Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Är du en nyfiken och serviceinriktad tekniker med ett genuint intresse för IT och digitala lösningar? Nu söker vi en konsult för ett uppdrag hos vår kund, med placering i både Varberg och Halmstad. Du blir en viktig förlängning av IT-organisationen och arbetar nära både Servicedesk och Digitaliseringsteamet – på plats och nära användarna. Rollen är passande för den som har andra åtaganden och således endast är intresserad av att arbeta deltid, ca 40-50%. Man kommer utgå från både Halmstad och Varberg, beroende på var det lokala onsitestödet behövs. Uppdraget startar så snart vi hittat rätt person. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som lokal onsite-tekniker ansvarar du för att ge teknisk support och användarstöd inom en bred uppsättning IT-miljöer. Du hanterar dagliga ärenden kopplade till datorer (PC och Mac), mobila enheter, användarkonton, nätverksuppkoppling, Microsoft 365 och annan standardmjukvara. Det ingår även installationer, uppdateringar, licenshantering samt stöd vid hårdvaruproblem – från skärmar till dockningsstationer. Vidare agerar du rådgivande vid IT-säkerhetsrelaterade frågor, som exempelvis misstänkta mejl, lösenordshantering och dataförlust. Du blir också involverad i förbättringsinitiativ kopplade till digital arbetsmiljö och processutveckling i nära samspel med verksamhetens IT. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är lösningsorienterad, pedagogisk och har lätt för att bygga förtroende. Du är van vid att arbeta självständigt, trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett starkt intresse för teknik och att hjälpa andra. Kompetenskrav - Erfarenhet av teknisk support och närtekniskt användarstöd - Goda kunskaper i Microsoft 365 och Windows/macOS - Förståelse för nätverk, VPN och molntjänster - Grundläggande kunskap om IT-säkerhet - Erfarenhet av hårdvaruhantering (PC, kringutrustning m.m.) Meriterande - Insikter i Modern Workplace-koncept och processförbättring Omfattning Uppdraget omfattar initialt 2 arbetsdagar per vecka med möjlighet till ad hoc-insatser och eventuell utökning över tid, samt möjlighet till förlängning. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu
Vi erbjuder en roll där du kommer förvalta en bred teknisk plattform, med stora möjligheter till både tekniskt lärande och personlig utveckling. Det är en inspirerande arbetsplats där trivsel, kundservice och säkerhetstänk är i fokus. I rollen som Supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person är du snabblärd, har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och system, och trivs och presterar i en miljö med periodvis högt tempo. Du kommer att arbeta med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden via telefon, portal och mail, från både kunder, interna och externa användare. Arbetsuppgifter: Du kommer att lösa inkomna ärenden med kundservice och säkerhet som högsta prioritet Hantera beställningar av tex behörigheter och konton Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling Bidra med din kompetens till teamet Samarbeta med kunder och leverantörer Kvalifikationer: Erfarenhet av teknisk support Driv att arbeta med ständiga förbättringar Känsla för att hjälpa till Ett brinnande intresse för teknik Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett enkelt sätt för olika intressenter Relevant utbildning och/eller certifieringar är meriterande Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Ringhals, Väröbacka Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.