Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss! Välkommen att söka jobb hos oss som nationell samordnare för byggnadsverk! Som nationell samordnare med ansvar för byggnadsverk i Trafikverkets norra region har du ett övergripande ansvar för att förvalta broar och övriga broliknande konstruktioner i vägsystemet i de fyra nordligaste länen. Nationell samordnare byggnadsverk, avd. vägsystem Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och utveckla en modern och innovativ underhållsverksamhet. Som nationell samordnare ansvarar du för att broar och övriga broliknande konstruktioner utmed det statliga vägnätet i norra regionen har väl genomarbetade åtgärdsstrategier och att dessa finns registrerade i tillhörande managementsystem. Strategierna omsätts utifrån transportpolitiska mål och nationell plan i en samordnad och prioriterad nationell underhållsplan för byggnadsverk. Du kommer att utföra ditt arbete i nära samarbete med projektledare som är placerad på något av Trafikverkets kontor inom regionen. De regionala projektledarna är de som leder projekterings- och entreprenadkontrakt. Du kommer ansvara för att den planering som ligger till grund för de olika underhållsåtgärderna är grundad på analyser från broinspektioner och att prioriteringar sker med utgångspunkt från livscykelkostnad (LCC). Till din hjälp finns ett managementsystem (BATMAN) som är branschens it-stöd för tillgångsförvaltning av broar, tunnlar och ett flertal andra broliknande konstruktioner. Där kommer du exempelvis ansvara för att följa upp att data för såväl nya som ombyggda byggnadsverk dokumenteras i managementsystemet BATMAN. Du kommer även ha kollegor inom din egen enhet som är nationella samordnare för broar och tunnlar i övriga Sverige. I tjänsten ingår även att tillsammans med andra delar av verksamheten och externa användare fånga behov av utveckling och förbättring av system och arbetssätt. Som en del i förvaltningen av våra arbetssätt ska du bland annat bidra till att vi tillämpar gemensamma rutiner och arbetar på ett enhetligt sätt över landet. Arbetsuppgifter av administrativ karaktär som förekommer är bland annat upprättande av skriftliga rapporter, konsekvensbeskrivningar, verksamhetsplanering och budgetarbete. Du kommer även delta i olika utrednings- och utvecklingsprojekt. Övrig information Har du frågor gällande tjänsten är rekryterande chef tillgänglig under vecka 28 samt fr o m vecka 33. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla digitala intervjuer den 12/9 och den 15/9. Tjänstens placeringsort är Luleå, Skellefteå, Sundsvall, Härnösand eller Umeå. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid Anställningen säkerhetsprövas utan placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Vem är du? I den här rollen får du möjlighet att visa din styrka i att samarbeta och din förmåga att skapa och vårda goda relationer. Med din kommunikativa skicklighet bygger du tillit och förtroende och med ditt engagemang och dina ledaregenskaper samlar du teamet och driver arbetet framåt. Du är en person som inte bara levererar resultat utan också inspirerar andra och bidrar till en framgångsrik och utvecklande arbetsmiljö. Din analytiska problemlösningsförmåga, noggrannhet och förmåga att se samband och helheter lägger grunden till en framgångsrik tillgångsförvaltning. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och självgående, med förmågan att hantera nya utmaningar på ett fokuserat och metodiskt sätt. Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom bygg och anläggning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig har flera års relevant erfarenhet av arbete med broar som uppdragsledare, projektledare eller liknande ledande position har aktuella kunskaper inom entreprenadjuridik och upphandling har arbetat med verksamhetsplanering, budget, prognoser och ekonomisk uppföljning kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska har goda kunskaper i engelska har körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Trafikverkets it-system för förvaltning av broar och tunnlar, BATMAN har erfarenhet av statlig och/eller kommunal verksamhet har erfarenhet av att driva ett systematiskt förbättringsarbete Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad! På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Vare sig du är erfaren eller mer junior så kan du vara med och göra skillnad för medborgare i Norrbotten. Triggas du av att förstå komplexa flöden och samband så har vi rollen för dig när vi nu söker en systemspecialist till Vård och Medicintekniska system. På Region Norrbottens IT/MT-avdelning arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen där vi tillsammans arbetar mot vårt gemensamma uppdrag – att utveckla framtidens hälsa och vård. Enheten Vård och Medicintekniska system har i uppdrag att förvalta och utveckla system och medicinteknisk utrustning som används vårdnära. Enheten ansvarar för olika förvaltningsobjekt och driver dessa mot uppsatta mål genom daglig drift, vidareutveckling och nya installationer för att trygga vårdverksamhetens behov. Vi sökerVi söker dig som systemspecialist och som har en akademisk examen från en utbildning med IT-inriktning som är relevant för tjänsten, till exempel som systemutvecklare. Du har också aktuell och relevant erfarenhet från IT-nära branscher och har arbetat med exempelvis drift, underhåll och utveckling av komplexa IT-system. Vidare har du goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och innehar B-körkort. Det är meriterande om du har någon eller några av följande meriter: en djup förståelse för systemintegrationer och relaterade arbetsflöden, dokumenterad erfarenhet av att skriva och förvalta teknisk dokumentation, erfarenhet av förvaltning eller införande av nya IT-system samt erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsledning, digitalisering eller IT-utveckling och om du har erfarenhet av att driva uppdrag och projekt, gärna inom IT. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Rollen kräver att du är självgående och arbetar ansvarsfullt, initiativtagande samt driver dina egna processer framåt. Vidare ser vi även att du arbetar strukturerat och serviceinriktat för att på ett effektivt sätt kunna bemöta andra människors behov. Det här får du arbeta medSom systemspecialist är du expert inom flera system och ansvarar för att proaktivt bidra med specialistkompetens för att säkerställa systemens funktionalitet och teknisk integrering utifrån verksamhetens behov. Denna tjänst har fokus mot system inom laboratoriemedicin och röntgen, men även andra system kan förekomma. Systemen som förvaltas inom enheten Vård och Medicintekniska system har i många fall integrationer mot medicinteknisk utrustning som till exempel analysinstrument och röntgenapparater, alltså behövs ett bra samarbete med de medicintekniska ingenjörerna/teknikerna som jobbar på länets fem sjukhus. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära felsökning och hantering av ärenden kopplade till system och integrationer. Test, validering samt produktionssättning av ny funktionalitet. Du kommer även att ansvara för att upprätta och underhålla teknisk dokumentation, rutiner, arbetsinstruktioner och checklistor. Arbetet innefattar att hantera många kontaktytor, både externa leverantörer, interna medarbetare och olika verksamheter. Dessutom kommer du att driva uppdrag självständigt eller tillsammans med andra medarbetare. I din befattning kommer du att anställas som Systemförvaltare, men din arbetsroll motsvarar en systemspecialist Det här erbjuder vi dig- En stimulerande och meningsfull arbetsplats där du får möjlighet att bidra till samhällets utveckling och välfärd - Möjlighet att arbeta med modern teknik i en innovativ och framåtblickande miljö - En stor IT-avdelning med många förmågor och roller, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar inom organisationen - En attraktiv arbetsmiljö med möjlighet till flexibel arbetstid och en god balans mellan arbete och fritid - Möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå, en del av arbetet kommer även bedrivas på Sunderby sjukhus. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Facility Management är ett verksamhetsområde inom Division Regionstöd där denna tjänst ligger. På vår arbetsplats arbetar kompetenta och engagerade kollegor. Vi stöttar varandra och löser våra uppgifter tillsammans, som är ett av våra ledord. Vi har också ett nära samarbete tillsammans med andra verksamheter inom Region Norrbotten. Kompetensutveckling för all vår personal är något vi värderar högt. Vi sökerVi söker dig som har relevant gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har god datorvana, framförallt i Word och Excel, samt erfarenhet av att arbeta i komplexa IT-system. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vidare har du B-körkort och erfarenhet av administrativt arbete, du har även erfarenhet av att arbeta med att koordinera och genomföra utbildningsinsatser. Meriterande är erfarenhet av arbete i e-handelsflöden med inköps- och beställningsarbete samt fakturahantering. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är flexibel och anpassar dig lätt till förändringar i arbetsuppgifter och situationer. Du är kommunikativ och uttrycker dig tydligt, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid strävar efter att möta både kollegors och kunders behov på bästa sätt. Med din problemlösande förmåga tar du initiativ och hittar effektiva lösningar när utmaningar uppstår. Det här får du arbeta med Som supportmedarbetare ansvarar du för att ge support till beställningsportalens användare via telefon och ärendeportalen, vilket innebär att ta emot, utreda, lösa och återkoppla i frågor rörande handhavande, fakturor samt fel och problem. I ditt arbete ingår även att sköta behörighetsadministration i beställningsportalen och att ta fram utbildnings- och informationsmaterial, inklusive e-learning, för e-handel. Du sprider information om beställningsportalen till användare och andra intressenter och sköter systemadministrativa uppgifter, såsom administration av avtal och prislistor. Du har även dialog med externa leverantörer för att implementera nya avtal inom e-handel och fungerar som verksamhetens länk till IT-förvaltningen avseende funktionella krav. Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet att tillsammans med andra påverka och forma ditt arbete samt ta egna initiativ och förverkliga idéer - Flextid - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden 2025-10-01 till och med 2026-10-30. Arbetstiden är förlagd under dagtid med tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Det brottsbekämpande området är inne i en expansiv fas och behöver förstärkas. Är du en erfaren QA-testledare med stark känsla för kvalitet och som söker nya utmaningar i en samhällsviktig miljö? Då är det hos oss du vill vara! Din roll Som QA-testledare planerar, leder och utvärderar du tester löpande i syfte att så tidigt som möjligt bygga in kvalitet i framtagna IT-lösningar. Du kommer arbeta i ett leveransområde med agila utvecklingsteam, där testning utgör en central del av teamens utvecklingsarbete och du kommer ansvara för att kvalitetssäkra leveranserna från teamen. Du ansvarar även för att planera och genomföra testarbete tillsammans med verksamheten. Arbetet kan också innebära att du på del av din tid deltar i arbete i andra delar av utvecklingsprocessen, t.ex. som kravanalytiker med ansvar för att omsätta verksamhetens behov till värdeskapande IT-lösningar. Hos oss får du möjlighet att använda dina befintliga kunskaper och samtidigt fördjupa dem i en varm och stöttande miljö. Det här är ditt uppdrag • Ansvarig för att leda, koordinera och säkerställa hög kvalitet vid varje release • Skapa, underhålla och utveckla teststrategi, testmetodik och testverktyg • Coacha utvecklingsteam och verksamhetsresurser kring testarbete för att säkerställa att testning sker enligt fastställda processer • Övervaka testresultat, dokumentera buggar och följa upp åtgärder • Rapportera teststatus, risker och kvalitetsnivåer Vem är du? • Du har en akademisk utbildning inom IT alternativt erfarenhet vi bedömer likvärdig • Du har flera års erfarenhet av testledning i agila miljöer, gärna med fokus på Specification by Example, BDD eller liknande • Du har god förståelse för testmetodik, testdesign och olika testnivåer • Du har praktisk erfarenhet av testautomatisering och tekniska tester • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet • Du är kommunikativ, prestigelös, en stark lagspelare med god förmåga att facillitera möten och diskussioner • Du är strukturerad, kvalitetsdriven och med stor förståelse för verksamhetsbehov • Du har ett coachande ledarskap med förmåga att stötta team och verksamhet att tänka testbart redan från start • För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt Meriterande erfarenheter • Erfarenhet av kravarbete inom agil utveckling • Erfarenhet av Java-utveckling och gärna skriptspråk som t.ex. python eller perl • Erfarenhet om CI/CD-verktyg och testverktyg • Erfarenhet av att arbeta med Linux • Erfarenhet av verktyg som Cucumber, Concordion eller andra BDD-ramverk Vi erbjuder dig • Flexibel arbetsplats för att underlätta balans i livet. Flexibel arbetsplats ger dig möjlighet att arbeta både på kontoret i Luleå och hemifrån utifrån en nivå som passar ditt arbete, ditt team och dig. Minst en dag i veckan förväntar vi oss dock att du befinner dig på kontoret i Luleå • Utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling genom utbildningar och konferenser • Friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme varje vecka för att främja hälsa och välmående. Tullverket har även en aktiv idrottsförening i Luleå som kontinuerligt arrangerar hälsofrämjande aktiviteter • Goda semester- och pensionsvillkor • En vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur högt. Hos oss får du fördjupa dina kunskaper i en coachande och stöttande miljö Övrigt Referensnummer: 2025-16487 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdag: Efter överenskommelse Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Erika Björkman 0920-25 98 93. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 31 augusti 2025. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Vill du vara med och utveckla och förvalta IT/OT-lösningar som är avgörande för Sveriges framtida energiförsörjning? Vattenfall Vattenkraft söker nu en systemingenjör till vårt team för verksamhets- och processnära IT/OT-miljöer. Som systemingenjör IT/OT-infrastruktur arbetar du framförallt med Vattenfall Vattenkrafts processnära IT/OT-infrastruktur. Det innebär många gånger att du arbetar "hands on" med både hårdvara och mjukvara. Det handlar om allt från felavhjälpning och förändringar i befintliga miljöer till att bygga och konfigurera nya lösningar. En del av arbetet innebär att felsöka i distribuerade IT-miljöer med stor geografisk spridning. Vi arbetar då ofta "på fjärr" och på så vis guidar tekniker att göra åtgärder på plats. Du blir en del av ett sammansvetsat team på tio personer där vi arbetar nära varandra i en hjälpsam och öppen kultur. IT-säkerhet är en central del av allt vi gör, och vi söker dig som har ett högt säkerhetsmedvetande och är nyfiken på att ligga i teknikens framkant. Låter det intressant? Välkommen att bli en del av ett företag där din kompetens gör skillnad - för både framtiden och miljön. Kvalifikationer För tjänsten systemingenjör inom IT/OT-infrastruktur ser vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter och utbildningar Jobbat minst ett par år med drift/underhåll av IT-system, gärna inom datacenter/serverdrift. Utöver det har du erfarenhet inom några av följande områden: Serverdrift, storagelösningar och backup Operativsystem - Linux, Windows Server Katalogtjänster - LDAP, Microsoft Active Directory Virtualiseringsplattformar, exempelvis VMware, KVM. Våra IT/OT-system är ofta en del av så kallade industriella kontrollsystem (ICS) där systemen både styr och övervakar anläggningar. Erfarenhet av arbete i miljöer med industriella IT-system är därför meriterande. Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse och är en hjälpsam problemlösare. Till gruppen bidrar du gärna med dina tidigare erfarenheter och nya idéer. Förmåga att arbeta både självständigt och i team är viktigt, du kommer att ha en del samarbeten, framförallt inom vårt bolag. Du talar och skriver både svenska och engelska. Efter introduktion kan systemberedskap vara en del av tjänsten. Resor förekommer, du har B-körkort. Aktuella placeringsorter Luleå, Jokkmokk eller Sundsvall Kliv fram för fossilfrihet För att nå målet om ett fossilfritt liv behöver vi samla olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Vi söker nytänkare, skapare, utvecklare och problemlösare - människor som, med sina unika talanger, vill göra skillnad. Hos oss blir du en del av ett team där samarbete och innovation driver oss framåt. Vi erbjuder en inkluderande och jämlik arbetsmiljö där varje medarbetare spelar en viktig roll i att utveckla framtidens vattenkraft. Kontaktpersoner Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Magnus Lindholm. Fackliga representanter är Anneli Jönsson Ledarna, Samuel Jernlif Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan! Annonsering av den här tjänsten är förlängd på grund av semestertider. Vi planerar att påbörja intervjuer senare i augusti. Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor senast den 11 augusti, 2025. Du svarar på några inledande frågor och bifogar ditt CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev i ansökan. Vi är övertygade om att mångfald berikar och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer på https://careers.vattenfall.com/se/sv/jobba-med-oss/mangfald-inkludering Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning. Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter.
Tullverkets IT avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 320 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Vår IT-avdelning i Luleå söker en driven och ansvarstagande systemtekniker – ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Som systemtekniker inom nätverk kommer du att arbeta inom Kommunikationsteamet på Tullverkets IT-drift och ingå i ett kvalificerat team som producerar tjänster med hög kvalitet inom bland annat nätverk och datakommunikation, där ingår även datacenter och brandväggsadministration. Du arbetar tätt tillsammans med hela IT-driftenheten i din leverans samt växlar mellan dagliga drifthändelser inom både mjuk- och hårdvara samt ett självständigt arbete med ständiga förbättringar. Tillsammans med dina närmaste arbetskollegor säkerställer du att Tullverket har en stabil och driftssäker infrastruktur. Tullverket har en modern infrastruktur och har som mål att ligga i framkant. IT-driftenheten står inför stora utmaningar och förändringar för att möta de omfattande utvecklingsprojekt som pågår inom EU och Tullverket. Automation, containerteknik och Software-Defined Networking (SDN) är exempel på fokusområden de kommande åren. I rollen ingår givetvis omvärldsbevakning, vilket kräver ett stort intresse för ny teknik och nyheter inom branschen. Du kommer att arbeta inom området brandväggar och säkerhet. Är du den vi söker? Du har flera års erfarenhet inom områdena nätverk, datakommunikation och Linux, förvärvad i arbetslivet de senaste fem åren. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har erfarenhet av drift av något av följande • Brandväggsadministration och nätverkssäkerhet. • Nätverk i större miljöer (routing och switching). • Automatisering och virtualisering. • Scripting i större miljöer. • Eftergymnasial utbildning inom IT • Agila arbetsprocesser och verktyg • DevOps. Personliga egenskaper Som person är du en ambitiös, ödmjuk och kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett systematiskt arbetssätt med förmåga att ta initiativ och nå resultat. Du arbetar proaktivt, är van sätta upp mål, följa upp, prioritera och slutföra. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverket kommer du att vara delaktig i arbete med ny teknik och nya tekniska lösningar. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa dig, dina kollegor och ditt arbete. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV 2025-15872 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Kerstin Vennberg, 0920-25 97 84. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 18 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Tullverkets IT avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 320 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Vår IT-avdelning i Luleå söker ansvarstagande Systemexpert IT Infrastruktur – ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Som Systemexpert IT Infrastruktur kommer du att arbeta inom driftkoordineringsfunktion vid Tullverkets IT-drift och ingå i ett kvalificerat team som har som uppgift att säkerställa att Tullverket har en kostnadseffektiv och säker infrastruktur som är förvaltningsbar under hela sin livslängd. Arbetet som Systemexpert IT Infrastruktur innebär bland annat • arbete med den arkitekturella helheten för IT infrastruktur, • dagliga drifthändelser inom både mjuk- och hårdvara, • koordinering av det löpande arbetet på en övergripande nivå inom IT-driftenheten, • ett självständigt arbete med ständiga förbättringar, • att tillsammans med övriga funktioner inom IT-avdelningen planera och koordinera uppsättning av nya miljöer. • ledning av IT-infrastrukturnära uppdrag/projekt kan förekomma i mindre omfattning • hantering av beställningar av IT-infrastruktur/-tjänster Du arbetar tätt tillsammans med hela IT-driftenheten men samarbetar även med andra delar inom IT-avdelningen som t ex IT-utveckling och IT-säkerhet, i deras val av IT-lösning. Tullverket har en modern infrastruktur och har som mål att ligga i framkant. IT-driftenheten står inför stora utmaningar och förändringar för att möta de omfattande utvecklingsprojekt som pågår inom EU och Tullverket. Du kommer att arbeta övergripande inom IT-drifts alla områden, dvs server, lagring, backup, datahallar, kommunikation och middleware. Är du den vi söker? Du skall ha en bred erfarenhet inom drift av IT infrastruktur, vilket innebär att du skall ha bred erfarenhet av beroenden mellan datormiljöer/infrastruktur och applikationer, system och tjänster, förvärvad i arbetslivet de senaste tre åren. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT eller erfarenhet av drift av något av följande • Nätverk och nätsäkerhet. • Server OS (Linux, Windows). • Lagring och/eller backup. • Virtualisering. • Databaser. • Köhantering. • Applikationsserver. • IT-säkerhet. • Säkerhetsskydd. • Agila arbetsprocesser och verktyg • DevOps. Personliga egenskaper Vi söker dig, en naturlig ledare, med gedigen erfarenhet av projekt-, uppdrags- eller teamledning. Du är systematisk och noggrann i ditt arbetssätt med förmåga att ta initiativ, se möjligheter och nå resultat. Du har god förmåga att engagera och leda andra människor och kommunicerar på ett klart och tydligt sätt. Som person är du en ambitiös, ödmjuk och kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett systematiskt arbetssätt med förmåga att ta initiativ och nå resultat. Du arbetar proaktivt, är van sätta upp mål, följa upp, prioritera och slutföra. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverket kommer du att vara delaktig i arbete med ny teknik och nya tekniska lösningar. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa dig, dina kollegor och ditt arbete. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV 2025-15874. Placeringsort: Luleå. Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverkets är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Kerstin Vennberg, 0920-25 97 84. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 18 augusti. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Är du redo att bli en viktig del av ett härligt lag och använda din kompetens i spännande projekt hos några av Sveriges mest kända företag och myndigheter? Ductus söker dig som vill vara med och skapa framtidens IT-lösningar för människor och organisationer. Ductus brinner för utveckling – inte bara av system och teknik, utan även utveckling av medarbetare och kunder. För Ductus är en hälsosam arbetsmiljö, ett aktivt kunskapsutbyte och trevlig samvaro en självklarhet och verksamheten präglas av enkelhet, medmänsklighet och nyfikenhet för ny teknik. Sök redan idag och bli en del av Ductus! Om rollen Som erfaren Java- och .NET-utvecklare kommer du få möjlighet att arbeta hos någon av Ductus kunder i en utvecklande miljö med hög kompetensnivå. Tack vare att du kommer använda dina förmågor hos olika kunder, i olika projekt och med varierande tekniker ges du goda möjligheter att både bredda och spetsa till din redan gedigna kompetens. Tjänsten är på heltid och tillträde sker efter överenskommelse. Du arbetar på plats i Luleå minst tre dagar i veckan och har därutöver möjlighet att arbeta på distans. Om dig Ductus söker dig som har: Mer än 3 års erfarenhet av Java- och .NET-utveckling. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är: Erfarenhet av API-utveckling, middleware (t.ex. köer och relationsdatabaser), kodhantering (t.ex. GIT) och kontainerhantering (t.ex. Docker). Eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, datavetenskap eller liknande. Som person är du en nyfiken, ansvarstagande lagspelare som gillar att både lära av andra och dela med dig av dina kunskaper. Det bör komma naturligt för dig att bemöta både kunder och medarbetare på ett vänligt och professionellt sätt. Vad erbjuder Ductus? Ductus vill att du ska trivas och erbjuder en arbetsplats där du får utrymme att växa genom löpande kompetensutveckling som du själv är med och påverkar. Din närmaste chef kommer att stötta dig genom frekventa 1:1-samtal där ni stämmer av läget och följer upp utvecklingsplanen. För den som vill finns också regelbundna tillfällen att träffas och diskutera allt från teknik och arkitektur till utvecklingsfrågor inom systemutveckling – ett utmärkt sätt att inspireras och dela kunskap med kollegor. Ductus ser gemenskap och sammanhållning som en viktig del i en välmående arbetsplats och förutom att Ductus har väldigt roligt tillsammans på jobbet så arrangeras också sociala aktiviteter utanför arbetstid, för de som kan och vill. Trevlig arbetsmiljö, balans i livet och god hälsa är nycklar till att må bra och nå sin fulla potential och Ductus är ett företag som vill skapa bästa möjliga förutsättningar för det. Därför erbjuds bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och gemensamma träningspass. Ansökan I denna tjänst samarbetar Ductus med OnePartnerGroup. Vi tillämpar löpande intag då behovet är stort varför det är att föredra att skicka in din ansökan till OnePartnerGroup så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund, 070-549 94 82 - peter.nilsson.sandlund@onepartnergroup.se eller Fredrik Nilsson, 073-047 57 61 - fredrik.nilsson@onepartnergroup.se Bli en del av Ductus team och var med och skapa framtidens IT-lösningar! ?
Är du redo att bli en viktig del av ett härligt lag och använda din kompetens i spännande projekt hos några av Sveriges mest kända företag och myndigheter? Ductus söker dig som vill vara med och skapa framtidens IT-lösningar för människor och organisationer. Ductus brinner för utveckling – inte bara av system och teknik, utan även utveckling av medarbetare och kunder. För Ductus är en hälsosam arbetsmiljö, ett aktivt kunskapsutbyte och trevlig samvaro en självklarhet och verksamheten präglas av enkelhet, medmänsklighet och nyfikenhet för ny teknik. Sök redan idag och bli en del av Ductus! Om rollen Som erfaren Java- och .NET-utvecklare kommer du få möjlighet att arbeta hos någon av Ductus kunder i en utvecklande miljö med hög kompetensnivå. Tack vare att du kommer använda dina förmågor hos olika kunder, i olika projekt och med varierande tekniker ges du goda möjligheter att både bredda och spetsa till din redan gedigna kompetens. Tjänsten är på heltid och tillträde sker efter överenskommelse. Du arbetar på plats i Luleå minst tre dagar i veckan och har därutöver möjlighet att arbeta på distans. Om dig Ductus söker dig som har: Mer än 3 års erfarenhet av Java- och .NET-utveckling. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är: Erfarenhet av API-utveckling, middleware (t.ex. köer och relationsdatabaser), kodhantering (t.ex. GIT) och kontainerhantering (t.ex. Docker). Eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, datavetenskap eller liknande. Som person är du en nyfiken, ansvarstagande lagspelare som gillar att både lära av andra och dela med dig av dina kunskaper. Det bör komma naturligt för dig att bemöta både kunder och medarbetare på ett vänligt och professionellt sätt. Vad erbjuder Ductus? Ductus vill att du ska trivas och erbjuder en arbetsplats där du får utrymme att växa genom löpande kompetensutveckling som du själv är med och påverkar. Din närmaste chef kommer att stötta dig genom frekventa 1:1-samtal där ni stämmer av läget och följer upp utvecklingsplanen. För den som vill finns också regelbundna tillfällen att träffas och diskutera allt från teknik och arkitektur till utvecklingsfrågor inom systemutveckling – ett utmärkt sätt att inspireras och dela kunskap med kollegor. Ductus ser gemenskap och sammanhållning som en viktig del i en välmående arbetsplats och förutom att Ductus har väldigt roligt tillsammans på jobbet så arrangeras också sociala aktiviteter utanför arbetstid, för de som kan och vill. Trevlig arbetsmiljö, balans i livet och god hälsa är nycklar till att må bra och nå sin fulla potential och Ductus är ett företag som vill skapa bästa möjliga förutsättningar för det. Därför erbjuds bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och gemensamma träningspass. Ansökan I denna tjänst samarbetar Ductus med OnePartnerGroup. Vi tillämpar löpande intag då behovet är stort varför det är att föredra att skicka in din ansökan till OnePartnerGroup så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Peter Nilsson Sandlund, 070-549 94 82 - peter.nilsson.sandlund@onepartnergroup.se eller Fredrik Nilsson, 073-047 57 61 - fredrik.nilsson@onepartnergroup.se Bli en del av Ductus team och var med och skapa framtidens IT-lösningar! ?
På Region Norrbottens IT/MT-avdelning arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen där vi tillsammans arbetar mot vårt gemensamma uppdrag – att möjliggöra utvecklingen till att skapa framtidens bästa hälsa och vård. Vi sökerVi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom nätverksteknik alternativt motsvarande utbildning/kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kommer direkt från studierna eller har några års arbetslivserfarenhet. Rollen kräver en bred förståelse för nätverksteknologier, protokoll och säkerhetsprinciper samt djup kunskap om hur det fungerar i olika nätverksmiljöer. Du har kunskaper om routingprotokoll (OSPF, BGP) och switchningstekniker (VLAN, STP, LACP) och förmåga att skapa nätverksdiagram, skriva dokumentation och arbeta enligt ITIL-processer. Goda språkliga kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift är nödvändiga. Du bör ha erfarenhet av att analysera och lösa nätverksproblem med hjälp av verktyg som Wireshark, tcpdump samt traceroute. Du har också använt olika verktyg för att övervaka nätverksprestanda och har en god problemlösningsförmåga tillsammans med ett strukturerat arbetssätt för att hantera tekniska utmaningar. Det är meriterande om du har certifieringar inom området, såsom CCNA eller CCNP, och har erfarenhet av att arbeta i stora, komplexa och verksamhetskritiska IT-miljöer. Erfarenhet av nätverksutrustning från Cisco, HPE eller likvärdiga leverantörer är också en fördel. Du bör även ha kunskap om moderna nätverkslösningar och integration med molntjänster samt erfarenhet av SDA/SDN. Grundläggande kunskaper i Python, Ansible eller Bash för nätverksautomation är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du en lösningsorienterad lagspelare som är genuint intresserad av teknik och gillar att lösa problem. Du är engagerad då du driver ditt eget arbete och utveckling framåt. Vidare ser vi att du arbetar strukturerat, är kvalitetsmedveten och kan se helheten i utförande av dina arbetsuppgifter. Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på IT/MT-avdelningen där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Du är meriterande om du har arbetat med verktyg och plattformar som Cisco ISE (för identitetsbaserad nätverksåtkomst), LibreNMS (för övervakning och visualisering av nätverksstatus) samt Cisco Catalyst Center (för central styrning, dokumentation och automatisering av nätverksmiljöer). Det är en fördel om du har god förståelse för hur dessa verktyg samverkar i en modern infrastruktur. Det här får du arbeta med Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nätverkstekniker kommer att bestå av förvaltning och utveckling av regionens nätverk som i huvudsak består av komponenter från Cisco, upphandlingar och drift av olika tekniska system. Du kommer att självständigt och i team planera och driva den löpande driften, tekniska IT-uppdrag, skriva tekniska kravspecifikationer och dokumentation. I arbetet har du kontinuerligt kontakt med kollegor, regionens verksamheter och externa leverantörer. Vi tillämpar tillitsbaserat ledarskap. Det här erbjuder vi dig - Region Norrbotten erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter - Möjlighet till distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Är du en erfaren systemutvecklare som söker nya utmaningar i en teknisk avancerad och samhällsviktig miljö? Då är det hos oss du vill vara! Tullverkets IT-avdelning är norra Sveriges största arbetsgivare inom IT och vi växer ständigt. Hos oss får du arbeta med samhällsviktiga uppdrag där du bidrar till att effektivisera Sveriges varuflöde. Vi bygger långsiktiga agila team som bidrar till både verksamhet och samhällsnytta. Nu söker vi efter utvecklare, ta chansen och bli en del av gemenskapen. Din roll Som systemutvecklare på Tullverket deltar du i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden, särskilt med att underlätta tullhanteringen inom bland annat områdena import, export, transit eller uppbörd. Du kommer arbeta i ett agilt team där ni ansvarar för krav, design, utveckling, lösningsarkitektur och test. Teamet arbetar med nyutveckling och vidareutveckling av system inom sitt verksamhetsområde. Hos oss får du möjlighet att använda dina befintliga kunskaper och samtidigt fördjupa dessa i en varm och stöttande miljö. Vår teknikstack inkluderar: • Angular • JavaEE • JBoss • OpenShift Det här är ditt uppdrag • Designa och utveckla robusta och skalbara system som bearbetar omfattande datamängder • Bidra till att automatisera våra processer för att öka effektiviteten och minimera manuella insatser • Leda tekniska diskussioner, bidra med din expertis i teamet och samarbeta med olika intressenter för att säkerställa att våra digitala tjänster möter verksamhetens behov Vi erbjuder dig • Flexibel arbetsplats för att underlätta balans i livet. Flexibel arbetsplats ger dig möjlighet att arbeta både på kontoret i Luleå och hemifrån utifrån en nivå som passar ditt arbete, ditt team och dig. Minst en dag i veckan förväntar vi oss dock att du befinner dig på kontoret i Luleå • Utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling genom utbildningar och konferenser • Friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme varje vecka för att främja hälsa och välmående. Tullverket har även en aktiv idrottsförening i Luleå som kontinuerligt arrangerar hälsofrämjande aktiviteter • Goda semester- och pensionsvillkor En vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur högt. Hos oss får du fördjupa dina kunskaper i en coachande och stöttande miljö Vem är du? • Du har en akademisk utbildning inom IT alternativt erfarenhet vi bedömer likvärdig • Du har flera års aktuell yrkeserfarenhet av systemutveckling i Java • Du har erfarenhet av att arbeta agilt • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet • Du är kommunikativ, prestigelös och en stark lagspelare • Du har driv och nyfikenhet att ständigt lära sig nytt och förbättra arbetssätt • För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt Meriterande erfarenheter • Erfarenhet av att arbeta med Elastic search • Kunskap inom Angular • Arbetat med Jboss som applikationsplattform • Van att använda Git för versionshantering • Erfarenhet av containerlösningar som Docker och OpenShift Övrigt Referensnummer: 2025-16324 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdag: Efter överenskommelse Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Maria Lockman 0920-25 97 42 eller Kristoffer Mörtsell, 0920-25 96 88. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 11:e augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Vi söker dig som är i början av din karriär, oavsett om du är nyexaminerad utvecklare eller har några års yrkeserfarenhet av utveckling. Tullverkets IT-avdelning är norra Sveriges största arbetsgivare inom IT och vi växer ständigt. Hos oss får du arbeta med samhällsviktiga uppdrag där du bidrar till att effektivisera Sveriges varuflöde. Vi söker just nu efter utvecklare till våra agila team, ta chansen och bli en del av gemenskapen. Om tjänsten Som junior systemutvecklare på Tullverket deltar du i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden, särskilt med att underlätta tullhanteringen inom bland annat områdena import, export eller uppbörd. Du kommer arbeta i ett agilt team där ni ansvarar för krav, design, utveckling, lösningsarkitektur och test. Teamet arbetar med nyutveckling och vidareutveckling av system inom sitt verksamhetsområde. Hos oss får du möjlighet att använda dina befintliga kunskaper och samtidigt fördjupa dessa i en varm och stöttande miljö. Du kommer successivt att introduceras till dina arbetsuppgifter, lära känna kollegorna och lära dig om områdets uppdrag. Självklart får du stöd och handledning av ditt team för att komma in i jobbet och snart är du en i gänget. För att trivas som junior systemutvecklare behöver du ha ett stort digitaliseringsintresse, en förståelse för digital omställning och en vilja att medverka till att skapa innovation. Du får lära dig om våra system och plattformar, vårt arbetssätt, den kultur vi eftersträvar och om utveckling och drift av Tullverkets IT-tjänster. Vår teknikstack inkluderar: • Angular • JavaEE • JBoss • OpenShift Det här är ditt uppdrag • Designa och utveckla robusta och skalbara system som bearbetar omfattande datamängder • Bidra till att automatisera våra processer för att öka effektiviteten och minimera manuella insatser • Delta i tekniska diskussioner, bidra med din kunskap i teamet och samarbeta med olika intressenter för att säkerställa att våra digitala tjänster möter verksamhetens behov Vi erbjuder dig • Flexibel arbetsplats för att underlätta balans i livet. Flexibel arbetsplats ger dig möjlighet att arbeta både på kontoret i Luleå och hemifrån utifrån en nivå som passar ditt arbete, dig och ditt team. Minst en dag i veckan förväntar vi oss dock att du befinner dig på kontoret i Luleå • Utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling genom utbildningar och konferenser • Friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme varje vecka för att främja hälsa och välmående. Tullverket har även en aktiv idrottsförening i Luleå som kontinuerligt arrangerar hälsofrämjande aktiviteter • Goda semester- och pensionsvillkor • En vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur högt. Hos oss får du fördjupa dina kunskaper i en coachande och stöttande miljö Vem är du? • Du har en akademisk utbildning inom IT alternativt erfarenhet vi bedömer likvärdig • Du har kunskap om Java från din utbildning eller från yrkeserfarenhet • Du är kommunikativ, prestigelös och en stark lagspelare • Du har driv och nyfikenhet att ständigt lära sig nytt och förbättra arbetssätt • För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Meriterande erfarenheter • Kunskap inom Angular Om Tullverket Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 500 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman. Vår IT-avdelning är central för att möjliggöra detta arbete genom att utveckla system som stödjer Tullverkets verksamhet. Vi bygger långsiktiga team som bidrar till både verksamhet och samhällsnytta. Övrigt Referensnummer: 2025-16324 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Provanställning Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdag: Efter överenskommelse Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kommer du att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Karl Åkerlund 0920-25 96 32 eller Kristoffer Mörtsell, 0920-25 96 88. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 11:e aug 2025. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Inom verksamhetsområde kunskapsutveckling arbetar vi med forskningsspridning, analys och utvärdering, omvärldsbevakning och digitalisering. Forskning och kunskap som är relevant för det specialpedagogiska området sammanställer och sprider vi. I uppdraget ingår också att bevaka tendenser i omvärlden och att driva myndighetens internationella samarbeten. Vi driver också myndighetens digitaliseringsarbete och ansvarar för digital tjänsteutveckling och nya systemlösningar. ARBETSUPPGIFTER Vi vill att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef. Som projektledare på enheten för digitalisering och innovation kommer du driva ett eller flera av våra digitala uppdrag, som alla är en del av den myndighetsövergripande, strategiska digitaliseringen. Du arbetar nära våra kärnverksamheter, vår IT-enhet och externa leverantörer. Som projektledare ansvarar du för att leda, planera, följa upp och säkra framdrift i ett eller flera digitala utvecklingsuppdrag och projekt. Du kan komma att leda utvecklingsarbeten från att projekt initieras, direktiv och plan tas fram, vidare till kravställning, eventuell upphandling och utveckling samt implementering av nya eller förbättrade digitala tjänsten eller systemstödet. Du säkerställer att vi nyttjar digitaliseringens möjligheter och fångar upp behov, identifierar möjligheter samt driver och inspirerar till utveckling av våra digitala lösningar. Detta hand i hand med verksamhetsutvecklingen. Du hittar nya vägar och driver förändring. Arbetsuppgifter: • Leda och driva digitala utvecklingsprojekt • Identifiera och beskriva projekts mål och förväntade effekter samt ta fram roadmaps och projektplaner • Leda agila team • Leda workshops för insamling av krav • Delta i upphandling • Leda möten med leverantörer för att specificera, estimera, diskutera, beställa och följa upp utveckling och lösningar • Samordna och planera med parallella projekt • Följa upp och kommunicera projektets framdrift och resultat till bland annat styrgrupp och mottagande verksamheter • Planera testarbete • Ta emot leveranser och säkerställa att de uppfyller förväntningarna • Planera utbildning och utrullning och delta i förändringsarbetet • Förbereda för överlämning till förvaltning KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Examen på kandidatnivå från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer relevant. exempelvis inom teknik, systemvetenskap, digitalisering eller verksamhetsutveckling • Minst tre års erfarenhet av projektledning av digitala utvecklingsprojekt • Minst tre års erfarenhet av att leda agila team med lösningsarkitekter, designers, utvecklare och testare • Mycket god samarbetsförmåga och vana vid att arbeta i tvärfunktionella team • God förmåga att sätta dig in i såväl användarnas och verksamhetens behov som tekniska lösningar • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering • Uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift • God förmåga att förklara tekniska möjligheter och begränsningar • God IT-kunskaper Det är meriterande om du har: • Certifiering inom någon projektmodell • Certifiering inom Scrum • Mycket god förmåga att identifiera och förverkliga digitaliseringens möjligheter • God kompetens och erfarenhet inom behovsanalys och kravfångst • Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning • Erfarenhet av projektledning i en större organisation • Kunskap om tjänstedesign • Kunskap inom systemutveckling och förvaltning Personliga egenskaper: Vi söker dig som är lyhörd, har stor drivkraft och ett lösningsorienterat förhållningsätt. Du tar initiativ och uppnår resultat. Du är: • Strukturerad du kan självständigt planera, prioritera och följa upp projekt på ett tydligt sätt. • Drivande och initiativrik du ser möjligheter, tar ansvar och får saker att hända. • Kommunikativ du uttrycker dig tydligt, skapar engagemang och förankrar digitala lösningar och behov av förändringar. • Lyhörd och samarbetsinriktad du kan förstå verksamhetens behov och omsätta dem till konkreta digitala lösningar. • Flexibel och problemlösande du har förmågan att hantera oväntade utmaningar på ett pragmatiskt och juridiskt korrekt sätt. Du ser möjligheter i det mesta, utmanar gamla mönster och arbetssätt och testar gärna nya lösningar och infallsvinklar. • Ödmjuk inför myndighetens ramverk du driver förändring med respekt för lagar, riktlinjer och offentliga strukturer. Övrigt Vi ser gärna placering vid vårt huvudkontor i Härnösand, men beroende på sökandes kvalifikationer kan annan placering vara aktuell. SPSM:s medarbetare finns i hela landet, och även om vi använder moderna verktyg för arbete och möten på distans kan tjänsten innebära en del resor. ÖVRIGT Provanställning på 6 månader tillämpas. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Tullverkets IT-avdelning i Luleå söker en engagerad och serviceinriktad IT-tekniker till supportenheten. Vill du bli vår nya medarbetare och få möjligheten att bidra till ett tryggare samhälle och samtidigt ha ett roligt och utvecklande jobb? Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av support, eller liknande arbete, förvärvad inom de senaste fem åren samt ett intresse för informationssäkerhet. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Det är meriterande om du har gymnasial utbildning inom IT, teknik eller motsvarande som vi bedömer vara likvärdig/relevant eller om du har eftergymnasial utbildning inom data/IT eller liknande, arbetat med informationssäkerhet och analys eller felsökning av nätverkskommunikation, t.ex. genom arbete i en NOC/SOC eller IT-support eller om du har erfarenhet av driftövervakning, larmhantering och behörighetsadministration. Vi erbjuder Ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har ett viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklings- och utbildningsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. I denna roll ingår du i enheten IT-support med 13 medarbetare. Vi arbetar för Tullverkets anställda och myndighetens kunder som tex näringsliv och leverantörer. Vi är kontaktpunkten för användarstöd, felanmälan och felavhjälpning av teknisk infrastruktur/driftsmiljö, alla IT-system och klienttjänster som tex datorer, skrivare, mobiltelefoner. En stor del av arbetet är övervakning av Tullverkets alla IT-system och driftsmiljöer med tillhörande larmhantering samt övervakning av säkerhetsloggar. Vi upprättar och publicerar intern/extern driftinformation samt it-guider för användare. Behörighetsadministration är också en arbetsuppgift. Att delta i uppdrag eller projekt kan också förekomma där man representerar IT-support. Arbetet sker med skiftgång, dygnet runt, årets alla dagar vilket innebär att du ska kunna arbeta obekväma arbetstider och ensam under t.ex. kväll/natt och helg. Det medför att du måste kunna ta dig till arbetsplatsen på tider där allmänna kommunikationer inte är tillgängliga. Upplärning sker dagtid under ca 4-6 månader innan skiftarbete påbörjas. Personliga egenskaper Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp vilket kräver att du har lätt för att samarbeta, kunna bidra till gruppens utveckling, hjälpa dina kollegor och ta ett delat ansvar för det dagliga arbetet. Du har en mycket god känsla och förmåga till service via telefon och mail och du kan agera flexibelt och snabbt då verksamheten i hög grad är händelsestyrd. Du är en lagspelare som ställer upp för dina kollegor och aktivt bidrar till gott arbetsklimat samtidigt som du inte tvekar att ta taktpinnen när så krävs och har förmåga att fatta egna beslut, i samråd med dina kollegor om så behövs. Arbetsuppgifterna ställer krav på noggrannhet, intresse för problemlösning, förmåga att tillgodogöra dig mycket information samt stor förståelse för höga krav på säkerhet och sekretess. Du förväntas även att ha en god förmåga till dokumentation av ärenden, rutiner och förklarande texter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. Övrigt Referensnummer:TV-2025-15586. Placeringsort Luleå. Tullverket värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk mångfald tillför. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning fattas kommer du att få genomgå drogtest. Bakgrundskoll samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning om 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa eller maila Ellinor Bergman, 076-695 7302 / ellinor.bergman@tullverket.se. Lämna ett meddelande om du inte får svar via mobilen, så ringer Ellinor upp dig. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-672585. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-259631 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning ska ha inkommit till Tullverket senast den 11 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Vill du vara med och skapa smarta IT-lösningar i en stor, dynamisk och utvecklade organisation? Lösningar som utvecklar samhället och göra vardagen enklare för Luleå kommuns invånare, kunder och medarbetare. Nu förstärker vi vårt IT-team och söker ett antal kompetenser till roller inom IT där just du kanske passar in. Varför jobba hos oss? Vi erbjuder ett jobb i en kommun fylld av framtidstro, karriärmöjligheter och grön industri. Här är naturen runt hörnet - perfekt för att ladda batterierna efter en dag med verksamhets- och IT-utmaningar. Vi strävar efter att vara i framkant när det gäller att använda ny teknik och IT på ett kostnadseffektivt sätt - där IT blir ett strategiskt verktyg för att uppnå kommunens övergripande mål och framtidsvision. I denna roll kommer du tillhöra den kommungemensamma IT-funktionen med idag ungefär 45 medarbetare. En IT-funktion som kanske arbetar i en av länets största och mest komplexa IT-infrastrukturer. Vårt fokus ligger på att skapa bästa möjliga förutsättningar för verksamheterna att möta ökade krav på innovation, kompetensförsörjning och säkerhet. Vi ansvarar för att leverera och utveckla IT-infrastruktur, IT-support, digitala enheter och stöd för digitalisering inom kommunen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker fem personer inom följande kompetensområden och roller för att stärka vårt befintliga team. I ansökan ges du möjlighet att definiera din spetskompetens och inom vilket område din kompetens riktar sig mot. 2 systemtekniker IT. Som Systemtekniker IT har du djup kompetens inom IT området. Du arbetar dagligen med driften, utvecklingen och underhållet av vår IT-infrastruktur. Fokus ligger på att säkerställa att systemen är stabila, säkra och har hög prestanda genom installation, konfigurering och felsökning. Just nu söker vi personer med kompetens eller intresse inom bland annat områdena identitet (IGA, IAM), behörighetshantering, integration, Microsoft Power Platform och AI. Du har kanske även koll på systemutveckling, eller rent av arbetat med systemutveckling tidigare. Inom identitet och behörighetshantering tänker vi oss någon som både kan förstå behoven men också rent tekniskt hantera och konfigurera våra systemtillgångar samt behörighetssystem. 1 Lösningsarkitekt IT/IT-arkitekt. En lösningsarkitekt IT hos oss fungerar som en brygga mellan verksamhetens behov och teknisk implementation, väljer rätt teknologier och komponenter, och säkerställer att lösningen är skalbar, effektiv, säker och passar in i den befintliga IT-miljön. Ett arbete som innebär allt från daglig drift till mer långsiktigt strategiskt arbete, men även att delta i upphandlingar och övergripande IT-projekt. Just nu söker vi någon med fokus på klienthantering, nätverk och kommunikation. 2 Systemförvaltare IT/objektledare IT. Här söker vi dig med grundläggande förståelse av IT-området. Du gillar dels att jobba med teknik tillsammans med exempelvis Systemtekniker IT och Lösningsarkitekt IT och även tätt tillsammans med verksamheten för att driva och utveckla nya och befintliga IT-lösningar. Det kan handla om allt från tekniska lösningar så som behörighetshantering till verksamhetssystem inom olika områden. Vi arbetar i en PM3 inspirerad objektförvaltningsmodell som ligger till grund för arbetet. För att lyckas i denna roll tror vi även att du kan leda projekt, gillar planering samt att ha ordning och reda, du kanske även har lite koll på ekonomi. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en universitet - eller högskoleutbildning inom IT eller teknik alternativt att du har motsvarande kompetens genom erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du gillar att arbeta tillsammans med kollegor, chefer och grupper för att uppnå gemensamma mål på arbetsplatsen, men du har inga problem att arbeta enskilt när så krävs. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbeta framåt. Vidare ser vi att du arbetar systematiskt där du gör tydliga prioriteringar och fördelar dina resurser tidseffektivt. Du motiveras av att leverera nya lösningar och arbetssätt till verksamheten. Vi erbjuder en attraktiv och stimulerande arbetsplats där vi strävar efter utveckling och möjligheter för individen. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn