Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
AGES är en svensk industrikoncern med spetskompetens inom pressgjutning, skärande bearbetning, tooling, svetsning och montering. AGES nettoomsättning uppgår till ca 1500 MSEK och koncernen har idag ca 500 medarbetare. AGES B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North Premier Growth Market. AGES Shared Services AB är ett bolag som servar gruppens övriga bolag med redovisning, rapportering, löner och övrig administration. Läs mer på www.ages.se Är du en lösningsorienterad person med ett brinnande intresse för IT och support? Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll där du får hjälpa användare och göra skillnad varje dag? Då kan det vara dig vi söker till vårt Helpdesk Support Team! OM ROLLEN HOS OSS: Som Helpdesk Support är du den första kontaktpunkten för våra användare när det gäller IT-relaterade frågor. Du ansvarar för att ta emot, registrera och hantera inkommande supportärenden via vårt ärendehanteringssystem - antingen genom att själv lösa ärendet eller koordinera vidare till rätt instans. Du arbetar brett med att ge proffisssionellt stöd inom områden som: • ERP-system • EDI lösningar • Interna IT system • Övriga IT-plattformar som används inom AGES DINA ARBETSUPPGIFTER: • Ta emot, registrera och följa upp supportärenden • Dokumentera lösningar och bidra till vår kunskapsdatabas • Delta i workshops för att identifiera och föreslå förbättringsarbeten • Hantera administrativa uppgifter i våra system och portaler VI SÖKER: Dig som har erfarenhet av IT-support eller teknisk kundservice. Du brinner för service och kommunikation och har ett strukturerat arbetssätt. Trivs med att hjälpa andra och att arbeta lösningsfokuserat. Engelska och svenska har du goda kunskaper i både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet i ärendehanteringssystem. Denna tjänst kan även innebära resor mellan AGES koncernens bolag. Vi på AGES Shared Service kommer att erbjuda dig ett engagerat och hjälpsamt IT-Team. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom koncernen då vi är ett företag där IT spelar en viktig roll i verksamhetens utveckling. Vi på AGES har en inkluderande arbetsmiljö där din insats gör skillnad varje dag! START: Efter överenskommelse PLATS: Värnamo OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag. I denna rekryteringen samarbetar AGES med FSK . Ansvariga rekryterare är Theresia Andersson. Ansök på www.fskpeople.se
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vill du vara med och forma den digitala arbetsplatsen i en samhällsviktig organisation? Vi söker en applikationsspecialist som vill bidra till en effektiv, säker och användarvänlig digital miljö för kommunens medarbetare. Tillsammans med ett engagerat team är du med och driver utveckling och förvaltning av våra IT-lösningar – med särskilt fokus på Microsoft 365 och enhets/applikationshantering. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med både teknisk konfiguration och användarstöd, samt säkerställa att våra digitala verktyg är väl anpassade efter verksamhetens behov. En viktig del av uppdraget är även hantering av enheter och applikationer via moderna manageringsverktyg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Fånga upp och omsätta verksamhetens behov till tekniska lösningar - Specialiststöd inom Microsoft 365 - Underhåll, vidareutveckling och dokumentation av applikationer - Test och kvalitetssäkring av uppsättningar i förvaltning och utveckling - Konfigurera mallar och komponenter för digital arbetsplats - Utreda och lösa incidenter i samverkan med support och verksamhet - Delta i arbetet med enhets- och applikationshantering Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning inom IT eller arbetslivserfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig - Dokumenterad erfarenhet av Microsoft 365 och dess verktyg - Erfarenhet av behovsanalys och användarnära utveckling - Kunskap och praktisk erfarenhet av manageringsverktyg för klient- och applikationshantering - God förståelse för IT-förvaltning och struktur - Vana att dokumentera processer och tekniska lösningar - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - B-körkort I vårt urval lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper samt motivation och engagemang för tjänsten. I ansökan bifogas cv och personligt brev. Vi söker följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad, lösningsfokuserad, samarbetsvillig och initiativrik - Goda kommunikativa och pedagogiska egenskaper - Förmåga att lyssna och uppskatta andras åsikter - Strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt Intresserad av teknik i gränslandet mellan IT och verksamhet - Öppenhet för förändring och för att experimentera med nya idéer Vi erbjuder dig: - En viktig roll i en kommun med fokus på digital utveckling - Möjlighet att arbeta med moderna tekniska plattformar - Kompetenta kollegor, samverkan över avdelningsgränser och möjlighet till kompetensutveckling - Flexibla arbetssätt och god balans mellan arbete och fritid Meriterande är: - Gärna erfarenhet från offentlig sektor eller annan större organisation - SCCM - MDM-system - E-klient Villkor Serviceförvaltningen. Tillsammans arbetar vi för att ge våra medborgare och medarbetare en god service. Vi ansvarar för måltidsservice till skolor och äldreomsorg, IT och digitalisering, lokalvård, kontaktcenter, intern service, logistik- och tryckeri, fordonsenhet och tolkservice. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/serviceforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Vi på Datakraft söker en Affärssystemskonsult - Ekonomi och Redovisning Redan 1990 när vi startade vår verksamhet i Gnosjö hade vi som mål att skapa långsiktiga och nära samarbeten med företag i regionen. Genom att ständigt satsa på kompetensutveckling och hålla en hög servicegrad har vi idag byggt upp en organisation med fler än 50 medarbetare som kan ta hand om hela eller delar av våra kunders IT-miljö och verksamhetsveckling. Är du en person som brinner för att driva företag framåt? Vill du vara en del av ett vinnande lag där gemensamma framgångar firas? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! På Datakraft tror vi på kraften i lagspel och samarbete. Vi är övertygade om att vår gemensamma prestation är nyckeln till framgång. Hos oss är det inte bara en plats i teamet, det är en chans att vara en del av något större, där varje individ spelar en avgörande roll. Datakraft erbjuder dig stora möjligheter till personlig utveckling. Företaget prioriterar personalens utveckling och trygghet genom utbildningsmöjligheter, individuella utvecklingsplaner och ett tydligt fokus på en hållbar arbetsmiljö där framgången skapas genom ett utvecklat och inspirerat arbetssätt i team. Om rollen Vi önskar att utöka vårt team och söker nu en driven och engagerad affärssystemskonsult med fokus på ekonomi och redovisning. Du kommer att ansvara för att starta upp och utveckla nya processer för våra kunder tillsammans med vårt team av konsulter. Vem är du? Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller erfarenhet av löpande redovisning/revision. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av affärssystemet Pyramid – det är något vi hjälper dig att utveckla hos oss. Har du däremot redan viss kunskap är det förstås en fördel. Som person är du social och skapar lätt relationer. Du är nyfiken och hungrig på att lära dig mer och trivs i en prestigelös arbetsmiljö där samarbete och gemensamma framsteg är i fokus. På Datakraft får du möjlighet att utvecklas genom utbildningsmöjligheter och en stimulerande arbetsmiljö där din insats är en viktig del av vår gemensamma framgång. Vi värdesätter olikheter och tror på styrkan i att arbeta tillsammans i en miljö där alla får möjlighet att växa och utvecklas. Huvudsakliga ansvarsområden • Optimering av ekonomiska processer: Du kommer att vara ansvarig för att analysera, utvärdera och optimera ekonomiska processer hos våra kunder med hjälp av Pyramid. Detta inkluderar att identifiera effektivitetsförbättringar, minska risker och maximera resultat. • Implementering och support: Du kommer att leda implementeringen av Pyramid-affärssystemet för nya kunder samt erbjuda förvaltning och utbildning för befintliga kunder. Din expertis och erfarenhet kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig övergång och maximal nytta för våra kunder. • Kundrelationer: Du kommer att fungera som en betrodd rådgivare för våra kunder inom ekonomi och redovisning med Pyramid som utgångspunkt. Genom att förstå deras unika behov och utmaningar kommer du att erbjuda skräddarsydda lösningar och stöd för att optimera deras affärsprocesser. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtiden för företag i vår region, välkommen att ansöka till oss på Datakraft!