Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås behöver nu stärka upp teamet med fler Electrical Engineers/elingenjörer. Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av rollen som Electrical Engineer eller elingenjör. Det är en fördel om du har en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom elektronik, el, elkraft eller motsvarande. Om du dessutom gillar problemlösning, komma med kreativa lösningar och har intresse för innovation tycker vi att du ska ge dig själv chansen att bli en i vårt team. Vi letar efter dig som har en passion för elkraft, förnybar el eller liknande. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med design och testning av kraftelektronik samt vara delaktig i våra projekt och bidra med idéer och lösningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av elkonstruktion, elprovning eller kraftelektronik/högspänning (HVDC). Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, xie.gamboa@nexergroup.com. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-PS1
The Opportunity We are seeking a Project Control Specialist to join our Project Office and strengthen quality, governance, and reporting functions. This newly established role will ensure structured and timely reporting across project, portfolio, and fixed teams while supporting the project management team in achieving key objectives related to quality, supplier and subcontractor performance, and customer satisfaction. Success in this role requires strong communication and coordination skills, along with the ability to adapt to change with a proactive and structured mindset. A collaborative approach and awareness of cultural differences will be valuable in driving efficiency while working across diverse teams. In this role, you will be responsible for setting up control systems and project documentation, ensuring effective tracking and reporting across a portfolio of projects. You will oversee forecasts, cost trend analysis, milestone fulfillment, and deviations reporting, while working closely with procurement, construction, planning, and engineering teams to provide accurate cost projections. How you'll make an impact Monitoring and ensuring adherence to portfolio KPIs, such as milestones, on-time delivery (OTD), cost-to-complete (CtC) planning, revenue forecasting, and invoice management. Analyzing data to identify variances between initial estimates and final project costs to support financial accuracy. Leading the implementation, maturity assessment, and improvement of processes along the value chain to enhance customer satisfaction and profitability. Supporting cash flow analysis and overdue invoice tracking at the portfolio level. Ensuring compliance with Hitachi Energy guidelines, policies, and processes. Providing monthly planning oversight to drive consistency in project execution. Tracking key performance indicators. Your Background A bachelor's degree in Business, Engineering, Project management, or a related field and/or equivalent work experience Proficiency in English Competence in understanding and addressing customer needs ISO 27001 and IEC 62443 Fundamentals certifications are considered as plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Annika Wretling, annika.wretling@hitachienergy.com, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari, +46 107- 38 13 45; Unionen: Fredrik W Nordin, +46 107-38 15 12; Ledarna: Frank Hollstedt +46 10 7387043. Any other questions can be directed to Talent Partner Antra Volujevica antra.volujevica@hitachienergy.com
PåPrevas tror vi påatt teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro påmänniskan ochärövertygade om att din utvecklingär vår utveckling. Vi vet ocksåattvår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. Hello Opportunity! Vi söker en passionerad automationsingenjör som vill vara med och forma morgondagens innovationer. Hos oss får du chansen att inte bara lösa problem, utan att skapa nya lösningar från grunden. Vi söker dig med erfarenhet inom robot- och PLC-programmering, som trivs i en aktiv miljö där varje dag innebär nya utmaningar. Dina arbetsuppgifter sträcker sig från spännande projekt från start till mål till att samarbeta i offertprocessen och konceptutvecklingen. Du kommer att arbeta med modern teknik som ABB-robotar och Siemens PLC/AC500. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av simuleringsverktyg som Robotstudio. Du har B-körkort och behärskar både svenska och engelska flytande. Hos oss får du inte bara möjlighet att utvecklas professionellt, utan också att påverka. Vi tror på frihet under ansvar och ger dig chansen att driva dina egna projekt med stöd från vårt kompetenta team. Hello team! Avdelningen du blir en del av arbetar med kundåtagandeprojekt som sträcker sig från enkla reservdelsordrar till avancerade specialbyggda maskiner och automatiserade robotceller. Vi är verksamma främst i Sverige, med fokus på Mälardalen, men vi har även internationella kunder. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team av 16 personer. Tillsammans med våra el- och mekanikkonstruktörer, automationsingenjörer (PLC- och robotprogrammerare) samt mek- och elinstallatörer, följer vi projekten från offertstadiet till slutförande. Vår metodik innebär att vi bygger och testar så mycket som möjligt i vår verkstad innan leverans, och din roll är avgörande i varje steg av processen. Och du, vi har helt nya härliga lokaler på Tunbytorp i Västerås ! Hello Team Player! För oss är gemenskap och delaktighet viktigt där alla bidrar med sin kunskap i en lärande miljö. Trivs du att arbeta i en familjär atmosfär där vägen från idé till handling är kort och möjligheten att göra skillnad stor så är Prevas något för dig. Vi erbjuder spännande uppdrag, trevliga kollegor, en inspirerande arbetsmiljö och individuella utvecklingsplaner. Vi strävar alltid efter att finna rätt upplägg som passar just dig för att få ihop livspusslet. Även om du inte känner dig helt speglad i varje jobbkrav som listas i annonsen uppmuntrar vi dig ändå att kontakta oss och ansöka! Forskning har visat att kvinnor och underrepresenterade grupper ofta bara ansöker när de känner sig 100% kvalificerade. Vi är engagerade i att skapa ett rättvist, inkluderande företag med mångfald och vi uppmuntrar starkt sökande av alla kön, åldrar, etniciteter, kulturer, förmågor, sexuell läggning och livserfarenhet att ansöka. Hello Next Step! Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Sandra Hansson, sandra.hansson@prevas.se om du vill veta mer om tjänsten eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser
Vill du leda tekniska projekt hos några av Sveriges mest välkända industriföretag? Hos B3 Next i Västerås får du chansen att arbeta med högteknologiska projekt inom industri och försvar – tillsammans med kunder som ABB, Hitachi, Alstom, Försvarsmakten och Volvo. Du blir en del av ett team som bygger framtiden. Låter detta intressant? Sök redan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN B3 Next är ett dotterbolag till B3 Consulting Group – ett av Sveriges ledande konsultbolag inom IT och Management med över 1000 anställda. B3 har blivit utsedda till en av Europas bästa arbetsplatser två år i rad. I Västerås fokuserar B3 Next på affärskritisk IT, digitala kanaler och inbyggda system. Som teknisk projektledare hos B3 Next leder du utvecklingsprojekt som gör verklig skillnad – ofta i teknikens framkant. Du arbetar nära kundens team, driver projekt från start till mål och är en nyckelperson i att skapa struktur, framdrift och resultat. Samtidigt blir du en del av ett engagerat team där samarbete, innovation och trivsel står i centrum. Du erbjuds - Arbete med branschledande kunder inom industri och försvar - En arbetsmiljö där teknik, innovation och gemenskap går hand i hand - Flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete beroende på uppdrag - Två lönemodeller – fast eller rörlig, du väljer det som passar dig bäst - En personlig utvecklingsplan och kontinuerlig kompetensutveckling - En kultur där du får vara med och påverka – både i uppdrag och i teamet ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda tekniska projekt inom mjukvara, hårdvara eller elektronik * Ansvara för planering, uppföljning och leverans i nära dialog med kund * Arbeta med olika projektmetoder – agilt, vattenfall, Lean m.fl. * Koordinera tvärfunktionella team och säkerställa teknisk kvalitet * Bidra till att bygga långsiktiga kundrelationer och identifiera nya möjligheter VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning inom teknik, IT, elektronik eller motsvarande - Har minst 5 års erfarenhet av teknisk projektledning inom industri, mjukvara, hårdvara eller elektronik - Har erfarenhet av olika projektmetoder och kan anpassa arbetssätt efter behov - Är kommunikativ, strukturerad och har ett naturligt ledarskap - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Framåtlutad och självgående - Öppensinnad och lösningsorienterad - Trygg i att representera både teamet och B3 Next i kunddialoger - Flexibel och bra på att matcha in i olika team och kulturer Eftersom du blir anställd som konsult hos B3 Next och arbetar ute hos kund, kan vissa uppdrag kräva att du genomgår en säkerhetsprövning. Det innebär att en bakgrundskontroll kan komma att göras, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen, för att säkerställa att du är lämplig att arbeta med skyddsvärd information. Detta är särskilt aktuellt vid uppdrag hos myndigheter eller företag inom försvars- och säkerhetssektorn. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET B3 Next AB har ett mål att alla som jobbar hos de ska trivas så mycket att man vaknar med ett leende på måndag morgon. I deras senaste medarbetarundersökning hade de 92% nöjda medarbetare. De tror att det beror på deras energi och nyfikenhet, deras sätt att välkomna olikheter och deras erfarenheter som de gärna delar med sig av. Läs mer om hur det är att jobba på B3 och hur de arbetar med wellness och deras sociala initiativ här!
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås behöver nu stärka upp teamet med flera fullstack-utvecklare med fokus på Java. Vi söker dig som har: Minst 5 års yrkeserfarenhet av Java samt goda kunskaper av Kotlin och Spring Boot. Erfarenhet av att arbeta med Kubernetes för deployment och hantering av mikrotjänster. Arbetat i TypeScript och har praktisk erfarenhet av ramverk som exempelvis React. Arbetat agilt, utifrån Scrum eller Kanban. Det är ett stort plus om du har erfarenhet från offentlig sektor. För den här rollen har du med fördel en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom Computer Science, Software Engineering eller motsvarande. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Under 2025 kommer vi satsa på att få in fler konsulter med erfarenhet av Java och annan IT-kompetens och vi hoppas du är en av dessa. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, xie.gamboa@nexergroup.com. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com
The opportunity For this position, we are looking for a collaborative, teamwork-oriented manager with a strong interest in cybersecurity and a willingness to share experience and guidance. We would welcome applications from experienced professionals who are keen to take their careers to the next level. To excel in this position, you will need to understand the Cybersecurity trends and regulatory challenges and work proactively to be one step ahead. At HVDC we are currently expanding our Cybersecurity function and will need to split the function into two teams. You will be heading the operational parts of the Cybersecurity function with our Project Cybersecurity Managers and Project Security Administrators. They are deeply involved in project execution and have the cross collaboration and coordination of all cybersecurity requirements in the projects. Your task is to support and guide the team in the art of project management and administration and you will work with the other operations managers across HVDC to ensure the right and relevant tasks and Divisions of Work for the team. How you’ll make an impact Support the team in their day-to-day activities. Ensure relevant involvement in all projects at HVDC. Ensure the team have all the tools and applications needed to support the tasks. Participate in Project Reviews where necessary. As Cybersecurity Operations manager you will be able to answer most questions regarding project management. For ongoing projects, you will be involved in contractual and legal discussion for cybersecurity related questions together with our contract managers and legal specialists and counsels. Your background You have documented experience from leading positions such as team leader and/or Project Management. Knowledge of one or more critical infrastructure regulations such as NIS/NIS2, NERC-CIP, KRITIS. Knowledge regarding one or more protective security laws such as the Swedish Protective Security Act, National Security Act (UK) and more. Knowledge and experience from cybersecurity/information security frameworks such as ISO 27001, IEC62443, NIST CSF, You are an engaged person who thrives in a constantly changing environment and enjoys collaboration with employees, peers and beyond. As you will be part of a company that operates on a global arena, fluency in English is required. What We offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Björn Löfgren, bjorn.x.lofgren@hitachienergy.com will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, fredrik.soder@hitachienergy.com
Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Vi söker passionerade tekniska projektledare. Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där innovation är del av vardagen? Då kan den här rollen vara något för dig. Hos oss får du variation, utmaningar, en trygg miljö och bäst av allt - vara en del av ett härligt projektledargäng i Västerås! Ett gäng på 10 personer som har det riktigt kul på jobbet. Din rollI rollen som projektledare arbetar du nära våra kunder som finns inom olika branscher. Du kommer få möjlighet att arbeta med olika projekt från konceptutveckling, förstudier, tekniskt offertunderlag, system- och detaljkonstruktion till färdig produkt. Det kan röra sig om nyutveckling eller modifiering/vidareutveckling av befintligt produktsortiment. Här kan du ta del av Sofias karriär hos oss i Västerås!Din profil Du är en person som tycker om att ta dig an nya utmaningar, tar eget ansvar och är van att arbeta mot uppsatta mål. Du är genuint intresserad av teknik och håller dig uppdaterad om trender. Du är innovativ och gillar att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och söker dig som vill utvecklas. Då kommunikationen med interna och externa parter sker både på svenska och engelska så behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig på båda språken i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du: - Högskole-/civilingenjörsexamen eller annan relevant universitetsexamen - 5+ års erfarenhet inom projektledning - Erfarenhet från leveransprojekt, investeringsprojekt, produkt- eller produktionsutveckling - B-körkort Vill du veta mer om vad som händer på våra kontor? Kika in på vår Instagram. Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
Vill du vara med och driva digital utveckling i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker dig som vill arbeta i gränssnittet mellan IT och verksamhet – med fokus på att omsätta behov till smarta digitala lösningar. Som kravanalytiker och projektledare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att förverkliga myndighetens digitaliseringsmål. Du arbetar nära både IT-enheten och andra verksamhetsområden för att identifiera behov, formulera krav och säkerställa att våra IT-lösningar möter verksamhetens krav och förväntningar. Du för dialog med verksamheten för att fånga upp behov av IT-stöd, både för större utvecklingsinsatser och mindre förbättringar. Du kommer att arbeta med IT-stöd som webbplatser, e-tjänster, interna verksamhetssystem och molntjänster. Arbetsuppgifter • Leda eller stödja projekt och arbetsgrupper inom digital utveckling. • Identifiera och analysera verksamhetsbehov i dialog med olika enheter. • Bryta ner behov till krav och dokumentera dessa på ett strukturerat sätt. • Kvalitetssäkra IT-lösningar inför driftsättning. • Stödja medarbetare i verksamheten vid införande av nya IT-stöd och arbetssätt. • Bidra till utveckling av arbetssätt inom kravhantering, samordning och kvalitetssäkring. Krav på kompetens • Eftergymnasial utbildning inom IT på lägst nivå 5 enligt SeQF eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • God förmåga att visualisera och beskriva krav på IT-system. • Erfarenhet av att förstå verksamhetsbehov och omsätta dessa till krav på IT-stöd. • Erfarenhet av projekt- och eller förvaltningsledning • Minst 5 års aktuell erfarenhet från några arbetsuppgifter som beskrivs i denna annons. • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då dialog och dokumentation sker på svenska. Meriterande • Kunskap om och erfarenhet av: • Kvalitetssäkring, test och testledning • Arbete som produktägare. • Agila arbetssätt • Verksamhetsutveckling • Systemanalys • Kunskap om och erfarenhet av att arbetat med verksamhetsprocesser liknande dem som finns inom myndigheten. • Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt på ett strukturerat och målinriktat sätt. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete, med en realistisk tidsuppfattning och förståelse för vad som behöver göras – och när. Du har en stark analytisk förmåga och kan växla mellan att se helheten och fördjupa dig i detaljer. Du trivs med att lösa komplexa problem, bryta ner dem i hanterbara delar och hitta långsiktigt hållbara lösningar. Du har lätt för att se samband mellan verksamhetens behov och tekniska lösningar, och anpassar dina insatser utifrån både nutida och framtida perspektiv. Samarbete är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att bygga goda relationer med kollegor och intressenter. Du uttrycker dig tydligt och engagerat i både tal och skrift, och säkerställer att ditt budskap når fram – oavsett om det gäller enskilda möten eller större grupper. Vi lägger stor vikt vid att du är medveten om de krav på integritet, opartiskhet och saklighet som följer med att arbeta i en statlig myndighet. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Organisatorisk placering Enheten för IT är placerad i Västerås och har idag 15 medarbetare. Enheten är myndighetens strategiska och operativa stöd inom digitalisering och IT. Medarbetarna på enheten arbetar brett med digitaliseringsfrågorna, från IT-infrastruktur och systemutveckling till verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering i samverkan med övriga enheter. Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF). Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat. Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 150 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor i Hässleholm. Viktig information till dig som söker tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Västerås Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Om du har skyddade personuppgifter – kontakta HR innan du skickar in din ansökan, så hjälper vi dig vidare. Skicka in din ansökan på svenska. De frågor du besvarar i ansökningsformuläret används i det första urvalet. I ditt CV: • Ange år och månad för varje anställning. • Beskriv kort vilka arbetsuppgifter du haft. Arbetsprov kan komma att tillämpas under rekryteringsprocessen som en del i urvalsarbetet. Observera att din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: • Per-Johan Alfredsson, enhetschef, på 010-209 01 33 För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta gärna: • Katharina Forsberg, HR-specialist, på 010-209 01 34 (tillgänglig från 21 juli) Det går även bra att kontakta några av våra fackliga representanter: • Saco-S Jenny Adolfsson 010-209 02 29 (v 26 och från v 33), Betina Mohager 010-209 02 54 (v 27-29) eller Viktor Waller 010-209 01 81 (v 30 och 32) • ST Ann-Sofie Larsson tfn 010-209 02 61 eller Senad Svraka tfn 010-209 01 17 För mer information om fördelarna med att arbeta hos oss och om organisationen hittar du på www.myh.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Har du stort intresse av IT och god vana av datorer och annan teknisk kringutrustning? Tycker du att det är roligt med problemlösning och att stödja dina kollegor i frågor som rör IT? Svenska kyrkan Västerås söker en engagerad och självgående IT- tekniker som trivs med att lösa tekniska problem och som tycker om att arbeta nära användare. Du stödjer våra medarbetare och förtroendevalda och arbetet är både operativt och serviceinriktat. Vi erbjuder varierade arbetsuppgifter med stort eget ansvar och arbetsleds av vår IT-samordnare. I tjänsten ingår bland annat att • arbeta med felsökning av Windows 10 och 11, Microsoft 365, iOS, OneDrive och annan programvara • installera och hantera datorer, skrivare, mobiler, surfplattor, AV-utrustning och kringutrustning • utföra enklare felsökning av nätverk och Wi-Fi • hantera ärenden i vårt supportverktyg FreshDesk • arbeta både på distans och fysiskt ute i verksamheterna Kvalifikationer För att söka tjänsten vill vi att du har • IT-utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet • Erfarenhet av teknisk support eller IT-drift • Goda kunskaper inom Windows, Microsoft 365 och AV-utrustning • Erfarenhet av mobilhantering, MDM-lösningar och enklare nätverksfelsökning • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, och goda kunskaper i engelska • B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att resa i tjänsten inom Västerås Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett genuint intresse för IT och teknik, men framför allt uppskattar att ge support. För att trivas i rollen ser vi att du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och driver processer självständigt. Vidare är du lugn och trygg när du vägleder och hjälper dina kollegor. För att passa i rollen behöver du vara serviceinriktad och uppskatta att hjälpa andra och vara tillmötesgående i ditt bemötande och förstå vikten av att möta varje kollega med tålamod och professionalism. Kontaktytorna inom verksamheten är många och rollen ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ och konstruktiv i ditt sätt att lösa problem. Vidare är du inte rädd för att ta initiativ och har en ambition att vidareutvecklas inom IT-området. Vi erbjuder En trygg och värderingsstyrd organisation där vi bryr oss om varandra. Du får frihet under ansvar och arbeta med kompetenta och engagerade kollegor, där du också ges möjlighet att vara med och utveckla framtidens IT-stöd inom Svenska kyrkan Västerås. Om anställningen Tjänsten är en visstidsanställning till och med 31 december 2025. Arbetet är på heltid, dagtid med placering i Västerås, med resor inom pastoratet. Sista ansökningsdag är 10 augusti. Information om tjänsten lämnas av IT-samordnare Della Ghaderi, 076-528 17 45, della.ghaderi@svenskakyrkan.se till och med 11 juli. Välkommen med din ansökan! Om Svenka Kyrkan Svenska kyrkan Västerås har ca 78 000 medlemmar. Här arbetar omkring 200 schyssta medarbetare, som alla är en del av en resursstark modern organisation med goda villkor, goda utvecklingsmöjligheter och bra förmåner. Här får du dels många arbetskamrater och dels många möten och kontakter med andra människor genom våra olika verksamheter. Vi som arbetar här finns i 26 kyrkor och på 23 begravningsplatser men också runt om i samhället. Inom Svenska kyrkan Västerås finns många olika yrken. Kanske tänker du främst på våra profilyrken, präster, diakoner, kyrkomusiker och församlingspedagoger men här finns också vaktmästare, kyrkogårdsarbetare, kommunikatörer, ekonomer och många andra som alla har olika bakgrund. När du väljer att arbeta hos oss bidrar du till att skapa ett godare liv och ett schysstare samhälle för många, med hjälp och stöd till människor som har det svårt.
The opportunity HVDC is recruting a Global Manager to lead the Systems Engineering department, inspiring and guiding them to achieve excellence. The Systems Engineering department primarily focuses on developing, governing and supporting the use of Systems Engineering processes and tools within HVDC as well as supporting HVDC projects globally. The Systems Engineering team supports the organization by providing excellence in requirements management and verification management, helping ensure project quality, and deliveries according to contracts and customer expectations. The team provide both process and method guidance, along with hands-on support for the projects. As the Global Manager of the Systems Engineering department, you will cultivate a positive and engaging work culture, ensuring every team member feels valued and motivated. The members of the team bring different levels of seniority. As a leader, you'll set clear expectations, objectives, and KPIs, providing continuous support through regular feedback and coaching. Moreover, you'll lead the development and implementation of standardized Systems Engineering processes, tools, and methodologies, enhancing efficiency, quality, and fostering a culture of continuous improvement. How you’ll make an impact Manage all employee related activities such as recruitment, onboarding, creating opportunities for training & development, planning, monitoring, and appraising job results. Build and coach the team to a positive work environment, while also ensuring a safe, secure, and compliant workplace. Champion Systems Engineering within the organization, build trust in the processes, help drive understanding and execution on all levels of the organization Plan and evaluate actions to achieve goals and enforcing system, policy, procedure, and productivity standards. Define objectives, establish strategic goals, and assess the outcome of actions taken. Manage budgets, time/cost estimations and resource allocation Liaise with stakeholders and promote cross-functional collaboration and transparency. Your background University Degree in Engineering, Systems Technologies or related field Experience as a people manager or other relevant leadership experience with personnel responsibility, ideally in a dynamic and global organization. Extensive hands-on experience working with Systems Engineering in large organization Experience working with Systems Engineering standards such as ISO/IEEE/IEC 15288 Experience in developing and implementing Systems Engineering process frameworks in organizations Structured, well-organized, and confident to take on the role as the leader of the team. INCOSE SEP certification is a merit Strong communication, social, and interpersonal skills, with the ability to build strong relationships with employees and management. Fluent in English (both written and spoken) is required, Swedish is a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Don’t hesitate, apply today! Recruiting Manager Stefan Cedergren, stefan.cedergren@hitachienergy.co, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Håkan Kempel, hakan.kempel@hitachienergy.com
The opportunity We are seeking individuals to join our global best-in-class Cybersecurity team, working with local businesses and country management teams to deliver global services and support in maintaining local compliance. As a Regional Cybersecurity Manager, you will be responsible for protecting sensitive data and systems. Your duties will include analyzing potential security threats, implementing security measures, and ensuring compliance with industry standards and regulations. You will collaborate with other Cybersecurity and IT professionals to identify vulnerabilities and develop strategic plans to mitigate risks. Additionally, you will support regular security audits, provide training for staff on cybersecurity best practices, and respond promptly to any security incidents. “A few reasons why we think that you should apply, an opportunity to Develop cutting-edge skills, address various challenges and to connect with global experts. - Sebastian Roth, Head of Cybersecurity Outreach & Awareness” Advance your career by applying now! How you’ll make an impact Enhanced collaboration between cross country cyber security teams Improved efficiency of regional information security projects Increased customer trust and satisfaction through robust security measures Develop innovative cyber security solutions tailored to local threats Expanded security coverage within the region Optimized security processes for regional operations Your background Bachelor's degree in Information Technology or Computer Science 5+ years of experience in IT, information security or cybersecurity Certifications such as CISSP, CISM, or CEH Knowledge of various security standards and frameworks (e.g., ISO 27001, NIST) Proficiency in cybersecurity tools and technologies Strong analytical and problem-solving skills What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Sebastian Roth, sebastian.roth@hitachienergy.com will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, fredrik.soder@hitachienergy.com
B3 Next bygger något nytt i Västerås! Är du Embedded Developer C/C++ och sugen på något nytt? Nu händer det! B3 Next etablerar sig i Västerås, och vi letar efter en grym utvecklare med inriktning Inbyggda System C/C++ som vill vara med från början. Här får du chansen att arbeta med uppdrag hos bolag som ABB, Hitachi, Alstom, Volvo, Försvarsmakten och andra teknikledare i regionen. Men det bästa? Du får inte bara spännande uppdrag, du får också vara med och bygga upp ett personligt och kompetent konsultbolag. Vi vågar lova det – för vi vet hur viktigt det är att trivas, utvecklas och ha kul på vägen. Hos oss får du både tryggheten från ett etablerat bolag (vi är en del av B3 Consulting Group) och energin i ett team som fortfarande räknar alla nya kollegor på fingrarna. Vad vi tror att du gillar: Att få möjligheten att utveckla högpresterande mjukvarulösningar för några av Sveriges mest innovativa företag. Arbeta med avancerade inbyggda system och mikrokontrollers. Designa och optimera mjukvara i C/C++ för industriella applikationer. Utveckla och konfigurera Linux-baserade system. Delta i hela utvecklingsprocessen – från kravställning till implementation och testning. Samarbeta med ledande ingenjörer och utvecklingsteam hos våra kunder. Vad vi gärna ser hos dig: Högskoleutbildning inom datateknik, inbyggda system eller motsvarande. Minst 2 års erfarenhet av mjukvaruutveckling i C/C++. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad får du på B3 Next? Chansen att arbeta med branschledande kunder inom olika sektorer. Frihet och flexibilitet – möjlighet till hybridarbete beroende på uppdrag. En familjär kultur där du får vara med att bygga något från grunden. En personlig utvecklingsplan och kompetensutveckling – vi investerar i din framtid. Fast eller flexibel lönemodell, du väljer det som passar dig. Vi tror på ett arbetsliv där du får vara med och påverka, där du utvecklas tillsammans med andra och där varje ny kollega faktiskt betyder något. Nu söker vi dig som vill vara med från början när vi växer i Västerås. Hos oss får du både trygghet, frihet och en vardag fylld av teknik, människor och möjligheter. Redo för nästa steg? Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna just dig till vårt gäng. Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Ansök tjänsten via www.skillsrekrytering.se/lediga-jobb Sista dagen för att söka tjänsten är den 24 augusti. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsulterna Annika Frii på 070- 33 55 290 och Cornelia Karlsson på 070-23 84 884.
Combitech i Västerås växer och vi söker en teknisk projektledare som vill driva utvecklingsprojekt i teknikens framkant. Du kan ha en bakgrund som projektledare, scrum master eller team lead - viktigast är att du har teknisk förståelse, ledarförmåga och ett tydligt leveransfokus. I rollen som teknisk projektledare kommer du leda tekniskt komplexa projekt inom områden som mjukvara, elektronik, mekanik eller systemintegration. Rollen innebär ansvar för planering, samordning, uppföljning och tekniskt stöd - både internt och i dialog med kund. Uppdragen varierar i form och plats. Vissa sker på plats hos kund, andra i team från vårt kontor i Västerås. Våra kunder finns i regionen, inom cirka 10 mils radie från Västerås. Rollen I den här rollen får du möjlighet att: - Driva projekt från uppstart till leverans. - Leda utvecklingsteam, hantera resurser och coacha kollegor. - Fungera som scrum master i agila projekt. - Kommunicera effektivt med kund, leverantörer och andra intressenter. - Bidra med teknisk förståelse och systemöversikt. Vi söker dig som - Har en relevant ingenjörsutbildning. - Har flera års erfarenhet av att leda tekniska projekt. - Har god teknisk förståelse - oavsett om du kommer från mjukvara, elektronik, mekanik eller systemteknik. - Är strukturerad, initiativtagande och kommunikativ, trivs med att skapa ordning, bygga förtroende samt driva utveckling framåt. Meriterande erfarenhet: - Agila metoder som Scrum, SAFe eller Kanban - eller traditionell projektmetodik. - Branscherfarenhet från exempelvis försvar, fordon, energi eller industrinära utveckling. - Bakgrund som ingenjör eller utvecklare inom mjukvara, särskilt med erfarenhet av Java, C eller C++. - Certifiering som Scrum Master, PMP, IPMA eller Prince2. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Kontaktperson: Elias Norström, elias.norstrom@combitech.com Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Combitech i Västerås växer och vi söker nu en medior mjukvaruutvecklare med några års erfarenhet av att arbeta med inbyggda system. Hos oss får du arbeta med teknik nära hårdvaran i uppdrag som präglas av kvalitet, långsiktighet och teknisk höjd. På combitech jobbar du som konsult, där uppdragen kan vara på plats hos kund eller i team från vårt kontor i Västerås, beroende på din profil och önskemål. Vi har en företagskultur där innovation och hållbarhet värderas högt, och där det finns mycket utrymme för personlig och professionell utveckling. Vi har höga ambitioner men vi värdesätter även en balans mellan arbete och fritid. Rollen I den här rollen får du möjlighet att: - Arbeta med utveckling av mjukvara för inbyggda system, ofta i C eller C++. - Vanligtvis arbeta med implementation, test och felsökning, men där arbetsuppgifter varierar beroende på projekt. - Du arbetar nära andra utvecklare, och ibland även elektronik- och systemingenjörer. Vi söker dig som - Har en relevant ingenjörsutbildning. - Har några års erfarenhet av utveckling för inbyggda system. -Har goda kunskaper i C och/eller C++. - Förstår realtidsaspekter och hårdvarunära programmering. - Trivs med att lösa problem och samarbeta i tekniska team. Meriterande erfarenhet: - Arbete i RTOS-miljöer, t.ex. FreeRTOS, VxWorks eller liknande. - Erfarenhet av embedded Linux. - Kunskap om kommunikationsprotokoll som CAN, SPI, UART eller Ethernet. - Intresse för testning, CI/CD eller skriptning (t.ex. Python). - Erfarenhet från försvar, fordon, medicinteknik eller industrinära produkter. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Kontaktperson: Elias Norström, elias.norstrom@combitech.com Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås behöver nu stärka upp teamet med fler utvecklare inom C/C++. Vi söker dig som har minst 5 års yrkeserfarenhet av utveckling inom C/C++ och har arbetat med inbyggda system. Du får gärna även ha erfarenhet av Simulink och/eller Linux. För den här rollen har du med fördel en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom Computer Science, Software Engineering, Electrical Engineering eller motsvarande. Gillar du problemlösning, komma med kreativa lösningar och har intresse för innovation tycker vi att du ska ge dig själv chansen att bli en i vårt team. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, xie.gamboa@nexergroup.com. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com