Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Är du en teknisk problemlösare med djup kunskap inom Windowsmiljö? Då är det här rätt roll för dig. Vi söker just nu en Systemadministratör med fokus på Windows till ett väletablerat IT-konsultföretag. Arbetsuppgifter Som Systemadministratör blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa stabil drift, utveckling och förbättring av Windows servermiljöer för våra kunder. För oss är det viktigt att du som söker tjänsten drivs av att göra skillnad. Rollen är bred och det finns stora möjligheter att utvecklas. Vi söker dig som Har erfarenhet av systemadministration inom Windows-miljö Intresserad? Kul! Välkommen med din ansökan senast 15 juni
As a Senior Reverse Engineer at Embark you will be part of the Anti-Cheat team focusing on creating a safe, secure and fair environment for players of our games. The Anti-Cheat team at Embark is a centralized team responsible for all anti-cheat efforts. The role of Senior Reverse Engineer includes driving our anti-cheat reverse engineering efforts mainly for two of our projects as a starting point. Your passion for technology and games is what is driving you to great success. By being curious and experimental you aim to solve problems in a game-changing way. Your work would primarily involve building critical in-house expertise on cheat technologies, enhancing our ability to detect cheats and defend against them. Example of responsibilities Conducting debugging and reverse engineering on cheats using tools like IDA and/or Ghidra Providing the anti-cheat team with effective countermeasures against cheats Staying on top of trends regarding game cheats Researching the latest advancements in cheat technologies both software and hardware related We would love if you have A creative and curious mind Documented experience in reverse engineering Documented experience with software-/hardware-based cheat technologies Good understanding of x64-86 systems programming Good understanding of Windows internals Good understanding of network protocols and security Professional English communication skills At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."
Om jobbet Capgemini strävar efter att vara en lyhörd organisation som verkligen månar om dig som individ och låter dig utvecklas både inom din roll och som person. Över 300 000 medarbetare i över 40 länder och kunder inom alla branscher. Låter det stort och opersonligt? Det är det inte. Vi erbjuder snarare det bästa av två världar. Globala muskler lokalt förankrade i svenskt affärsliv, i en familjär gemenskap. Tillsammans sitter vi på en kompetens och projekterfarenhet som få andra kan matcha. Att du kan kontakta vem som helst av dina kollegor i världen med vilken fråga du än har låter som en klyscha, men så ser vardagen ut på Capgemini. Vi är varandras bästa coacher. Arbetsuppgifter Som IT-konsult arbetar du i projekt som till exempel kan handla om allt från att ta fram digitala tjänster, implementation av IT-projekt i verksamheten och rena ITutvecklingsprojekt. Efterfrågad erfarenhet Som person är du positiv, utåtriktad och kommunikativ. Du är visionär och samtidigt strukturerad och känner dig bekväm och drivande i dialogen både med kund och ditt projektteam. Vi vill att du ska ha: erfarenhet av IT-konsultyrket, erfarenhet av att arbeta i projekt, samt gärna erfarenhet av att arbeta och samverka med olika typer av intressenter - utvecklare, testare, verksamhetsrepresentanter samt styrgrupp.
CRAFT: JOB DESCRIPTION: We are looking for a dedicated Senior Product Manager to lead initiatives to push the performance of our game economy as part of the Candy Crush Saga In- App Purchase & Economy area. You will get the opportunity to be part of a phenomenal team, working with an industry leading and genre defining game with over 200 million active players. YOUR ROLE WITHIN THE KINGDOM As a Senior Product Manager, your focus will be on crafting systemic improvements and innovative features that help us serve our players with the most engaging game economy experience possible. This role is at the center of our holistic economy performance opportunities and you will play a key role in leading these initiatives across our different product areas in Candy Crush. To make sure you have access to the right competence and support, you will lead a diverse team comprising four talented Product Analysts and Game Economy Designers. Key responsibilities include: * Collaborate with the Product Director to set an ambitious and effective product strategy for the game economy sub- area, aligned with the wider Candy Crush mission and goals. * Manage your team through the creation and improvement processes of economic systems, to boost the holistic game economy performance * Find opportunities through Data Analysis, A/B tests, lessons from within King, Competitor and Market Analysis, and User Research * Communicate and coordinate with collaborators across the organization to ensure alignment and support for game economy improvements * Guide the system development cycle from concept to launch, ensuring quality and timeliness SKILLS TO CREATE THRILLS * Strong product and business performance knowledge * Excellent leadership and project management capabilities * Proficiency in using a combination of data analysis and innovation for strategic decision- making, feature optimisation and storytelling * Dedication to establish relationships, encouraging a positive and collaborative team environment for working with cross- functional teams * Understanding of production processes and ability to drive delivery * Comprehensive understanding of the dynamics of economic systems * Experience as a key stakeholder in cross- functional economy and/or system development * Understanding of the gaming industry and player expectations BONUS POINTS * Product management experience with wide- scale game economy rebalancing work ABOUT KING At King, we’re Making the World Playful. Heard of Candy Crush? We’re the creators behind it. With game studios in Stockholm, Malmö, London, Barcelona and Berlin, and offices in Dublin, San Francisco, New York, Los Angeles, and Malta, we have a 20- year history of delivering some of the world’s most iconic games in the mobile gaming industry and are on a mission to level- up the little moments for our more than 200 million active monthly users. But we aren’t just crushing it with candies, we’re also behind Farm Heroes, Bubble Witch, Pet Rescue and loads of other sweet games. As a leading interactive entertainment company for the mobile world, King is part of Activision Blizzard, which was recently acquired by Microsoft. A GREAT SAGA NEEDS ALL SORTS OF HEROES King strives to be a place where everyone can be their most authentic self. We recognize that diversity, equity and inclusion is a vital and continuous conversation, and that change only happens when we all come together. It’s our mission to build a diverse and inclusive Kingdom for our people, players, and community. MAKING THE WORLD PLAYFUL Making the World Playful is our mission – it’s the thread that connects our people, our players, and our passion for our games. Let’s face it, who doesn’t love a bit of fun? Kingsters are seriously playful: creative thinkers who balance art and science to bring moments of magic to millions daily. But our players aren’t the only ones that can level- up. We’re always looking for ways to champion each other and make what’s already great, even better. So, if this feels like a fun way to spend your days, and you share our passion, our values, and our hunger to shape the future, join us in Making the World Playful. Applications need to be in English. Discover King at careers.king.com [http://careers.king.com/]
Application Expert – Last Mile Transport (Consultant Role) We are currently seeking a consultant to join a cross-functional Transport B2C team, supporting an expansion and warehouse project focused on last mile delivery. The role involves close collaboration with internal stakeholders and external partners to ensure efficient setup and integration of last mile transport solutions. About the Role As an Application Expert, you will take part in various activities related to the implementation of last mile carrier solutions through a third-party platform. Your daily work will include gathering and analyzing requirements, coordinating tasks between teams and external vendors, and performing or supporting testing activities to ensure successful delivery. Your responsibilities will include: Driving and coordinating requirements for last mile carrier integrations Collaborating in testing activities to validate the solution Supporting cross-team coordination within the project Acting as a key contact for the third-party carrier platform provider We are looking for someone with: Solid experience in large-scale IT projects, particularly in roles involving testing, requirements, and coordination Background in logistics-related projects, especially last mile transport Strong coordination skills with third-party vendors and partners Experience using tools such as Postman and SoapUI (meriting) Previous involvement in similar projects within a retail or logistics context is a plus Start date and duration according to agreement. About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.
Är du en driven och mångsidig Produktdesigner som älskar att bygga saker från grunden? Vill du ha en nyckelroll i ett entreprenöriellt bolag som siktar på att revolutionera rekryteringsmarknaden? Då är det här rollen för dig! Om företaget Gazella är ett marknadsledande rekryteringsföretag specialiserat på interim- och rekrytering inom ekonomi och finans. Gazella har sedan starten 2014 vuxit kraftigt. Det senaste året har de gått från 35 till 70 interna kollegor och de har blivit utnämnda som Gasellföretag av Dagens Industri och som Superföretag av Veckans Affärer. De arbetar efter en tydlig tillväxtstruktur och du kommer arbeta med de bästa inom sina respektive områden. Hos Gazella möts du av engagerade, kunniga och varma kollegor som tillsammans delar en stark passion för utveckling. Kulturen präglas av samarbete och lagkänsla, nyfikenhet och konstant utveckling – här får du frihet att växa i en dynamisk och stöttande miljö där idéer uppmuntras och nya lösningar välkomnas! Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra ett litet, snabbfotat team i centrala Stockholm som nu växer och söker en Produktdesigner för att stärka upp sin produktutveckling. Idag hanteras mycket av det initiala arbetet med att förstå användare och definiera lösningar av deras ledning, men nu vill Gazella ta nästa steg och professionalisera sina processer. Som Produktdesigner kommer du att vara spindeln i nätet för hela produktutvecklingsprocessen, från ax till limpa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Etablera och driva produktprocessen: Du får en unik möjlighet att bygga upp och implementera hur Gazella arbetar med användarresearch, problemdefinition, wireframing, prototyper och designspecifikationer Ta egna initiativ: En förväntan att du är proaktiv, identifierar behov och driver designarbetet framåt med stor självständighet Vara en "full-stack" designer: Du är inte rädd för att hantera hela designspektrat – från tidiga skisser till detaljerad UI/UX Samarbeta nära teamet: Du kommer att arbeta tätt med CTO:n (som även agerar PM) och ha direkt tillgång till värdefull insikt från sälj- och operationsteamet Fokusera på användaren: Ditt primära mål är att säkerställa byggandet av digitala och skalbara produkter som löser verkliga problem för användare inom rekrytering och ekonomitjänster Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flerårig erfarenhet av att driva produktdesignarbete i en miljö med högt tempo, gärna från en startup Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med hela produktdesignprocessen (från research till UI/UX) Goda kunskaper i Figma Är duktig på att samarbeta och kommunicera med både tekniker samt affärspersoner Är nyfiken och anpassningsbar, du behöver inte ha specifik branscherfarenhet inom rekrytering eller ekonomi, det lär du dig på plats! Gazella söker dig som är en självgående problemlösare med stark initiativförmåga. Du trivs i en föränderlig miljö, har lätt för att sätta dig in i nya domäner och har en god förmåga att bryta ner komplexa problem och hitta effektiva lösningar. Du motiveras av att skapa värde och vara med och forma både produkt och process. Varför Gazella? En nyckelroll med stor påverkan i ett bolag med tydlig tillväxtambition Möjligheten att forma en hel produktprocess från grunden En dynamisk startup-kultur med korta beslutsvägar och mycket eget ansvar En chans att vara med och revolutionera rekryteringsmarknaden med innovativa digitala produkter Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Västra Järnvägsgatan 23, centrala Stockholm. Hybridmöjligheter med generell standard på tre dagar på plats och två hemma. På kontoret arbetar du i fantastiska lokaler högst upp i det ikoniska Schibstedhuset med takterrass, mitt i centrala Stockholm (bara två minuters promenad från Centralstationen). Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gazella. Vi gör ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Julia Paulin via julia.paulin@bravura.se.
SEO-specialist sökes till Nätvaro AB – i Solna Är du passionerad om sökmotoroptimering och har minst 3 års erfarenhet från att arbeta med SEO på andra företag? Vill du vara med och driva digitala framgångar och skapa mätbara resultat för spännande kunder i en snabbt växande miljö? Då kan du vara den vi söker! Om oss Nätvaro AB är en snabbt växande webbyrå med bas i Stockholm, där vi expanderar i rasande takt. Vi tror på kraften i digital närvaro och arbetar ständigt med att optimera våra kunders synlighet online. Vårt engagerade team strävar efter att ligga i framkant inom SEO och digital marknadsföring – och nu söker vi en driven SEO-specialist som vill vara med på vår resa och ta del av fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder Fast månadslön: 60 000 SEK Bonusar: Prestationsbaserade bonusar kopplade till hur bra resultaten blir för våra kunder. (Utöver din fastlön på 60.000 sek.) En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med exceptionella karriärmöjligheter i takt med att företaget växer. Heltidsanställning med arbetstider 08.00–17.00, på plats på vårt huvudkontor i Solna. Din roll hos oss Som SEO-specialist kommer du att: Utveckla och implementera effektiva SEO-strategier för våra kunders webbplatser. Genomföra omfattande sökordsanalyser och konkurrentanalyser för att identifiera optimeringsmöjligheter. Samarbeta med våra content creators, webbdesigners och andra teammedlemmar för att säkerställa en helhetlig digital strategi. Följa upp, analysera och rapportera SEO-resultat med hjälp av verktyg som Google Search Console och andra relevanta plattformar. Justera strategier baserat på data och resultat för att maximera kundnyttan. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du: Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med sökmotoroptimering hos andra företag. Har god kunskap om de senaste SEO-teknikerna, verktygen och best practices. T.ex. Erfarenhet av WordPress och SEO-plugins, Teknisk SEO, On-page SEO, Off-page SEO med mera. Är analytisk, datadriven och resultatorienterad. Är en utmärkt kommunikatör som kan samarbeta med både tekniska och kreativa team. Är självgående, initiativrik och alltid redo att ta nästa steg i ditt arbete. Ansökan Känner du att detta är utmaningen du har letat efter? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför just du passar för rollen. Ansök via e-post till rekrytering@natvaro.se. Välkommen med din ansökan till Nätvaro AB – låt oss tillsammans ta SEO till nya höjder och forma framtiden för digital marknadsföring!
Polarium manufactures intelligent energy storage systems that have the potential to change the way we think about energy. Our team has a proven track record of finding unique business opportunities all over the world and attracting a loyal customer base. With us, you’ll be the voice of the company and communicate our market-leading technology throughout our customer funnel in strategic markets. You’ll have the chance to excel in a team atmosphere with highly experienced colleagues from a wide variety of backgrounds with the shared goal of finding solutions to global energy challenges. Location: Stockholm Responsibilities: Identify energy market opportunities based on quantitative analysis Support complex sales initiatives with business case modelling and act as expert in energy market and distributed energy assets Keep track of database including market pricing data including external subscription services Maintain a high and up-to date company knowledge level of regulatory and market input to support current and future strategic initiatives Ensure that each business area has the appropriate analytical support matching business needs Document external key regulatory references Own models matching Polarium’s offering across use cases and type customers Analyze commercial offers by energy market stakeholders and potential route-to-market partners Qualifications and experience: Master or bachelors degree in engineering or business. Specific knowledge of the global energy markets and regional differences Excellent quantitative, analytical skills in addition to people and communication abilities. Fluent in English, both verbal and written Experience from building extensive models in relevant tools, such as MS Excel Minimum 3 years experience in B2B electricity retailing or origination field We think you have: An entrepreneurial mind, confident, down to earth, a self-starter, and a self-finisher Relational with good ability to build and maintain strong relationships Result-oriented, disciplined, and structured with a strong business focus Self-motivated and highly disciplined Go getter and winning attitude is highly desirable We offer Wellness contribution Five extra flexibility days Pension Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!
Är du nästa seniora projektledare hos oss? Sopra Steria, Nordens ledande företag inom digital transformation, erbjuder en unik möjlighet för dig som vill kombinera gedigen projektledning med ett starkt ledarskap. Projektledning är ett hantverk där det lyckligtvis finns väl beprövade metoder och ramverk att luta sig mot. Certifieringar som PRINCE2, MSP, MoP, PMP och SAFe är hygienfaktorer i vår bransch och viktiga för att visa att man har rätt verktyg i verktygslådan. Men projektledning handlar om mycket mer än perfekta planer, polerade mallar och abstrakta begrepp – det handlar om att få jobbet gjort. Det handlar om att vara en sann ledare för teamet, leveransen och kunden, och att våga fatta svåra beslut. Det handlar om att använda sin egen erfarenhet och sitt omdöme för att navigera i komplexa situationer och verkligen förstå vad som krävs för att lyckas. Vi har blivit erkända som Karriärföretag och en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work, vilket speglar vår satsning på våra medarbetares utveckling och trivsel. Vi söker dig Sopra Steria har en av Sveriges starkaste kompetensmiljöer inom projektledning, och vi växer ständigt. Vi letar efter dig som har bevisat att du vet vad som krävs för att leverera framgångsrika IT-projekt genom att kombinera projektkompetens med ledarskap. Vi ser fram emot att höra hur du har gjort det! Vem är du? Du har redan visat att du kan leda ett IT-projekt i mål, även under utmanande förhållanden. Du har gedigen kunskap om projektmetodik och kan välja rätt tillvägagångssätt för att hantera risker och ekonomi, samtidigt som du vågar vara en ledare som andra ser upp till. I rollen som IT-projektledare hos oss kommer du att arbeta med att driva större etableringsprojekt, men också kunna ta rollen som Service Delivery Manager (SDM) eller senior projektledare beroende på uppdrag och kundens behov. Det innebär att du får möjlighet att arbeta brett, med allt från operativ styrning till strategiska leveranser, där du kan använda din erfarenhet och ditt ledarskap för att skapa framgångsrika resultat. Du har erfarenhet av projekt som involverar både teknologi, människor och resultatleverans, där din insats verkligen gjort skillnad. Vi ser gärna att du har minst 8 års erfarenhet, och kunskap om moderna IT-infrastrukturer är ett stort plus – det underlättar samarbetet med våra experter inom området. Högre utbildning, gärna inom IT, är meriterande, och utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Vad erbjuder vi? Det viktigaste skälet till att du bör söka är möjligheten att utvecklas i och bidra till ett stort, inkluderande och kompetent team. Du får också chansen att arbeta med projektledning för några av branschens mest spännande kunder, i projekt med stor samhällspåverkan. Om Sopra Steria Som arbetsgivare kan vi på Sopra Steria erbjuda dig möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med några av de mest spännande projekten inom digital transformation. Dina kollegor är experter och specialister inom sitt fält där vi också erbjuder möjlighet till vidareutveckling genom certifiering och utbildningar inom olika produkter och tjänster relevanta för din tjänst. Sopra Sterias kultur främjar samarbete, kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Vi tror på att leda oss själva och erbjuder flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till distansarbete. Sopra Steria är en global aktör inom digital transformation med över 60 000 medarbetare i över 30 länder, varav 600 i Sverige. Vi har blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work och är ett av topp fem bolag inom digital transformation enligt Gartner. Vill du vara med på vår resa? Skicka in ditt CV och din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com). På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Notice to recruitment agencies without agreements Sopra Steria does not accept resumes from agencies without a framework agreement in place. Unsolicited resumes sent to Sopra Steria, its employees, or any company location will not be considered, and no fees will be paid for such submissions.
Embark is hiring a Product Manager to join THE FINALS, our critically-acclaimed innovative online shooter. As a game maker embedded in the development team, you will help set development and publishing priorities to target improvements in business KPIs. Because a key tool in your toolbox will be quantitative data, close collaboration with data analysts and data scientists will be paramount. You must have great insight into what makes free-to-play games tick, and understand the delicate balance between players, developers, and business needs. You are also highly analytical, and able to balance when to deep dive into the quantitative with when to make judgment calls on what the numbers are actually saying. Example of responsibilities Champion the generation and refinement of live service features and content that target improvements in business KPIs, establishing clear and measurable goals Proactively poke and prod at the player journey and product machinery of the game, looking for the best places to improve retention, engagement, and monetization in ways that benefit the player experience Perform data analysis to form hypotheses on player behavior to inform product and publishing priorities Optimize our content roadmap and monetization strategies Work with multiple cross-functional teams across development, live ops, data, and senior management to shepherd the product management perspective from end to end Serve as a key customer of the data team, helping define its backlog so more valuable questions can be answered We would love if you have 4+ years of experience in live service titles, ideally in the free-to-play space, guiding engagement and monetization content Experience working with data analysts/scientists and user research experts, collaborating on the best ways to work with quantitative and qualitative data Strong quantitative analysis skills and a history of supporting data-informed decisions Familiarity with PvP shooters and the competitive landscape The perspective and flexibility to interpret and present imperfect data - sometimes there will be no conclusive data to be had The ability to explain complex ideas and motivate teams through mutual understanding An organized, detail oriented and self-motivated personality, couched within a pragmatic mindset An understanding of player psychology and their motivations, and how this can impact their experience with various features At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!
We are searching for two design managers for our very cool fintech client in Stockholm. ASSIGNMENT DESCRIPTION Support a multitude of projects in the B2B side, while providing feedback for less senior designers. Improving our clients design system to cater for web and SaaS, and work on their onboarding flow and user management system. TASKS AND RESPONSIBILITIES - Design symbols on Figma and handover with developers for component creation - Supporting feedback session for other designers - UX review and improvements of flows and tasks REQUIRED SKILL-SET ● Figma ● UX ● UI ● design leadership Nice to have experience with dense UIs and web based business platforms If you are interested: please send your CV in English along with your availability, hourly rate and a short motivation.
Om kunden Vår kund är ett globalt ledande produktbolag inom försvarsindustrin, verksamma inom flera tekniska områden som främjar människors trygghet i samhället. Här får du vara en del av ett företag där kontinuerligt lärande och välmående värderas högt i det dagliga arbetet. Vi erbjuder dig en utvecklande utmaning där du får möjlighet att jobba med unik och komplex teknik som du troligtvis inte kommit i kontakt med i tidigare roller. För att ge dig de absolut bästa möjligheterna att lyckas i din nya roll så kommer du utöver att genomgå en gedigen onboarding i form av introduktions- och mentorskapsprogram vara omgiven av hjälpsamma kollegor som stöttar dig under hela din resa! Om tjänsten Här kommer du att tillhöra en grupp om 15 engagerade kollegor som arbetar med den tekniska projektledningen av landbaserade och flygande system. Systemen är oerhört spännande och komplexa, där du kommer få driva omfattande projekt och ansvara för att leverans mot kund går som det ska. Du kommer samarbeta tätt med olika discipliner både internt- och externt så denna roll är perfekt för dig som gillar kontakt med andra. Arbetsuppgifter Som teknisk projektledare ansvarar du för att leveransen av projektet går som planerat. I det arbetet finns det en mängd utmaningar och arbetsuppgifter att ta sig an, b.la. : Planering, ledning och övervakning av tekniska frågor Säkerställa att tekniska projektmål uppnås inom angivna tidsramar och budget Koordinera och säkerställa effektivt samarbete Utvärdera tekniska lösningar och rekommendationer Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att att driva större projekt, du kanske tidigare har varit System Engineering Lead, Projektledare eller annan liknande roll där du ansvarat för tekniska projekt. Som person har du lätt att samarbeta med andra, har ett målfokuserat arbetssätt och kan självständigt skapa struktur och prioritera bland olika arbetsuppgifter. Har relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Har tidigare drivit stora tekniska projekt Har en god teknisk grundförståelse Kan uttrycka dig obegränsat på svenska och engelska. Denna tjänst är säkerhetsklassad, vilket innebär att du kommer behöva genomgå och bli godkänd i en säkerhetsprövning för att kunna bli anställd. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
OM ROLLEN Vi söker en Engineering Manager / Utvecklingschef Som konsult hos oss arbetar du med en bred variation av kunder och branscher. Vi delar med oss av vår kompetens och inspirerar med vår passion för agilt ledarskap och agil utvecklingsmetodik. Är du redo att leda och inspirera lösningsorienterade utvecklare, designers, testare och agila ledare? Vill du vara en del av en innovativ arbetsplats där dina idéer och din expertis spelar en central roll i företagets framgång? Som vår Engineering Manager kommer du att: Leda och coacha ett team av utvecklare, designers, testare och agila ledare. Ansvara för att planera, genomföra och följa upp projekt. Samarbeta nära med produktägare och andra avdelningar för att säkerställa att våra lösningar möter kundens behov. Driva teknisk innovation och kontinuerlig förbättring av arbetsprocesser. ERFARENHET Personalhantering med gedigen erfarenhet av ledarskap och mentorskap Erfarenhet från antingen Scale-up bolag eller större organisationer Bakgrund inom mjukvaruutveckling eller produktutveckling Du har lett utvecklingsteam med högt tempo Du är van att leda "one-to-one" och "one-to-many"-kommunikation med förmågan att göra strategi levande Du är en emaptisk personalchef som håller dina löften och tror på transparens när du kommunicerar med teamet och andra intressenter Du drivs av att göra det möjligt för människor att utvecklas och bli mer effektiva på vad de gör Gedigen erfarenhet av att praktisera/implementera Agila metoder i utvecklingsteam Utvecklingschef / Engineering Manager VI ERBJUDER En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Beskrivning Vi söker en strukturerad och självgående administratör med erfarenhet av SharePoint och Microsoft 365. I denna roll blir du spindeln i nätet hos vår kunds AIAD-enhet, där du kommer att ha en central roll i interna kommunikationsflöden och administrativa processer. Uppdraget är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och arbetar på uppdrag hos kund. Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För att vi ska kunna hantera din ansökan på bästa sätt är det viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller nedanstående skall-krav. Arbetsuppgifter Ansvara för att uppdatera och underhålla intranätet för AIAD Stötta vid interna evenemang såsom town halls, hackathons och nyhetsbrev Administrera och strukturera dokument i AIAD:s dokumentrepository Underhålla och uppdatera distributionslistor Hantera övriga administrativa uppgifter vid behov Kvalifikationer Skall-krav (måste uppfyllas): Dokumenterad erfarenhet av administrativa roller Mycket goda kunskaper i SharePoint och Microsoft 365 Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och proaktivt Meriterande: Erfarenhet av internkommunikation Erfarenhet av att stötta interna evenemang eller projekt Tidigare arbete i en konsultroll Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Uppdragets längd och omfattning specificeras vid intervju. Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Placeringsort: Sundbyberg Roll- och uppdragsbeskrivning Konsulten kommer att arbeta huvudsakligen med kravställande av förändringar i de projekt som löper inom ramen för Programmet för Migration och Säkerhet. Konsultens ansvar blir att dels genomföra kravanalyser tillsammans med berörd verksamhet samt kvalitetssäkra att teamet tar fram efterfrågat stöd som verksamheten efterfrågar. Konsulten leder och samordnar framtagning av krav, dvs både funktionella och icke-funktionella krav. Konsulten kartlägger verksamhetens och målgruppernas behov genom intervjuer, workshops och fältstudier och tar fram kravspecifikationer utifrån genomförd verksamhetsanalys. Konsulten kommer även att arbeta med förvaltning och vidareutveckling av Migrationsverkets Nationella EU System samt andra driftsatta lösningar som förvaltas och underhålls av teamet. Inom uppdraget ingår att säkerställa kompetensöverföring och att agera stöd till övriga medarbetare. Teknisk och yrkesmässig kapacitet Skall-krav Du ska ha 10 års arbetslivserfarenhet som kravanalytiker. Du ska ha 5 års arbetslivserfarenhet av krav- och förvaltningsarbete för systemstöd relaterat till Schengen Information System (SIS). Du ska ha 2 års erfarenhet av kravarbete för EU:s interoperabilitetsförordning. Du ska ha 2 års erfarenhet av kravarbete för EU:s viseringsförordning. Bör-krav Du bör ha 8 års arbetslivserfarenhet från myndighet. Du bör ha 10 års arbetslivserfarenhet av process- och begreppsmodellering. Du bör ha 8 års arbetslivserfarenhet av att jobba i större organisationer/företag (minst 1000 anställda). Du bör ha 10 års arbetslivserfarenhet av att planera, leda och genomföra seminarier/workshops och andra aktiviteter för verksamhetsanalys och kravinsamling. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!