Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Vill du vara med och skydda samhällsviktig infrastruktur i en verksamhet med höga krav på säkerhet, tillförlitlighet och integritet? Vi söker en CISO med strategiskt och operativt ansvar för informations- och cybersäkerhet inom vår kärntekniska och internationella verksamhet. Om rollen: Som Chief Information Security Officer (CISO) ansvarar du för att driva, utveckla och övervaka vårt arbete med informations- och cybersäkerhet i en reglerad och tekniskt komplex miljö. Du säkerställer och leder vår säkerhetskultur, våra processer och tekniska lösningar, skyddar informationstillgångar och stöder våra affärsmål – i Sverige, USA och Tyskland. Arbetsinnehållet är av varierande karaktär, såväl strategiskt som operativt ansvar ingår. Arbetet omfattar bland annat att utveckla styrande dokument, hantera risker och incidenter samt bidra i beslutande forum där informationssäkerhet är en del av agendan. Det inkluderar även uppföljning av säkerhetsåtgärder och stöd i exempelvis upphandlingar där informationssäkerhet är en kritisk faktor. Certifieringsarbete mot ISO27001 ingår i detta ansvar. Rollen innebär nära samarbete med IT, verksamhetsledningar och regulatoriska myndigheter såsom SSM (Strålsäkerhetsmyndigheten). Du rapporterar till avdelningens chefen för Stödfunktioner kärnteknisk verksamhet. Vi söker dig som: Vi söker dig med flerårig erfarenhet av informations- och cybersäkerhet i tekniskt avancerade och säkerhetsreglerade miljöer, gärna inom kärnteknik, energi, försvar eller industri. Du har arbetat med att utveckla strategier och styrdokument i internationella sammanhang och har god kunskap om regelverk som NIS2, ISO 27001, GDPR och säkerhetsskyddslagstiftningen. Du är van att leda i matrisorganisationer och driva förändringsarbete. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift krävs. Du är trygg i din kompetens, har gott omdöme och hög integritet. Du kombinerar strategisk höjd med handlingskraft och har lätt för att samarbeta i komplexa miljöer. Tjänsten förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Om Studsvik: Studsvik har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Vi är noterade på NASDAQ Stockholm och är över 500 anställda i 7 länder med kunder världen över. Vårt kontor ligger strax utanför Nyköping, ett stenkast från naturreservatet Stendörren, och på site i Sverige är vi cirka 160 medarbetare. Studsviks bidrag till samhället är att vi, i samråd med våra kunder, uppmuntrar till att tänka annorlunda och arbeta mot det långsiktiga målet: att leverera tillförlitlig och mer hållbar energi till världens växande befolkning! För mer information om Studsvik – besök vår hemsida www.studsvik.com. Ansökan till tjänsten görs via www.studsvik.com och vi ser gärna att du skickar in din ansökan (CV och personligt brev) på engelska. Sista ansökningsdag är den 24 augusti 2025 men rekryteringen kan komma att ske löpande under perioden - så ansök idag! För mer information om tjänsten kontakta Matthias Bock, tfn +4676 002 11 28, matthias.bock@studsvik.com. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-avdelningen på HR@studsvik.com. Vi har valt våra kommunikationskanaler för rekryteringen och undanber oss samtal från försäljare av relaterade tjänster.
Nyköping är en kommun i stark tillväxt och med ett strategiskt läge nära Stockholm. Kommunen arbetar med flera stora projekt som utveckling av nya stadsdelar, Ostlänken och utveckling av Skavsta flygplats som företagsområde. Samhällsbyggnad har som uppdrag att säkra att tillväxten sker på ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart sätt. Vi ser till att det finns lämplig mark för bostäder, företag och verksamheter samt platser för rekreation. Vi arbetar både strategiskt och operativt inom områdena kart/mät/GIS, stadsplanering, markförvaltning, naturvård, exploatering, miljö och hälsa, livsmedelskontroll och tillstånd, bygglov samt kollektivtrafik - alltid med den övergripande samhällsutvecklingen i fokus. Uppdragen kommer från Miljö- och samhällsbyggnadsnämnden samt Kommunstyrelsen. Totalt är vi ca 110 medarbetare på Samhällsbyggnad. Våra medarbetare är allt från samhällsplanerare, ingenjörer, strateger, arkitekter och inspektörer till handläggare och administratörer. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en IT-samordnare som kan vara spindeln i nätet vad gäller IT-samordning, förvaltning och digitalutveckling. I dina arbetsuppgifter ingår: • Systemförvaltningssamordning • Lokal informationssäkerhetssamordnare och personuppgiftskoordinator, delta i arbetet med informationsklassning, riskanalyser eller incidentrapportering • Digitaliseringssamordnare på Samhällsbyggnad • Systemansvar för flera av Samhällsbyggnads verksamhetssystem • Ambassadör Microsoft 365 • Delta i centrala forum inom kommunen och föra verksamhetens behov vidare till centrala IT-funktioner eller projekt • Vara en länk mellan leverantör, centrala IT och verksamheterna inom Samhällsbyggnad och följa upp leveranser och driftproblem • Samordna utvecklingsfrågor kopplat till verksamhetssystem och digitalisering av tjänster och processer • Bidra med IT-perspektiv i utvecklingsprojekt eller förbättringsarbeten • Planera och hålla i internutbildningar, introduktion för nya medarbetare och kommunicera IT-relaterade förändringar till verksamheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleexamen med inriktning mot IT, systemvetenskap eller liknande • God kunskap i Office 365 • Erfarenhet från systemförvaltning • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande är: • Kunskap om informationssäkerhet och GDPR • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av användarstöd, support eller internutbildning Du är serviceinriktad, har ett logiskt tänkande och förmåga att analysera fakta är värdefulla egenskaper i jobbet. Du är driven och har en analytisk förmåga att ta välgrundade beslut, förstår vikten av att arbeta strukturerat, är självgående i dina uppdrag och har en känsla för hur man ska prioritera uppdragen. Du tar egna initiativ till förändring när du ser områden där det finns behov av utveckling. Samtidigt ser vi att du kan skapa hållbara rutiner i ditt arbetssätt och att du ser värdet av att ständigt följa upp och effektivisera. Du har hög arbetskapacitet och är van att arbeta resultatinriktat. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Arbetet kräver att du har god servicekänsla och förmåga att bemöta frågeställningar rörande IT på olika nivåer. Du är pedagogisk och anpassar ditt IT-språk så att det blir begripligt för dem du kommunicerar med. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som passar rollen. Nyköpings kommun har flextidsavtal och subventionerad friskvård. Det finns möjlighet till distansarbete i viss mån. Låter detta intressant, tveka inte att söka! ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Hybrid
Vår kund i Södermanland söker servicedesktekniker och onsitetekniker. Kunden hanterar alla typer av ärenden som har anknytning till vårdsystem, IT eller telefoni med allt från felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar samt önskemål men även behörighetshantering. Denna annons gäller för ett återkommande behov, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för rollen som IT-support. Uppdragen sker på plats i antingen Eskilstuna eller Nyköping. Vi söker därför dig som vill hålla dörren öppen för nya möjligheter och som är redo att ta nästa steg i din karriär när rätt uppdrag dyker upp. Resor kan förekomma i tjänsten, därav är B-körkort ett krav. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker kommer du att ha kundkontakt och hjälpa användare med deras problem. Kundkontakten sker främst via telefon och problemen kan variera. Du ska självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem och anpassa installation av datorer samt program för att passa företagets behov. Du kommer att arbeta med support av Windows operativsystem och standardapplikationer samt vara ett dagligt användarstöd till hela organisationen via telefon och ticketsystem. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen tycker du om kundkontakt och är en stjärna på problemlösning. Du har god kommunikativ förmåga, både med kund och kollegor. Som person är du självgående, flexibel och är analytisk i din felsökning. För att trivas i denna roll tror vi att du har ett brett IT-intresse och drivs av att utveckla nya kompetensområden. Du är en teamspelare som gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Krav - Erfarenhet av att arbeta i Active Directory och Azure AD/Entra ID - Kunskaper inom Microsoft Office 365 och Citrix - Erfarenhet av ärendehantering, telefonsupport och support med fjärrstyrningsverktyg - Tala och skriva både svenska och engelska flytande - B-körkort Meriterande - Utbildning inom IT Arbetstider är för närvarande måndag till fredag uppdelat på två olika arbetspass (7-16 eller 8-17) men kan komma att ändras efter verksamhetens behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 Elise.Haglund@centric.eu