Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
SEO-specialist sökes till Nätvaro AB – i Solna Är du passionerad om sökmotoroptimering och har minst 3 års erfarenhet från att arbeta med SEO på andra företag? Vill du vara med och driva digitala framgångar och skapa mätbara resultat för spännande kunder i en snabbt växande miljö? Då kan du vara den vi söker! Om oss Nätvaro AB är en snabbt växande webbyrå med bas i Stockholm, där vi expanderar i rasande takt. Vi tror på kraften i digital närvaro och arbetar ständigt med att optimera våra kunders synlighet online. Vårt engagerade team strävar efter att ligga i framkant inom SEO och digital marknadsföring – och nu söker vi en driven SEO-specialist som vill vara med på vår resa och ta del av fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder Fast månadslön: 60 000 SEK Bonusar: Prestationsbaserade bonusar kopplade till hur bra resultaten blir för våra kunder. (Utöver din fastlön på 60.000 sek.) En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med exceptionella karriärmöjligheter i takt med att företaget växer. Heltidsanställning med arbetstider 08.00–17.00, på plats på vårt huvudkontor i Solna. Din roll hos oss Som SEO-specialist kommer du att: Utveckla och implementera effektiva SEO-strategier för våra kunders webbplatser. Genomföra omfattande sökordsanalyser och konkurrentanalyser för att identifiera optimeringsmöjligheter. Samarbeta med våra content creators, webbdesigners och andra teammedlemmar för att säkerställa en helhetlig digital strategi. Följa upp, analysera och rapportera SEO-resultat med hjälp av verktyg som Google Search Console och andra relevanta plattformar. Justera strategier baserat på data och resultat för att maximera kundnyttan. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du: Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med sökmotoroptimering hos andra företag. Har god kunskap om de senaste SEO-teknikerna, verktygen och best practices. T.ex. Erfarenhet av WordPress och SEO-plugins, Teknisk SEO, On-page SEO, Off-page SEO med mera. Är analytisk, datadriven och resultatorienterad. Är en utmärkt kommunikatör som kan samarbeta med både tekniska och kreativa team. Är självgående, initiativrik och alltid redo att ta nästa steg i ditt arbete. Ansökan Känner du att detta är utmaningen du har letat efter? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför just du passar för rollen. Ansök via e-post till rekrytering@natvaro.se. Välkommen med din ansökan till Nätvaro AB – låt oss tillsammans ta SEO till nya höjder och forma framtiden för digital marknadsföring!
Arbetsbeskrivning I en dynamisk och flexibel arbetsmiljö får du möjlighet att arbeta med komplexa system inom försvarsindustrin, då framför allt med system som används inom radarvarning och signalspaning såsom våra Arexis- och Siriussystem. Som en erfaren systemingenjör kommer du spela en viktig roll i våra projekt. Här får du chansen att utveckla dina färdigheter som systemingenjör och vässa din förmåga att hantera komplexa system. Ditt bidrag kommer verkligen att göra skillnad! Vi söker dig som har en stark drivkraft att bidra till innovation och vara delaktig i stora projekt. Du har en bakgrund inom systemutveckling och en passion för att lära dig mer samt utvecklas inom yrket. Du har en förmåga att självständigt driva uppgifter framåt och skapa ett personligt nätverk. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ort: Järfälla och på sikt Solna. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter präglas av att: • ta ansvar för helheten och kommunicerar lösningar • ta en teknisk ledande roll • arbeta med komplexa system där målet är att ta fram effektiva lösningar • säkerställa att våra operativa produkters tillgänglighet garanteras genom att hantera utgående komponenter. • under utvecklingsfasen följer systemet genom utveckling, integration och verifiering. Kvalifikationer • En civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom teknisk fysik eller närliggande. • Jobbat 3+ år som systemingenjör. • Erfarenhet av systemutveckling med många kravställare • Erfarenhet från en utvecklingsavdelning inom tågindustrin, fordon eller medtech är meriterande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Till vår kund söker vi en SharePoint-specialist med djup kunskap om Microsoft 365-verktyg som SharePoint, Teams och Viva. Du kommer att arbeta med att skapa, utveckla och optimera lösningar inom Microsoft 365-miljön samt samarbeta med team och intressenter. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som SharePoint-specialist kommer du arbeta med att: - Skapa och konfigurera Teams-mallar - Koppla nyhetsflöden från SharePoint till Teams - Utveckla och implementera Viva-dashboards - Skapa startsidor för produktion i Teams - Hantera MFA och dynamiska grupper - Konfigurera och sätta upp behörigheter inom Microsoft 365 - Testa och kvalitetssäkra lösningar - Dokumentera lösningar och processer för överlämning till relevanta team - Samarbeta med team och intressenter samt kommunicera tekniska lösningar på ett tydligt sätt Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen som SharePoint-specialist är du en engagerad och tekniskt kunnig person som vill vara med och utveckla kundens Microsoft 365-miljö. Vi tror att du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga som trivs med att samarbeta och dela kunskap med dina kollegor. Du har ett öga för detaljer, en analytisk förmåga och en vilja att hitta de bästa lösningarna. Krav: - Utmärkt kunskap om Microsoft 365-verktyg, inklusive SharePoint, Teams och Viva - Erfarenhet av att arbeta med adminportaler inom Microsoft 365 - Erfarenhet av att skapa Teams-mallar och integrera externa nyhetsflöden - Kunskap om MFA, dynamiska grupper och alternativa lösningar - Starka test- och kvalitetskontrollfärdigheter - Förmåga att dokumentera lösningar och processer - God kommunikationsförmåga i tal och skrift – svenska och engelska - En lagspelare som främjar samarbete och ser till att teamets arbete flyter smidigt Meriterande: - Erfarenhet av att implementera Microsoft 365-verktyg och förändringsledning för både administrativ och operativ personal - Erfarenhet av att arbeta i en agil miljö Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 Elise.Haglund@centric.eu
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Placeringsort: Sundbyberg Roll- och uppdragsbeskrivning Konsulten kommer att arbeta huvudsakligen med kravställande av förändringar i de projekt som löper inom ramen för Programmet för Migration och Säkerhet. Konsultens ansvar blir att dels genomföra kravanalyser tillsammans med berörd verksamhet samt kvalitetssäkra att teamet tar fram efterfrågat stöd som verksamheten efterfrågar. Konsulten leder och samordnar framtagning av krav, dvs både funktionella och icke-funktionella krav. Konsulten kartlägger verksamhetens och målgruppernas behov genom intervjuer, workshops och fältstudier och tar fram kravspecifikationer utifrån genomförd verksamhetsanalys. Konsulten kommer även att arbeta med förvaltning och vidareutveckling av Migrationsverkets Nationella EU System samt andra driftsatta lösningar som förvaltas och underhålls av teamet. Inom uppdraget ingår att säkerställa kompetensöverföring och att agera stöd till övriga medarbetare. Teknisk och yrkesmässig kapacitet Skall-krav Du ska ha 10 års arbetslivserfarenhet som kravanalytiker. Du ska ha 5 års arbetslivserfarenhet av krav- och förvaltningsarbete för systemstöd relaterat till Schengen Information System (SIS). Du ska ha 2 års erfarenhet av kravarbete för EU:s interoperabilitetsförordning. Du ska ha 2 års erfarenhet av kravarbete för EU:s viseringsförordning. Bör-krav Du bör ha 8 års arbetslivserfarenhet från myndighet. Du bör ha 10 års arbetslivserfarenhet av process- och begreppsmodellering. Du bör ha 8 års arbetslivserfarenhet av att jobba i större organisationer/företag (minst 1000 anställda). Du bör ha 10 års arbetslivserfarenhet av att planera, leda och genomföra seminarier/workshops och andra aktiviteter för verksamhetsanalys och kravinsamling. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Swedium Global is the growing System Engineering and Solution Company, offers services like Semiconductor Engineering R&D Services, Embedded Systems Development, Custom Application Software Development, Web and Cloud Application Development, Testing Services, Consultancy and Outsourcing services to our clients across the globe for an onsite and offshore business model. Swedium Global is having presence in Sweden, Finland, Poland, Czech Republic and in India. Location: Sweden Expected Start date: Sept 2025 Job Name: Senior Cybersecurity Engineer Required skills: • More than 10 years experience. • Experience with CSS and related toolchains • Knowledge of ISO/SAE 21434 and UNECE R155/156 • Familiarity with CAN communication protocols • Ability to validate secure boot, authentication, and diagnostic services • Strong documentation skills • Strong communication skills in English (spoken and written) • Ability to collaborate remotely with international suppliers • Experience working in cross-functional teams
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Vi söker nu efter en IT-program/projektledare till vår kund inom offentlig sektor. Exempel på arbetsuppgifter Att på ett taktiskt och strategiskt plan styra och följa upp division IT:s leveranser och samverkan med avseende på området Balansering. Att fånga taktiska och strategiska behov med avseende på område Balansering från både verksamhet och IT och bereda dessa internt för bästa proaktivitet och planering med avseende på förmågor och resurser. Att agera avdelning IKs koordinator gentemot verksamhetens behov och i det nordiska samarbetet med avseende på området balansering. Bistå i framtagande av nya/anpassade arbetsflöden, processer, forum och eventuella arbetsverktyg. Arbeta fram avtal. Förändringsledning. Stötta avdelningens IT-chefer. Obligatoriska krav Utbildning Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT, data eller systemvetenskap, eller minst 10års erfarenhet att arbeta direkt med IT-leveransen som t.ex. IT-projektledare el dylikt, utvecklare, lösningsarkitekt, testare, testledare, devops-specialist eller likande Kompetens och erfarenhet: Minst 10 års arbetslivserfarenhet de senaste 15 åren som program-, projekt- eller ledare/chef inom IT. Minst 5 års arbetslivserfarenhet som rådgivare, alternativt operativt eller strategiskt stöd, till linjechef inom IT-enhet. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som förändringsledare. Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med affärs- och verksamhetsutveckling inom stora organisationer (fler än 1500 anställda) i ledande roller på taktisk och strategisk nivå i gränslandet mellan IT och verksamhet. Minst 2 års erfarenhet av samarbete mellan organisationer på nordisk eller europeisk nivå. Minst 2 års erfarenhet av hantering av IT-avtal. Mervärdeskrav Minst 2 års erfarenhet av arbete med IT-system för elmarknad eller kraftsystem. Minst 5 års erfarenhet av att leda arbete inom IT med höga säkerhetskrav. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda verksamhet inom offentlig sektor, myndighet eller statligt affärsverk Placeringsort: Sundbyberg Omfattning: Heltid på plats i kundens lokaler, med viss möjlighet till distansarbete. Start: 2025-06-02 Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Förmågan att verka i den digitala miljön är avgörande för Säkerhetspolisens samtliga verksamhetsområden. Nu söker vi en erfaren och driven DBA till vår IT Teknikavdelning. Är det du? Välkommen med din ansökan. Referensnummer: 2025-11595 Ort: Stockholm Det här är ditt uppdrag Som DBA hos oss har du, tillsammans med dina kollegor, ett uppdrag som sträcker sig hela vägen från strategi, design, drift och förvaltning inom databasområdet. Nu söker teamet dig med specialistkompetens inom PostgreSQL. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer bland annat vara: Databasadministration och migrering Delaktighet i arbetet med datauppsättning i containeriserad driftmiljö Dokumentation Planera och genomföra versionshantering Behörighetsstyrning Processer och rutiner relaterat till disaster recovery Omvärldsbevaka för att säkerställa korrekta produktval och strategier Stödja organisationen inom databasutveckling Då vi på myndigheten jobbar brett och hjälps åt, så kommer du även utföra dagligt arbete inom området som t.ex: Installation, konfiguration och hantering av databaser och dataservrar Felsökning och felavhjälpning Prestandaförbättring och optimering Proaktivt underhåll och livscykelhantering Din placering är på huvudkontoret i Solna, resor inom Sverige kan förekomma. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Krav: Minimum tre års erfarenhet av administration inom DB-området. Erfarenhet av att arbeta med PostgreSQL i produktionsmiljöer med högt ställda säkerhetskrav Goda kunskaper i ytterligare databasmotorer, företrädesvis SQL server God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Akademisk examen inom relevant område Erfarenhet av utveckling inom DB-området Erfarenhet av att migrera data från SQL Server till PostgreSQL Erfarenhet av att ta fram, dokumentera och implementera rutiner och processer Erfarenhet av containerteknologier Det här är kollegan vi söker I rollen som DBA arbetar du med många olika leveransteam inom myndigheten så det är viktigt att du är kommunikativ, trivs med att skapa och upprätthålla goda relationer och har lätt för att utrycka dig i skrift. Med ett flexibelt och öppet sinne bidrar du aktivt till goda samarbeten och du ser det som en självklarhet att dela och ta emot kunskaper och erfarenheter med andra. Du är nyfiken och håller dig uppdaterad kring vad som händer inom tekniken och du är aktiv i arbetet med att ständigt förbättra vår leverans, processer och rutiner. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann och ansvarsfull, alltid med säkerhet i fokus. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 83 96. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-administration, 010-568 70 06 Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-24 Urval och intervjuer sker löpande. Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna nedan. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna nedan som du skickar in i samband med din ansökan. Har du minimum tre års erfarenhet av administration inom DB-område? Ja/Nej. Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du erfarenhet av att arbeta med PostgreSQL i produktionsmiljöer med högt ställda säkerhetskrav? Ja/Nej. Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du goda kunskaper i ytterligare databasmotorer, företrädesvis SQL server? Ja/Nej. Om ja, ange kortfattat dina kunskaper. Har du god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift? Ja/Nej. Har du akademisk examen inom relevant område? Ja/Nej. Om ja, ange din examen. Har du erfarenhet av utveckling inom DB-området? Ja/Nej. Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du erfarenhet av att migrera data från SQL Server till PostgreSQL? Ja/Nej. Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du erfarenhet av att ta fram, kommunicera och implementera rutiner och processer? Ja/Nej. Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du erfarenhet av containerteknologier? Ja/Nej. Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vill du göra verklig skillnad för Sveriges säkerhet? Har du ett driv, gillar utvecklingsarbete och brinner för IT-säkerhet? Då kan detta vara ditt nästa steg. Vi söker nu en engagerad och nyfiken inspektör inom säkerhetsskydd – med inriktning på IT-säkerhet – som vill vara med och bidra till ett strålsäkert och tryggt samhälle. Hos oss får du en unik möjlighet att arbeta i skärningspunkten mellan teknik, säkerhet och samhällsnytta. Oavsett om du redan har erfarenhet av kärnteknisk verksamhet eller är nyfiken på att kliva in i ett spännande och växande område, lovar vi dig en lärorik resa där du får vässa din kompetens och göra skillnad. Ditt sakområde är teknisk och administrativ IT-säkerhet, där du kommer att jobba med tillsyn, framtagning av vägledningar, rutiner inom Strålsäkerhetmyndighetens ansvarsområde. Du ska kunna växla mellan att vara den vägledande/utbildande personen, men att sedan kunna vara utredande och ta fram underlag som kan avgöras i förvaltnings- och kammarrätten. Du kommer arbeta i multifunktionella team inom myndighetens tillsynsområde. Vi söker nu nya medarbetare till vår nybildade enhet för Skydd och säkerhet på avdelningen Beredskap och tillståndsprövning, där du kommer att arbeta tillsammans med andra specialister inom säkerhetsområdet. Samhällsviktiga arbetsuppgifter En stor del av arbetsuppgifterna utgörs av tillsynsverksamhet med andra specialister. Det innebär att du förväntas: • Prioritera, planera och utföra olika typer av tillsyn avseende IT-säkerhet inom Strålsäkerhetsmyndighetens ansvarsområde. Ensam eller som deltagare i ett inspektionsteam. • Ta fram dokument såsom tillsynsplan, tillsynsrapport och i förekommande fall beslut om tillsynsåtgärder. • Arbeta med verksamhetsutveckling inom området, såsom metoder, kravfångst men även med föreskrifter och vägledningar. • Arbeta med omvärldsbevakning inom tillsynsområdet för att säkerställa att myndigheten följer med inom teknik- och säkerhetsutveckling. • Leda tillsynsinsatser, från planering till beslut om tillsynsåtgärder. Arbetet innebär många kontaktytor samt möjlighet att delta i relevanta nätverk och grupper, nationellt och internationellt. Kvalifikationer Vi söker dig som har • Akademisk examen inom IT, datorteknik, datateknik, systemvetenskap eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet • Flerårig arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet • Erfarenhet av arbete med IT-säkerhet i informationssystem för säkerhetskänslig verksamhet, inkluderat kunskaper om lagar och författningskrav avseende informations- och IT-säkerhet • Erfarenhet av arbete med hot, risk och sårbarhetsanalyser för IT-system och/eller särskilda säkerhetsbedömningar inför driftsättning av informationssystem • Goda kunskaper om IT-säkerhet i industriella styr- och kontrollsystem (ICS/SCADA) • Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift • Goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har • Erfarenhet av att planera och följa upp penetrationstester • Erfarenhet av arbete vid myndighet • Kunskaper om olika IT-säkerhetsstandarder (ISO27000, NIST cyber security framework, IEC 62443 och CIS Critical Security Controls) • Certifieringar inom informations- och IT-säkerhet • Kunskaper om teknisk och administrativ IT-säkerhetsarkitektur • Breda kunskaper om säkerhetsskyddslagstiftningens övriga delområden (fysisk säkerhet, personalsäkerhet, informationssäkerhet och säkerhetsskyddsavtal) • Arbete i senior befattning eller ledande befattning inom informationssäkerhet, cybersäkerhet eller IT-säkerhet. Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper är viktiga och vi lägger stor vid personlig lämplighet, där det är viktigt att du är en strukturerad person som kan samverka med många specialister och verksamhetsområden samt se helheten av processen. Du har en djup teknisk förmåga att värdera tekniska lösningar utifrån regelverk och standarder. Du kan utifrån olika systemarkitekturer identifiera möjliga IT-säkerhetsbrister och brister i regelverksuppfyllnad. Du kan växla mellan utbildande/utredande och myndighetsutövande rollen i relation till våra verksamhetsutövare. Du behöver vara uthållig, prestigelös, trygg, stabil, ha självinsikt samt en god samarbetsförmåga. Eftersom du kommer ha ett egen ansvar för dina arbetsuppgifter vill vi också att du tar egna initiativ och har mod att agera när det behövs. För rollen krävs en hög grad av integritet, ett gott säkerhetsmedvetande samt att du är trygg i att hantera sekretess. Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med provanställning i sex månader. I den här rollen blir du anställd som inspektör. Vissa av våra arbetsuppgifter är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta enhetschef Johan Lönnqvist, 08-799 44 55. Fackliga företrädare är Mathias Häggblom, Saco-S, 08-799 44 85, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Placeringsort: Solna. Resor mellan kontoren kan förekomma. Ansökan sker genom att du bifogar CV och svarar på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna. Du behöver inte bifoga personligt brev. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Arbetsprov kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 17 augusti 2025 --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 370 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet här www.stralsakerhetsmyndigheten.se
Join Cegeka Business Solutions Team At Cegeka, we are pioneers in the IT industry, delivering high quality solutions in primarily Pharma & Life Science industry, according to industry best practices. As we expand our team, we're dedicated to finding individuals who embody the perfect blend of competencies, character, and ambition, ensuring we continue to exceed expectations in every project we undertake. Cegeka continuously invests in talent management through clearly defined growth paths and an extensive range of training programs. Position overview As a Solution Architect and Business Application Consultant specializing in Finance in D365FO at Cegeka, you'll be integral to the success of the implementation lifecycle. You will be reporting to the Business Unit Lead for Cegeka Business Solutions Sweden. Your role will involve understanding our clients' Finance processes/challenges, designing innovative solutions using standard MS Dynamics 365FO features and Microsofts' vision Modern Finance, and guiding them through seamless transitions to optimize their operations through the entire lifecycle of the implementation. Key responsibilities: * Client Needs Assessment: Dive deep into understanding the intricacies of our clients' finance requirements to ensure our solutions perfectly align with their objectives. * Solution Design: Utilize your expertise in D365FO, embracing Microsoft's vision Modern Finance, together with our extensive processes catalogue to address client-specific finance challenges. * Configuration and Development: Drive the configuration and development of D365FO standard, using Cegeka industry templates and strong methodology. * Customer assistance: Offer unwavering support throughout the implementation process, including training key users, providing assistance, and facilitating the smooth migration of systems. * Post-Implementation Guidance: Provide ongoing support and guidance to clients, ensuring they achieve sustained success and maximum efficiency both before and after go-live. What are we offering: A close-knit and collaborative work culture built on trust and respect, where collaboration and personal growth are encouraged. * A Comprehensive Training and personal development program, securing that you are best in class and always up to date. * A solid salary package that matches your education and work experience. At Cegeka you are covered by a collective agreement. We also offer health care contributions, health insurance and greenbike (benefit bicycle). * You will join a dedicated and experienced team with different competences to support you on your further journey. * An onboarding program with an appointed buddy for your support. * An enjoyment and motivated team that celebrates successes together, and helps you achieve your goals. * Challenging and interesting work in an open and flexible work culture, where your opinion is valued. * An opportunity to develop within our local, European and Global team. What you need to succeed: * You have a bachelor's or master's degree or related experience within Finance and Business Administration. * You have several years of experience with Microsoft Dynamics 365FO implementations or experience with other ERP systems * Experience in Finance processes within the Pharma & Life Science industry is a plus. * You have experience with Analysis, Solution Design, Configuration, workshop facilitation & Testing. * You are proactive, result-driven, and take initiative. You have strong ambitions to contribute to a success story. * You are fluent in English and Swedish About Cegeka Global Discover Cegeka, a leader driving digital transformation globally with 9000+ employees. With a diverse range of cutting-edge digital services and solutions tailored to meet evolving needs of businesses, Cegeka stands at the forefront of innovation. From cloud services to IT consulting, software development to system integration, and infrastructure management, Cegeka offers comprehensive solutions designed to drive businesses forward. Headquarters in Belgium, our reach extends globally, bringing our expertise to companies in multiple countries. How To Apply In this recruitment, we are collaborating with Experis. If you have any questions about the position, please feel free to contact recruitment consultant Pia Boström at 0703 14 68 66, pia.bostrom@se.experis.com About Cegeka Sweden Our presence in the Swedish market marks the beginning of an exciting journey where we strive to deliver high-quality services and innovative solutions that help our customers needs. We are committed to deliver personalized digital services and perfectly aligned with the unique requirements of Swedish business. With the support of our mother company in Belgium, we have access to a broad knowledge base and technical expertise that equips us to meet and exceed our customers' expectations. With a total of 60+ employees and offices in Stockholm, Linköping, Gävle, and Falun, we are able to empower Swedish companies with state-of-the-art IT solutions, helping them overcome challenges and achieve success efficiently. You can work from the office that is most suitable for you and your employment. We have nice offices with an open work environment. We work well in smaller teams and the overall feeling is very family-oriented with close cooperation. We prioritize to enjoy time with our colleagues and gathering different conferences, summer parties, Christmas parties, activities and after works.
Akkodis söker just nu en erfaren cybersäkerhetskonsult med flera års relevant arbetslivserfarenhet. Har du djup teknisk kompetens inom cybersäkerhet, trivs med att arbeta i komplexa miljöer och vill vara en del av ett globalt företag i framkant? Då vill vi höra från dig. . Vad vi söker Som konsult inom cybersäkerhet arbetar du med att identifiera, analysera och hantera säkerhetsrisker i kundens IT-miljö. Du kommer att stötta kunden i att utveckla och implementera säkerhetsstrategier, policys och rutiner. Arbetsuppgifterna kan komma att variera berorende på uppdragets karaktär men kan inkludera: Genomföra risk- och sårbarhetsanalyser Upprätta och underhålla säkerhetsramverk och kontroller Delta i eller leda incidenthantering och forensiska analyser Arbeta med säkerhetsarkitektur och kravställning Granska eller utveckla säkerhetslösningar inom nätverk, moln eller applikationer Stödja vid revisioner och efterlevnad av regelverk (GDPR, NIS2, ISO 27001) Utbilda och rådgiva verksamheter kring säkerhetsmedvetenhet Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom kritisk infrastruktur, försvar, offentlig sektor eller finans Kompetenser Minst 5 års erfarenhet inom cybersäkerhet Dokumenterad erfarenhet av säkerhetsarkitektur, riskhantering, incidenthantering eller penetrationstestning Erfarenhet av att arbeta enligt ramverk som ISO 27001, NIST eller CIS Svenska och engelska i tal och skrift Svenskt medborgarskap Meriterande Certifieringar såsom CISSP, CISM, CEH, CompTIA Security+ eller OSCP Tidigare uppdrag inom säkerhetsgranskningar, SIEM, SOC eller IAM Van att arbeta i agila miljöer och med DevSecOps-principer Övrigt: Beroende på uppdragets karaktär kan en säkerhetsprövning eller bakgrundskontroll komma att genomföras. Om Akkodis Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT och Engineering. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i Nordamerika, Europa och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag. På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden. Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter. Ansök idag och bli en del av Akkodis – där teknisk spetskompetens möter global räckvidd.
About the position In this role, you’ll be part of a technically advanced team developing software used in mission-critical rail systems across Europe. Working in the railway sector means contributing directly to the green transition, enabling more sustainable transportation solutions. It’s also a stable and resilient industry that continues to invest and grow, even when the world feels uncertain as we've seen over the past few years. For engineers who value long-term impact, reliability, and societal benefit, rail offers a uniquely meaningful and secure career path. In this position you’ll take the lead in a new project phase, where legacy onboard systems are being renewed and adapted for new countries. The work involves robust, long-lasting solutions where quality and documentation are prioritized over speed or trendiness. This is a great opportunity to combine hands-on embedded development with technical leadership in a highly structured environment. Your future responsibilities As a Lead Embedded Developer, you will guide a team and take ownership of planning, coordination, and technical direction while remaining hands-on with development tasks. You’ll collaborate closely with system engineers, testers, and project managers in an international context. Your tasks include: Lead the team and coordinate embedded software development within Automatic Train Protection (ATP) software Writing and maintaining embedded software (e.g., ADA or similar) Driving requirement review and traceability using IBM Rational DOORS Ensuring compliance with safety standards such as CENELEC Reviewing code and contributing to architecture and documentation Mentoring junior team members and promoting best practices Supporting project planning and estimations Who we are looking for You have a degree in engineering (e.g., computer science, mechatronics) and at least 5-7 years of experience in embedded development using ADA, C, C++ or similar languages. You’ve previously taken on a technical lead or team coordination role and are used to working in structured, regulated environments like rail, aerospace, medtech or defence. It’s meritorious if you Have experience with Automatic Train Protection, ETCS onboard systems, or related railway technologies Are familiar with ADA Know how to work with IBM DOORS and safety-critical documentation processes Understand CENELEC or comparable safety standards Are fluent in Swedish You are structured, communicative, and technically confident. You enjoy leading others, ensuring quality, and working in long-term projects that demand precision and accountability. Additional information Start: According to agreement Location: Solna Scope: Full-time, hybrid flexibility Type of employment: Permanent About the client This global company plays a key role in developing critical rail infrastructure and safety systems used across Europe. With a strong focus on innovation, environmental sustainability, and public-sector collaboration, they offer a unique opportunity to be part of projects with real societal impact. Their teams are international, experienced, and dedicated to long-term excellence in transportation technology. About Wrknest At Wrknest, we do things differently. We believe in challenging outdated recruitment models and focusing on people’s true potential — not just their CVs. In a fast-changing digital world, we provide individualized upskilling and smart matching to meet the knowledge demands of today and tomorrow. Learn more at www.wrknest.se.
About the position As an Embedded Developer, you’ll work in a highly regulated, safety-critical environment focused on developing Automatic Train Protection (ATP) software for rail vehicles. Working in the railway sector means contributing directly to the green transition, enabling more sustainable transportation solutions. It’s also a stable and resilient industry that continues to invest and grow, even when the world feels uncertain as we've seen over the past few years. For engineers who value long-term impact, reliability, and societal benefit, rail offers a uniquely meaningful and secure career path. In this position you’ll join a technically strong team engaged in renewing legacy systems and launching new versions of onboard solutions across the world. The system you’ll help build must be reliable for decades – meaning this is about robustness, documentation, and precision rather than quick iteration or flashy tech. Your future responsibilities Your work will focus on embedded development within safety-regulated environments, with extensive documentation and collaboration. You’ll contribute to replicating and modernizing existing Automatic Train Protection software solutions used across different countries. Your tasks will include: Development and maintenance of embedded software Working with legacy system and adapting it to new national railway operational rules and specifications Requirements management using IBM Rational DOORS Documentation and compliance with CENELEC and internal safety standards Collaborating with international teams for integration and testing Participating in reviews and quality control of deliverables Who we are looking for You have a relevant degree in computer science, mechatronics, or a similar field, and at least 5 years of experience in embedded development using C, C++ or similar languages. You’ve worked in industries with strict regulatory requirements, for example rail, medtech, defence, or aerospace, and you are comfortable with detailed documentation and quality processes. It’s meritorious if you: Have experience with ADA or similar embedded languages Are familiar with Automatic Train Protection or ERTMS/ETCS systems Know how to work with IBM DOORS or similar requirement tools Are fluent in Swedish You’re an analytical, detail-oriented person who takes pride in creating stable and reliable solutions. You collaborate well in structured environments with a long-term focus. Additional information Start: According to agreement Location: Solna Scope: Full-time Type of employment: Permanent About the client This global company plays a key role in developing critical rail infrastructure and safety systems used internationally. With a strong focus on innovation, environmental sustainability, and public-sector collaboration, they offer a unique opportunity to be part of projects with real societal impact. Their teams are international, experienced, and dedicated to long-term excellence in transportation technology. About Wrknest At Wrknest, we do things differently. We believe in challenging outdated recruitment models and focusing on people’s true potential — not just their CVs. In a fast-changing digital world, we provide individualized upskilling and smart matching to meet the knowledge demands of today and tomorrow. Learn more at www.wrknest.se.
Svenska kraftnät är en nyckelaktör i energiomställningen. Vår IT-division växer för att möjliggöra en fördubblad elproduktion och en fossilfri framtid. Med ny teknik ökar vi både infrastrukturens kapacitet och utvecklingstakten inom digitalisering och processer. Om tjänsten Svenska kraftnät spelar en avgörande roll i att säkra framtidens elförsörjning. För det krävs säker drift. Som Brandväggstekniker kommer du tillsammans med teamet att säkerställa en hållbar nätverksinfrastruktur. Du kommer vara del av ett erfaret och engagerat team bestående av närmare 20 kollegor. Tillsammans har ni det övergripande ansvaret för drift och utveckling av såväl intern som externa infrastruktur. Ditt bidrag kommer spela en viktig roll i det pågående tekniska generationsskiftet som är avgörande för att säkerställa att Sverige varken slocknar eller stannar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för drift av brandväggsmiljö, lastbalanserare, mail gateways och drift av IPAM och DNS, som är en viktig del av Svenska kraftnäts samhällskritiska IT-miljö. • Spela en viktig roll i utvecklingen och förändringen av den befintliga miljön där alltifrån deltagande i kritiska projekt till löpande dokumentation ingår. Om dig Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga – som är hjälpsam, prestigelös och trivs med att dela med dig av din kunskap till andra. Du trivs med att lösa problem, både självständigt och tillsammans med andra. Vi värdesätter att du tar initiativ till utveckling av såväl ditt eget arbete som till enhetens och verksamhetens utveckling. Du är noggrann och uppskattar kvalitet i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Skallkrav: • Flerårig aktuell erfarenhet av Checkpoint • Flerårig erfarenhet av komplexa nätverksmiljöer med brandväggar • Kunskaper inom Unix/Linux • Erfarenhet av IT-säkerhet i nätverk • Relevant utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer är likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift Meriterande: • Relevanta certifieringar, exempelvis CCSA • Erfarenhet av NSX och MDS Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Stockholm • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Sista ansökningsdag är 2025-08-18. Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev • Tjänsten är en tillsvidareanställning med ev. beredskap • Förmåner | Svenska kraftnät I denna rekrytering samarbetar Svenska kraftnät med Experis. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Carina Eyoma, carina.Eyoma@se.experis.com, 073 086 22 75, alternativt Maria Sahlén ansvarig rekryterare hos Svenska kraftnät, maria.sahlen2@svk.se, 010-489 20 27. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010-475 87 72 och och Erica Midfjäll, ST, 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Vill du vara med och utveckla framtidens arbetsförmedling? Vi söker en erfaren verksamhets-/kravsanalytiker som vill bidra till att strukturera och omsätta verksamhetens behov i konkreta utvecklingsinsatser i en samhällsviktig organisation i förändring. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats På Utvecklingsavdelningen för verksamhetsområde Direkt ansvarar vi för att driva verksamhetsutveckling med stark koppling till myndighetens målbild. Inom verksamhetsområdet ansvarar vi idag för centrala processer b.la. inskrivning och arbetsmarknadspolitisk bedömning och leder stora utvecklingsinitiativ såsom implementering av nya arbetslöshetsförsäkringen och ny tillämpning av geografisk och yrkesmässig rörlighet. Vi är mitt i en omfattande omstrukturering av myndighetens styrning av utvecklingsarbete. Det innebär att kärnverksamheten står inför att ta ett större ansvar i att leda och driva utvecklingen med fokus på att samla, strukturera och prioritera verksamhetens behov av utveckling med och utan IT-innehåll. Nya kompetenser behöver därför förstärka vår nuvarande utvecklingsavdelning för att öka vår förmåga på området. Här är du en framtida nyckelspelare i vårt nya team! Vem söker vi Vi söker en erfaren verksamhets-/kravsanalytiker för att lyfta vår förmåga att samla, strukturera och beskriva verksamhetens behov inför utveckling med eller utan IT-innehåll. Du kommer att arbeta nära verksamhetens processansvariga och deras utvecklingsteam. Du kommer också att arbeta nära produktansvariga på IT-sidan när det är aktuellt. I din roll ska du analysera, kartlägga och specificera behov i samarbete med olika intressenter och samarbetspartners. Du deltar i dialoger om lösningar och stödjer verksamheten i att prioritera bland krav och identifierade behov. Dina samarbetspartners kommer att vara dels inom den utvecklingsavdelning som du tillhör men också olika verksamheter utanför avdelningen. Arbetet kräver att du har förmågan att dokumentera behov och krav självständigt, men också i samarbete med andra. Du ansvarar för att bryta ner behoven och strukturera dessa på en lämplig nivå så utvecklingsarbete kan påbörjas. I rollen ingår även att följa upp och säkra spårbarhet mellan behov, krav och lösning samt att säkerställa att krav och behov uppfylls på ett effektivt sätt. Du behöver ha kunskap och erfarenhet av metoder för kravinsamling och förståelse för olika modeller som process-, begrepps- och informationsmodeller. Det är viktigt att du har förmågan att sammanställa resultat, och presentera dem på ett sätt som tillfredsställer olika målgruppers behov av information och dialog. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Kvalifikationskrav Relevant eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt Erfarenhet av att arbeta med kravinsamling i nära dialog med verksamheten Erfarenhet att skriva tydliga kravspecifikationer, dokumentera användningsfall samt visualisera flöden Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i båda tal och skrift Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av utvecklingsarbete i stora och tekniskt komplexa organisationer Erfarenhet av processmodellering och modelleringsverktyg Erfarenhet från offentlig sektor eller från verksamheter med stark start regulatorisk styrning Erfarenhet av verktyg för kravhantering, regelmodellering och visualisering av flöden Vana av att samarbeta med olika roller och nivåer inom en organisation Erfarenhet av att föra arbete framåt och skapa klarhet i komplexa frågeställningar Vem är du Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Intervjuer kan komma att ske löpande. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Vi söker nu en Systemadmin för ett konsultuppdrag, i denna roll blir du en viktig del av teamet som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av tekniska tjänster för SAAB:s verksamhet. Arbetet kräver ett stort fokus på säkerhet, tillgänglighet och stabilitet samt en ambition att automatisera och effektivisera systemdriften. Arbetsuppgifter Standardisera, effektivisera och automatisera IT-miljön Delta i projekt kopplade till teknikplattformen Felsökning, installation och underhåll av Linux-baserade system Patchhantering och uppgraderingar av servermiljön Säkerställa efterlevnad av gällande säkerhetskrav Delta i teknikförbättringsarbete och vidareutveckling av IT-tjänster Bidra till drift- och supportteamet samt stötta användare Kravprofil Minst några års erfarenhet av Linux-serverdrift Goda kunskaper i Bash och Python Erfarenhet av säkerhet och automatiserad konfigurationsstyrning Bakgrund i större driftsmiljöer med olika Linux-distributioner Hög teknisk kompetens och ett intresse för den senaste tekniken Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift Svenskt medborgarskap krävs (säkerhetsklassning) B-körkort är önskvärt då resor inom Sverige kan förekomma