens uppdrag kopplat till datadriva HR-processer • Planera och genomföra systemtester i samband med uppdateringar och releaser • Ansvara för processen för behörighetstilldelning samt säkerställa korrekt systemanvändning • Underhålla och utveckla systemdokumentation, instruktioner och utbildningsmaterial • Säkerställa att systemen är uppdaterade i enlighet med lagstiftning, avtal och organisationens krav gällande processer, regelverk och riktlinjer • Vara ett stöd till verksamheten och kollegor i systemrelaterade frågor, inklusive tolkning av kollektivavtal i systemmiljö • Kommunicera med interna och externa intressenter och i samverkan med IT agera kravställare mot systemleverantörer i tekniska frågor • Leda eller delta som specialist i förvaltnings- och utvecklingsprojekt • Delta i styrgruppsarbete kring förvaltningsplan, budget och utvecklingsinsatser • Ansvara för att digitalisera effektiva HR-processer Vem är du? Vi söker dig med mycket god kännedom om bemannings- och schemasystem, gärna i en förvaltande roll, men du kan också ha arbetat som avancerad användare med djup förståelse för systemets logik och funktionalitet. Du har goda kunskaper inom lön och flerårig erfarenhet som HRIT specialist eller systemförvaltare, med fördel i Heroma. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad med en stark kvalitetsmedvetenhet. Du har en förmåga att se både detaljer och helhet och tar ett naturligt ägarskap för dina uppgifter – från analys till genomförande och uppföljning. En utmärkt kommunikativ förmåga gör att du kan förklara det tekniska och komplexa på ett tydligt och pedagogiskt sätt, alltid med användaren och verksamhetens behov i fokus. Vidare har du lätt för att bygga förtroendefulla relationer och samarbetar gärna över funktionsgränser. Vi tror att du trivs i en roll där du får kombinera struktur med utveckling, identifiera möjligheter till förbättring, förenkling och framtidssäkring. Din förståelse för hur datadrivna processer kan underlätta för människor i deras vardag är avgörande och du följer givetvis utvecklingen inom HR, lön och ny teknologi, inklusive AI. För att bli framgångsrik i rollen har du: • Relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning • Flera års erfarenhet av systemförvaltning inom en 24/7-verksamhet, gärna inom hälso- och sjukvård • God kännedom om schema- och bemanningssystem, antingen som systemförvaltare eller avancerad användare - har du arbetat med TESSA är det meriterande • Vana att arbeta i gränslandet mellan HR och IT samt med integrationer mellan HR-, bemannings- och lönesystem • Erfarenhet av förändringsledning kopplat till införande av nya system eller funktioner • Förståelse för förvaltningsmodeller, gärna pm3 • Grundläggande kunskap om regelverk inom informationssäkerhet, såsom GDPR, PdL och SoL • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Om verksamheten Stockholms Sjukhem är en av Sveriges största idéburna vårdgivare. Vi erbjuder ett brett vårdutbud inom äldreomsorg, rehabilitering, geriatrik och palliativ vård. Att bedriva sjukvård och äldreomsorg är ett stort samhällsansvar och som godkänd universitetssjukvårdsenhet arbetar vi ständigt med forskning, utveckling och utbildning. Hos oss arbetar du i en varm miljö som värdesätter det personliga bemötandet och kännetecknas av värdeorden engagemang, kunskap och omtanke. Läs mer om oss på https://stockholmssjukhem.se Rekryteringsprocessen inkluderar personlighets- samt logiskt/analytiska tester. Vid frågor är du välkommen att kontakta Camilla Elfving, Senior Rekryteringskonsult Poolia, 070-551 30 31, från 6/8. Sista ansökningsdatum är 2025-08-10, urval och intervjuer påbörjas i augusti.
Om arbetsplatsen Vi söker en ny kollega, en It-tekniker till vår IT-support som vill utvecklas och ge förstklassig support inom hela IT-miljön till våra medarbetare på myndigheten. Tjänsten tillhör IT-enheten, som tillsammans med enheterna för Kommunikation, Ekonomi och HR utgör avdelning Verksamhetsstöd Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt uppdrag, spännande och utvecklande arbetsuppgifter med generös syn på kompetensutveckling samt en trevlig arbetsplats med medarbetare i fokus med stort engagemang och arbetsglädje. Vi har ett förmånligt semesteravtal, möjlighet att till viss del arbeta på distans, flexibel arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag med mera. Arbetsuppgifter Som It-tekniker i vår IT-support kommer du att hjälpa våra medarbetare i samtliga delar av vår IT-miljö. Du kommer att arbeta med stöd från övriga kollegor inom IT-enheten och tillhandahålla support via telefon, Zoom och fjärrstyrning av datorer och telefoner. Ärenden hanteras genom vårt ärendehanteringssystem samt via IT-akuten per telefon. IT-supporten arbetar huvudsakligen med Teams Frågor relaterade till våra IT-system och programvaror. Virtuella klienter inom Citrix Programinstallationer i Citrix • Zoom Nyanställningar Telefoni och mobilapplikationer Beställning av kringutrustning Kvalifikationer Tjänsten kräver lägst gymnasieexamen med inriktning mot IT/data alternativt motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms vara mest lämplig för tjänsten. Du behöver ha mycket god datorvana och grundläggande kunskaper för hur IT-system och nätverk är uppbyggda. För tjänsten krävs också goda kunskaper i Windows 10/11 och Office 365. Kunskaper i Citrix, Android och Active directory samt Microsoft Azure med fokus på Entra ID, Teams och Intune är meriterande samt erfarenhet av digital mötesteknik och konferensrums-utrustning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom liknande arbetsområden och ett intresse för att utveckla och förbättra rutiner och supportfunktionen. Vi värdesätter din förmåga att arbeta systematiskt och att följa etablerade rutiner. Vi lägger stor vikt vid social kompetens och att du är ordningsam, strukturerad och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är en person som stimuleras av att hjälpa andra och har en positiv grundsyn. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara för medarbetare med olika bakgrundskunskaper. Du behöver också vara en skicklig problemlösare som både har integritet och är prestigelös. Ditt arbetssätt är strukturerat, noggrant, tydligt och pedagogiskt. Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/ Övrigt Tjänsten är placerad vid avdelning Verksamhetsstöd i Linköping. Tjänsten är en tillsvidareanställning, men provanställning kan komma i fråga. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan!
Vill du ha en nyckelroll i att hålla en hel verksamhet igång – både tekniskt och säkert? Som IT-drifttekniker på Förvaltaren får du arbeta nära affären, driva tekniska förbättringar och vara en viktig del i vår digitala utveckling. Hos oss får du både ansvar, variation och möjlighet att påverka. Låter det intressant? Sök redan idag! Om tjänsten Som IT-drifttekniker hos Förvaltaren har du en central roll i att säkerställa stabil och säker drift av IT-plattformen. Du arbetar med installation, felsökning, underhåll och vidareutveckling av den tekniska miljön och ansvarar särskilt för driften av vissa affärskritiska OnPrem-system kopplade till fastighetsverksamheten. I rollen fungerar du som teknisk expert och kontaktperson vid större förändringar, projekt och incidenter. Du har även en samordnande funktion, där du leder och stödjer tekniska kollegor i det dagliga arbetet och i gemensamma initiativ. Arbetet omfattar avancerad felsökning och problemlösning på både klient- och servernivå, liksom 2nd och 3rd line-support – där även beredskap ingår efter överenskommelse. Du tar självständigt fram lösningsförslag och driver projekt inom ditt ansvarsområde, samtidigt som du bidrar till att utveckla teknisk dokumentation, rutiner och riktlinjer. Du har även vana att ställa krav och följa upp leveranser från externa leverantörer, och säkerställer att dessa uppfyller både tekniska och verksamhetsmässiga behov. Rollen innebär också att du följer den tekniska utvecklingen, identifierar nya teknologier och säkerhetsrisker samt föreslår förbättringar som stärker Förvaltarens IT-miljö över tid. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Administrera och optimera Förvaltarens serverplattform • Uppgradera och serva Förvaltarens driftsmiljö • Genomföra och sköta nyinstallationer i Förvaltarens driftsmiljö • Säkerställa hög IT-säkerhet och efterlevnad av regelverk såsom GDPR och NIS2. • Arbeta med riskanalyser och definiera tekniska krav vid nya system och upphandlingar, samt säkerställa tekniska skyddsåtgärder för personuppgifter Vem är du? För att lyckas i rollen som IT-drifttekniker hos Förvaltaren tror vi att du har kunskap och erfarenhet kring följande: · Minst fem års erfarenhet från en tjänst med liknande arbetsuppgifter · Djup kompetens inom Microsofts ekosystem (ex Azure, M365, AD, Teams) · Erfarenhet av att arbeta i hybridmiljöer · Praktisk erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows klientplattform och Windows server · Vana att arbeta proaktivt med IT-säkerhet och regelefterlevnad (GDPR, NIS2 mm) · Grundläggande kunskaper inom nätverk och brandväggar (Switching/Routing, TCP/IP, DNS) · Goda kunskaper i Powershell · Erfarenheter av Patch management i Windowsmiljö (t.ex. Intune, Heimdal) · Kunskaper om drift i vitaliserade virtuella miljöer baserade på Vmware vSphere · Erfarenhet av arbete med SQL Det är även meriterande om du har kunskap om Biztalk, Toshiba-skrivare, Unifi, Fortigate, Alcatel eller Logitech. Har du en vidareutbildning, alternativt certifieringar inom inom Microsofts produktportfölj eller inom agilt arbetssätt, är även detta meriterande. Som IT-drifttekniker är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men trivs också med att samarbeta och bidra till gemensamma resultat. Som person är du nyfiken och har en vilja att utvecklas, samtidigt som du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du är trygg i att ta initiativ, kommunicerar tydligt och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. Eftersom rollen innebär kontakter både internt och externt, ser vi att du har god samarbetsförmåga och är lyhörd i dialog med andra. Du har också ett starkt säkerhetstänk och en analytisk förmåga som hjälper dig att se samband, konsekvenser och hitta effektiva lösningar i en föränderlig teknisk miljö. Känner du igen dig i värdeord som ”vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för”? Då är Förvaltaren rätt plats för dig Om verksamheten Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar våra ca 150 anställda till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren har stort fokus på hållbarhet och är miljöcertifierat enligt ISO 14 001. Förvaltarens erbjudande För oss är det viktigt att kunna kombinera karriär med ett privatliv där det finns utrymme för dina prioriteringar. Vi erbjuder därför en flexibel arbetsvardag med möjlighet att välja var du vill jobba tre dagar i veckan och en uppskattad arbetstidsförkortning på sommarhalvåret. På Förvaltaren blir du en del av en arbetsgemenskap med sunda värderingar och en mångfald av medarbetare som tillsammans skapar attraktiva och trygga bostadsområden där människor trivs och mår bra. Att vi har stolta, nöjda och engagerade medarbetare som gärna rekommenderar Förvaltaren som arbetsgivare – det visar vår medarbetarundersökning år efter år. Vi har också uppskattade ledare och ett ledarskapsindex som ligger långt över Sverigesnittet. Rekryteringen görs i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson, rekryteringskonsult, vid frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider, så kommer första kontakt och intervjuer ske under vecka 33 samt 34. Vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Luleå arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är i augusti. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Luleå. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det är viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Exempel på dagliga uppgifter: - Hantera inkommande ärenden via telefon/e-post - Konfiguration av hårdvara - Felsöka inkommen hårdvara - Koordinera utbyte av hårdvara på plats Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? För att lyckas som Supporttekniker behöver du följande kvalifikationer: - Ett intresse för IT och Service - God kommunikation och pedagogisk förmåga - Grundläggande kunskap om Active Directory, Azure, O365 - Svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande: - Arbetslivserfarenhet inom IT-support eller kundtjänst - Metodisk felsökning och felavhjälpning - Kunskaper inom ITIL - Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult med goda möjligheter till tillsvidare hos kund. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!