Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Centiro is an award-winning Swedish tech company with more than 650employees, founded in 1998. Our solutions enable and empower commerce for marquee brands and finer supply chains in 175+ countries. With our human-centric strategy, the company has rankedat the top 10 as a Great Place to Work for 15 years. Offices in Sweden, India, US, Canada, Spain andthe UK.Read more atcentiro.com. Join us as an Application Specialist and immerse yourself in creating next-generation solutions for our Supply Chain Network Cloud, a linchpin in the world of digital trade, logistics, and e-commerce. This role combines both technical project management and solution implementation, where you'll lead multiple projects, ensure timely delivery, and maintain the highest quality standards. You'll work in the heart of the action, bridging customers and developers, tailoring and supporting solutions for world-leading brands on a global scale. In this role, you will not only contribute to our customers' business core but play an essential part in shaping the worldwide commerce landscape. Your responsibilities will vary and include: Configuring and implementing solutions Align solutions together with our developers and according to customer requirements Test management - ensuring that we deliver our solutions with high quality Managing customer projects and internal improvements Close collaboration with both our customers and other partners on a daily basis The role at Centiro as an Application Specialist is broad, inviting you to explore, try, test, and learn. You have the freedom to shape your path and specialize in areas that resonate with you and the team, with limitless possibilities. Along the way, you'll discover your unique strengths and areas of expertise. Who You Are We're seeking Application Specialists driven by innovation and customer success. You're tech-savvy, but also value collaboration, continuous improvement, and problem-solving. You are keen on customer interactions and to always ensure the highest quality service. Your strengths: Team player with a collaborative mindset Excellent communication Driven mindset Enjoy and take lead in customer interactions Interest in Supply Chain, IT, and digital business solutions Bachelor’s degree or higher in IT, logistics/supply-chain, innovation, or equivalent Nice to have: Work experience within the relevant field Experience in implementing software Business acumen Knowledge in SQL Why Centiro? Embark on an exciting journey in a successful and growing tech company serving the best brands in the world. Be part of a value-driven organization that thrives on collaboration, innovation, and personal growth. Work alongside passionate colleagues who share your commitment to shaping the future of user experiences. Make a difference with products and services that shape the future of supply chain technology. Enjoy the flexibility and agility of a fast-moving organization, where your contributions directly shape our success. So. Don’t linger, procrastinate or whatever blocks you. Apply now
Du kommer att ingå i ett utvecklingsteam som arbetar med forskning och utveckling av testutrustning, testmetodik och testmiljöer. Syftet är att möjliggöra avancerade tester av automatiserade och uppkopplade fordon för att säkerställa en trygg och hållbar trafikmiljö i framtiden. Du förväntas ha en god samarbetsförmåga, vara ansvarstagande och ha en analytisk förmåga med intresse för att sätta dig in i olika forskningsfrågor. Obligatoriska krav: MSc. inom elektro, mekatronik eller motsvarande. Erfarenhet: Minst 5 års erfarenhet som mjukvaruutvecklare i industrin. Programmeringskunskaper: Goda kunskaper i C++ och Python. Linux-kunskaper: Van att arbeta med olika varianter av Linux-distributioner. B-körkort: Svenskt B-körkort. Språkkunskaper: Behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Mervärden (önskvärda kvalifikationer): Kunskaper i MatLab. Erfarenhet av sensorfusion och sensorutveckling. Erfarenhet av CARLA eller Unreal Engine är meriterande. Dokumentation: CV med kompetensbeskrivning. Beskrivning av genomförda uppdrag. Uppdragsperiod: 20250407 - 20260406 , 1 år med möjlighet till förlängning om 3 år. Placering:Uppdraget är placerat i Göteborg med en del arbete på en testbana utanför Borås.
Högskolan i Borås erbjuder mer än bara ett jobb – här är du med och påverkar och bidrar till utveckling. Vi vill att du ska må bra både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider, ett generöst semesteravtal och bra villkor vid föräldraledighet. Det finns även möjlighet till internationell kompetensutveckling genom studier eller praktik utomlands. Med vårt centrala läge har du nära till stadens utbud och goda pendlingsmöjligheter. Som vikarierande systemtekniker får du arbeta med drift, underhåll och utveckling av vår IT-miljö – tillsammans med ett engagerat och kunnigt team. Välkommen till oss på IT-avdelningen! Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du att arbeta inom funktionen Infrastruktur, informationssäkerhet och verksamhetsutveckling – med särskilt fokus på teknisk drift och underhåll av IT-infrastruktur. Du ansvarar, tillsammans med dina kollegor, för drift, utveckling och proaktivt underhåll av olika tjänster och system med fokus på Microsoft 365. Det är ett arbete där du får vara med och säkerställa att våra IT-miljöer fungerar stabilt och effektivt samtidigt som du bidrar till att utveckla dem för framtiden. Efter vikariatets slut kan det bli aktuellt att utlysa en tillsvidareanställning för samma befattning. Dina kvalifikationer För att vara aktuell för anställningen krävs att du har en högskoleutbildning inom relevant område, alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du måste ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är även ett krav att du har djup teknisk kunskap inom Microsoft 365. Vidare behöver du vara analytisk och ha förmåga att lösa komplexa problem, kunna arbeta självständigt samt driva arbetet framåt på ett strukturerat sätt för att uppnå goda resultat. God samarbetsförmåga är också en förutsättning för att lyckas i rollen. Det är meriterande med kompetens och erfarenhet av arbete med: • Active Directory • Serverhantering och virtualisering • Backup och lagring Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Din anställning Vikariat på heltid till och med 28 februari 2026. Tillträde 1 september 2025, eller så snart som möjligt därefter enligt överenskommelse. Placeringsort Borås. Diarienummer: PA2025/141. Så här ansöker du Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer och bilagor via vårt rekryteringssystem senast 10 augusti. Guide för hur du ansöker i vårt rekryteringssystem och bilagor som ska bifogas Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Vill du veta mer? Intervjuer planeras att hållas under vecka 34. Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Förmåner för anställda Jobba hos oss Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb. Det kan vara lite längre svarstider under sommaren på grund av semestertider. Jane Edström, rekryterande chef. Facklig företrädare för Saco-S är Klas Håkan Alm som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via stvidhb@hb.se. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag och annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Vi hjälper nu vår kund i Borås med att sätta ihop ett nytt team som kommer arbeta med drift och övervakning. Du kommer vara en nyckelperson i arbetet för en stabil infrastruktur och hantering av incidenter, felsökning och kontinuerlig förbättring kommer vara delar av din vardag. Nu söker vi dig som har några års erfarenhet inom området och som vill ta nästa steg – tillsammans med oss. Hos oss blir du en del av ett nyetablerat team där du får vara med från början och forma både arbetssätt och struktur. Här har du chansen att vara med och bidra till en stabil, säker och förstklassig IT-infrastruktur! Vi erbjuder dig Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor I rollen kommer du att arbeta med övervakning, felsökning och förbättring av IT-infrastruktur i en tekniskt komplex och affärskritisk miljö. Du kommer vara en nyckelperson i det dagliga arbetet med att säkerställa stabil drift och effektiv incidenthantering. Detta arbete pågår dygnet runt, därav kommer du behöva arbeta i 3-skift i denna roll. Dina huvudsakliga ansvarsområden är Hantering av larm & incidenter Felsökning & åtgärder Dagliga kontroller & kontinuerlig förbättring Hantering av verksamhetskritiska incidenter från servicedesken I rollen kommer du behöva agera snabbt på akuta driftstörningar vilket kräver att du tar ägandeskap för ditt arbete, är noggrann och lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och i denna roll behöver du trivas med att supportera och agera serviceminded mot alla kontaktytor. Vi ser gärna att du Har minst 3 års erfarenhet inom relevant område Har erfarenhet av övervakningsverktyg som exempelvis Grafana Har erfarenhet av arbete med infrastrukturmonitorering i komplexa hostingmiljöer Har kunskaper inom ServiceNow, nätverk, databashantering i SQL och backup Har erfarenhet av automatisering av arbetsuppgifter i exempelvis PowerShell Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift Du behöver även kunna arbeta i 3-skift i denna roll. Det är meriterande om du har en relevant IT-relaterad utbildning och har du certifiering i ITIL är även det meriterande. För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang. Mer om Nexer Infrastructure Nexer Infrastructure (vi hette då Sigma IT Tech) startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher. Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas. Ansökan Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!
Längtar du efter en utvecklande och inspirerande vardag? Sitter du på IT-kunskaper som kan hjälpa andra att förenkla deras liv? Vi letar just nu efter en person med stort intresse för IT och en känsla för service! Hos oss för du chansen att utmana dina kunskaper och bidra med banbrytande lösningar.? Din roll hos oss Ett brinnande intresse för IT och en ambition att hjälpa andra är dem enda verktyg du behöver för att trivas hos oss. Du kommer att få vara en del av förstklassig service där du får möjlighet att göra skillnad på riktigt! Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att ta emot ärenden via telefon, chatt och mail. Vi letar efter någon som med glädje delar med sig av sin kunskap och supportera dem som står inför både stora och små IT-utmaningar. Hos Experis prioriterar vi personlig utveckling och ser till att individen får möjlighet att påverka sin egna vardag! Med din kunskap inom IT, kan du göra skillnad för väldigt många! Du kommer att arbeta med flera olika teknikmiljöer. Det kan till exempel vara informationssäkerhet, nätverk och kringutrustning men även operativsystem. Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter och ett motiverat team. Vi ser framemot att välkomna dig till denna stora familj, där IT-världens nyförvärv får ta plats! Vi ger dig möjligheten att stärka ditt nätverk på arbetsmarknaden, samtidigt som du förvaltar dina kunskaper och bygger vidare på den expertis du har idag! Ditt arbete kommer att innebära individuella projekt i kombination med uppdrag som du driver gemensamt med dina kollegor. Detta för att skapa största möjlighet till utveckling och framgång inom teknikens spännande prövningar! Ta gärna kontakt med Vilma eller Dara för att höra mer! Vi ser gärna att du har: * Gymnasial relevant utbildning * Minst ett halvårs erfarenhet inom helpdesk eller liknande * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Låter denna roll som något perfekt för dig? Skicka in din ansöka idag för att påbörja din nästa spännande utmaning! Kontakta Dara på mailadress dara.tysani@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda! ?
Är du den vi söker? Vill du vara med och bygga upp en ny övervakningsfunktion i Borås – i hjärtat av IT-driften hos en av Sveriges största aktörer inom livsmedelsdetaljhandeln? Vi söker drivna och noggranna Monitoring Engineers som vill ta en nyckelroll i att säkra tillgänglighet, stabilitet och snabb återställning av tekniska tjänster i en komplex infrastrukturmiljö. Du får veta mer om företaget vid första kontakt! Arbetsbeskrivning I rollen som Monitoring Engineer kommer du att arbeta skift för att säkerställa övervakning dygnet runt, året om. Du blir en del av ett Operations Center som hanterar tekniska larm, koordinerar åtgärder vid incidenter och arbetar för kontinuerlig förbättring av IT-driften – både internt och tillsammans med externa leverantörer. Tjänsten är placerad på kontoret i Borås och innebär 100% fysisk närvaro. Du kommer att arbeta i skiftgång (24/7), vilket ger en varierad och dynamisk arbetsmiljö. Funktionen är nyetablerad och du blir en viktig del i att forma både arbetssätt och kultur framåt. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Övervakning & larmhantering Analysera och agera på tekniska larm från servrar, nätverk, databaser och kommunikation. Säkerställa att incidenter hanteras enligt process. Felsökning & återställning Utföra teknisk felsökning, åtgärda incidenter och bidra till rotorsaksanalyser. Dagliga IT-kontroller Genomföra rutinkontroller enligt SOP och dokumentera i ärendehanteringssystem. Koordinering & kommunikation Fungera som Incident Manager vid större driftstörningar och samverka med interna och externa team. Förbättringsarbete Identifiera förbättringsmöjligheter inom övervakning, återställningsrutiner och verktygsanvändning. Kontor: Borås Arbetstider: skiftarbete Tillträde: så snart som möjligt, senast 20/9 Din profil Du är en ödmjuk och samarbetsvillig lagspelare som trivs med struktur och gillar att arbeta i team. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har ett proaktivt förhållningssätt. När driftstörningar uppstår håller du huvudet kallt och agerar fokuserat. Du motiveras av att hitta lösningar, bidra till förbättringar och skapa en trygg och stabil driftmiljö. Eftersom detta är en ny funktion på plats i Borås ser vi gärna att du vill vara med och forma en positiv och professionell kultur tillsammans med dina kollegor. Vi söker både juniora och seniora kandidater för att forma ett team med varierad erfarenhet, där olika styrkor och bakgrunder bidrar till helheten. Vi söker dig som har: Erfarenhet av driftövervakning i komplex IT-miljö Vana vid övervakningsverktyg (t.ex. Splunk, SCOM, Grafana, SolarWinds) Förståelse för nätverk, databaser och backup-lösningar Kunskap om automation kopplat till monitoring Erfarenhet av ärendehanteringssystem – gärna ServiceNow Erfarenhet av arbete enligt ITIL (certifiering är meriterande) Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet Om oss Talents by Inhouse rekryterar och hyr ut personer i början av sin karriär oavsett bransch eller inriktning. Exempel på områden är inköp, teknik, Office Management, kundservice och administration. Våra konsulter är väldigt viktiga för oss och vi lägger stort fokus vid att våra konsulter ska känna att dom utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi bland annat återkommande dialoger kring nästa utvecklingssteg, konsultaktiviteter, som till exempel frukostträffar, och en närvarande Konsultchef. Talents by Inhouse tillhör Inhouse som är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning mot branscher inom kommunikation, ekonomi, chefsassistent, företagstjänster och HR. Övrigt/Vad händer nu? Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Talents By Inhouse och arbetar ute hos vår kund. Utgångspunkten för uppdraget är att det beräknas starta så snart som möjligt och är initialt heltid 6 månader med goda möjligheter till förlängning och/eller överrekrytering. Du kommer att utgå från företagets kontor i Borås. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV eller Linkedinprofil. För mer information eller frågor om testerna kontakta ida.hogberg@inhouse.se. Vi ser fram emot din ansökan.
Är du en social och driven IT-Supporttekniker med ett brinnande intresse för teknik? Vill du arbeta i en modern och Apple-dominerad IT-miljö? Vi söker nu en engagerad IT-supporttekniker i Borås som vill vara en del av vår kunds team! Om rollen: Som IT-Supporttekniker kommer du att arbeta med både remote-support och på plats genom en walk-in-desk. Du kommer att vara en nyckelperson i att hjälpa användare med deras IT-relaterade problem, hantera felsökning och administration i en teknisk varierad miljö. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allt från att hantera ärenden via telefon och system till att ge support på plats och arbeta med andra IT-relaterade uppgifter. I rollen ingår även resor mellan olika kontor, vilket gör att B-körkort är ett krav. Teknisk miljö: Du kommer arbeta i en spännande IT-miljö där följande teknik och system används: Operativsystem och enheter: Apple-enheter (Mac, Iphone) Moln- och serverlösningar: Google Workspace AWS, Windows-servermiljö Nätverk & Säkerhet: Cisco Meraki OneLogin MFA Identitet & Applikationer: Active Directory Microsoft Office Ärendehantering Vi söker dig som: Har erfarenhet av IT-Support och felsökning. Är positiv, driven och social – du trivs med att hjälpa användare och lösa problem. Har ett genuint IT-intresse och vill utvecklas inom teknik. Har B-körkort – då resor mellan olika kontor är en del av tjänsten. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Weär ett konsultföretag som erbjuder specialistkompetens för IT/tech-uppdrag inom både mjukvara- och hårdvara. Nu söker vi flera seniora systemutvecklare inom .NET till ett långsiktigt kunduppdrag Vad vi erbjuder En tillsvidareanställning med början i ett långsiktigt projekt hos kund. En skräddarsydd löne- och förmånsmodell där du har möjlighet att välja mellan olika upplägg beroende på var i livet du befinner dig. Oavsett val är du med och sätter din löne- och förmånspaketering utifrån dina önskemål. Fri personlig pensionsrådgivning samt övrig finansiell rådgivning förutom andra förmåner du själv har möjlighet att välja. Möjlighet att vara med och påverka företagets riktning och utveckling framåt. Arbete inom ett konsultbolag med modern prägel där hållbarhet, flexibilitet och inkludering utgör en stor del av kulturen. Med mera... Om uppdraget I uppdraget kommer du arbeta i ett team av entusiastiska och engagerade utvecklare och i nära samarbete med övriga företagsverksamheten. Tillsammans kommer ni att utveckla och upprätthålla digitala lösningar som förbättrar kundupplevelserna inom e-handel. Du blir en nyckelspelare i ett sammansvetsat utvecklingsteam där du tar ansvar från idé till färdig lösning. Uppdraget kräver att du kan arbeta självständigt, driva initiativ och bidra aktivt till tekniska beslut – både arkitekturmässigt och lösningsorienterat. Vi söker dig som har: Mycket god erfarenhet av .NET-utveckling (C#) på seniornivå Djup kompetens inom Azure-miljöer inklusive molnbaserade lösningar Erfarenhet av mikrotjänstarkitektur i produktion Stark kunskap i SQL och databashantering Erfarenhet av RESTful API:er Om dig Du är självgående, initiativrik och tar ansvar för att driva uppgifter framåt. Du har vana av att fatta egna beslut men har samtidigt ett teamorienterat mindset. Struktur och kvalitet är i fokus för dig; du kommer in med en stark problemlösningsförmåga och strävar efter teknisk excellens. Varför välja Weskill? Weskill är specialiserade på att matcha seniora IT-konsulter med uppdrag där de verkligen kan göra skillnad. Vi erbjuder: Skräddarsydd lön & förmånsmodell – välj upplägg som passar dig Flexibilitet & inkludering i vår kultur – forma din arbetssituation Fri finansiell och pensionsrådgivning via våra partners Möjlighet till delägarskap - Vid gemensamt intresse och långsiktigt engagemang finns en öppning för dig som kan bidra till vår tillväxt regionalt Ett professionellt nätverk av seniora kollegor Om WeSkill WeSkill strävar efter att bli drömpartnern för både kund, medarbetare och samarbetspartners. Idag har vi flertalet kunder där vi levererar exempelvis systemutveckling, test- och kvalitetssäkring, IT-säkerhet, infrastruktur och automation m.m. Inom WeSkill arbetar vi främst i regionerna Skellefteå, Luleå, Umeå och Göteborg/Alingsås, men vi har även uppdrag i andra delar av Sverige. WeSkills grundvärderingar handlar om inkludering, flexibilitet och hållbarhet. Det har alltid varit viktigt för oss att våra anställda känner att de kan vara sig själva och blir inkluderade i företaget och därmed en del av We:et i WeSkill. Genom att prioritera förmåner och flexibilitet för våra anställda skapar vi tillsammans ett hållbart arbetsliv där du får vara med att påverka din arbetssituation. Vill du läsa mer om oss och hur vi jobbar kan du besöka vår karriärsida - https://karriar.weskill.se/ Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Övrig information Start: Enligt överenskommelse, senast 1 sep Placering: Borås/Alingsås Omfattning: 100% Kontakt: Per Bleckberg, 072-245 92 88 eller per.bleckberg@weskill.se Sista ansökningsdatum: 1 aug
Vi söker nu en till grym konsult till en av våra kunder i Borås. Rollen som IT supportspecialist innebär att man är en del av kundens IT servicedesk och tar emot, hanterar, löser och dokumenterar olika IT problem från organisationens användare. För detta behöver du ha ett genuint IT intresse och en förmåga att supportera användare via telefon. Du kommer arbeta efter uppsatta processer och rutiner och det är viktigt att du är noggrann i ditt arbete. Som konsult representerar du, och är ansiktet utåt för både Nexer och kunden. Om detta låter som något för dig, sök idag! Vi erbjuder dig Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor Om tjänsten Som konsult inom IT-support hos aktuell kund i Borås arbetar du brett inom IT och användarstöd. Det är stort fokus på kund- och kundbemötande samt att dokumentera och uppdatera kunskapsdatabas. Du förväntas kunna samla bra information och felsöka så snabbt som möjligt för att åtgärda användarens problem. I rollen ingår det även att lyfta förbättringsförslag och hålla gemensam information uppdaterad. Vi ser gärna att du Har erfarenhet av kundtjänst eller tidigare arbetat med IT support Har ett genuint IT-intresse (kanske byggde du din första PC innan du lärde dig gå?) Motiveras av att lösa problem och lämna användaren med ett leende på läpparna Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt Är strukturerad och noggrann som person Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift Start för uppdraget är i september alternativt oktober, därav kommer du behöva vara tillgänglig för start då. Det är meriterande om du har arbetat i något ärendehanteringssystem och är bekant med Microsoft Office. För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang. Mer om Nexer Infrastructure Nexer Infrastructure (vi hette då Sigma IT Tech) startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher. Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas. Ansökan Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!
Ellos Group är en av Nordens ledande e-handelsgrupper med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom samt betalvarumärket Elpy. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 550 medarbetare och omsätter runt 3,4 miljarder SEK. https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0 Your mission will be to craft cutting-edge customer experiences for all our brands, markets and touch points. You'll be part of our User Experience Team and will have a key impact on the largest fashion and home e-commerce website in the Nordics and grow dynamically alongside other top skilled and passionate people. Your main activities will be: - Identify customer pain points and innovation opportunities through continuous user research and creative benchmark. - Drive UX design projects from A-Z to support the development of the business and enhance the experience of our customers. - Enrich project briefs by conducting qualitative and quantitative research, framing strategic goals and shape the optimum tactical approach. - Define structuring principles, requirements and scope. Communicate your ideas with sketches, user flows and prototypes. - Design world-class and cross-devices user interfaces, create prototypes and test your concept with users. - Work closely with the different teams in an agile environment and fuel global engagement to deliver the best results. - Secure holistic quality (modular design, accessibility, speed ...) and handover deliverables that developers will love. - Follow up implementation of your design until launch, evaluate results and share the insights with the organization. Your Profile: - Genuinely customer-driven and passionate about UX, you have strong experiences in designing digital experiences preferably in an e-commerce setup. - Fluent in English and Swedish. You are a great team player with excellent communication skills. - Figma (or similar) are your daily tools and you can combine datas and marketing with creativity. - You have the ability to quickly grasp and distill highly complex matters into clean, understandable solutions. - You understand the technologies impacting your design and can have creative discussions with developers to make your ideas happen. - You naturally challenge the standards of the market to innovate beyond average and deliver great and holistic results. The position is full-time and located at Ellos Groups head-office in Borås, Sweden. If you have any questions regarding the position please contact Henrik Ström, by e-mail: henrik. strom@ellos.se. Read more about the company and apply via www.ellosgroup.com /career, not later than August 15. We will do ongoing selection of candidates during the application period. Please attach a portfolio and/or case studies illustrating your best Projects.
Role: Senior Backend Developer Seniority Level: Senior Location: Gothenburg (SE) or Borås (SE) Remote: No (On-site 3 days per week minimum) Assignment Period: 01 August 2025 – 01 August 2026 Assignment Description We are seeking a Senior Backend Developer for an exciting and impactful assignment within a global digital transformation project. The role involves working with modern backend technologies and contributing to the development of scalable, efficient software solutions that support core business operations. This is an on-site role requiring presence in the Gothenburg or Borås office at least three days per week (Tuesday–Thursday). Responsibilities Design and implement scalable backend systems using .NET and C# Work with event sourcing frameworks, particularly leveraging EventFlow Write comprehensive tests (unit, component, integration) to ensure system reliability Apply clean architecture principles and best practices in design and development Collaborate within agile teams across multiple business domains Contribute to DevOps processes and CI/CD pipelines Optional: Collaborate on frontend integrations using React and TypeScript (meritorious) Technology Stack Backend: C# .NET 6 / .NET 8+ Entity Framework Core xUnit, Moq, TestContainers SQL Server Event Sourcing (EventFlow) Clean Architecture & Design Principles DevOps & Infrastructure: Azure Git Azure DevOps Frontend (Meritorious): React TypeScript Sass Vite Cypress Testing Library Team & Environment Team Size: 30+ developers Structure: 4 cross-functional teams Work Methodology: Agile with regular sprints and PI planning sessions Product Domain: Site BOM Scoping & Field Inventory Management systems If you are passionate about backend engineering, architecture, and modern development practices, and enjoy working in a collaborative, agile environment—this role offers an excellent opportunity to contribute to large-scale digital platforms.
Innovate, Build, Impact - Build World-Class Digital Experiences Are you ready to revolutionize the future of digital experiences in an innovative, global environment? Centiro is looking for a passionate and experienced Frontend Developer to drive the creation of world-class products that make a real impact. If you’re eager to push the boundaries of web development, collaborate with talented teams, and lead the way in shaping innovative digital solutions, Centiro is where you’ll thrive. Your role As a Frontend Developer at Centiro, you will play a key role in shaping and building high-performance web applications that deliver exceptional user experiences. You’ll collaborate closely with UX designers, backend developers, and product teams to create seamless, scalable solutions that balance functionality, performance, and design. You will take the lead in driving frontend architecture decisions, advocate for modern web development best practices, and help shape a culture of innovation and continuous learning. Additionally, you’ll guide and facilitate workshops and discussions to explore new technologies and improve development workflows. Your influence will help elevate the team, ensuring we push the boundaries of digital experiences while fostering a collaborative and forward-thinking environment. Your responsibilities Build and optimize responsive, scalable, and accessible web applications. Collaborate with UX designers and backend developers to create intuitive user interfaces. Drive frontend architecture and ensure code quality through best practices and testing. Lead workshops to explore new technologies and improve workflows. Stay ahead of frontend trends and advocate for performance and usability improvements. Who you are Experienced: 5+ years in frontend development, ideally with complex systems. Tech-savvy: Expertise in JavaScript frameworks (React, Vue, Angular) and modern web tech. Analytical: Strategic thinker who delivers long-term value through effective solutions. Collaborative: Thrive in agile teams where feedback and teamwork drive success. User-focused: Passionate about performance, usability, and delivering outstanding digital experiences. Why Centiro? Embark on an exciting journey in a successful and growing tech company serving the best brands in the world. Be part of a value-driven organization that thrives on collaboration, innovation, and personal growth. Collaborate with a passionate, forward-thinking team where experimentation and development are encouraged. Contribute directly to our shared success, shaping the future of digital experiences. Enjoy the flexibility and agility of a fast-moving, dynamic organization that offers opportunities for growth and evolution. So. Are you ready to build the future of digital experiences? Apply now Centiro is an award-winning Swedish tech company with more than 650employees, founded in 1998. Our solutions enable and empower commerce for marquee brands and finer supply chains in 175+ countries. With our human-centric strategy, the company has rankedat the top 10 as a Great Place to Work for 15 years. Offices in Sweden, India, US, Canada, Spain andthe UK.Read more atcentiro.com.
Role: Software Engineer Seniority Level: Senior Locations: Gothenburg (SE) or Borås (SE) Remote: 0% (On-site 3 days/week minimum: Tuesday–Thursday) Assignment Period: 01 October 2025 – 01 October 2026 Assignment Overview A new opportunity has opened for a Senior Backend Software Engineer to be part of a product development team working on a greenfield solution within the sourcing domain. This solution will manage supplier onboarding, risk assessments, and workflows related to legal compliance. The assignment involves working in a collaborative and agile environment with a cross-functional team including backend, frontend, and fullstack engineers. Team Composition ~6–8 consultants alongside a Principal Software Engineer Development will take place at either Borås or Lindholmen office (3 days/week on-site) Start Timeline Interviews to commence after the summer break (~20 August 2025) Assignment start date: 01 October 2025 Tech Stack & Skills ? General Expectation: Software Engineer at senior level (Stage 6) Able to independently build and maintain high-quality products Comfortable using AI tools like GitHub Copilot Enterprise and AWS Q-Developer in day-to-day development Backend Skills (Required): C#, .NET 8+ Entity Framework Core SQL Server xUnit, Moq TestContainers Frontend Skills (Required): React TypeScript Sass Vite, Vitest Cypress npm Testing Library DevOps & Tools: Azure Git GitHub Preferred Skills & Certifications: GitHub Copilot Enterprise AWS Q-Developer Azure Public Cloud (AZ-204, AZ-400) Familiarity with GenAI-based coding workflows (training available upon start) Summary This is a unique opportunity to contribute to a completely new software solution that supports critical sourcing operations. The role is suited for a hands-on engineer with a modern mindset, full-stack awareness, and an interest in leveraging AI tools to maximize productivity. If you're passionate about building scalable systems in a collaborative team setting and excited about modern development tools and cloud environments, this role is a strong match.
RevolutionRace förändrar hela outdoorvärlden – färgstarka och hållbara friluftskläder och utrustning som både presterar och har ett bra pris! Om rollen Vi söker en junior developer till vårt ERP-team som vill växa och utvecklas med oss! Du kommer att stötta verksamheten med utvecklingsuppdrag, konfigurationer och support – perfekt för dig som är hungrig på att lära dig mer och vill bygga din kompetens inom ERP och andra kringliggande system. Hos oss kommer du ingå i ett engagerat och stöttande team som lyfter dig i din utveckling och hjälper dig att nå din fulla potential. Dessutom har du tillgång till hela vår IT-avdelning – alltid nära till hands när du behöver det. Du får möjlighet att arbeta nära verksamheten, göra skillnad på riktigt och se tydliga resultat av dina insatser. Arbetsuppgifter/Ansvarsområden - Hantera utvecklingsuppgifter i Microsoft BC - Delta i teamets arbete med support och felsökning mot verksamheten - Konfigurera och anpassa systemet utifrån verksamhetens behov - Dokumentera lösningar och bidra till förbättringar i arbetssätt och rutiner Vem är du? Du har intresse för ny teknik och en vilja att utvecklas inom ERP och affärssystem samt en förmåga att arbeta strukturerat och lösa problem i dialog med användare och kollegor. Du har god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. Kvalifikationer - Erfarenhet av programmering, exempelvis i AL, C#, .NET eller liknande - Grundläggande förståelse för ERP-system, gärna Microsoft BC - Kompetens inom Azure DevOps/GitHub - Förståelse för integrationer Förmåner du får hos oss Mitt i hjärtat av Borås hittar du vårt HQ – ett stort, öppet och inspirerande kontor där gemenskap och kreativitet står i centrum. Vi har rymliga ytor, naturinspirerade mötesrum (från "Heaven" till "Great Forest"), och två härliga terrasser när solen tittar fram. Men det bästa av allt? Människorna! På RevolutionRace bygger vi bolaget tillsammans! Här firar vi vinster, testar nya idéer och har roligt längst vägen! Behöver du en paus? Testa vår klättervägg, utmana kollegan i pingis eller flipper, eller ta en stund i massagestolen. Vi har fri tillgång till frukt, kaffe och te samt snacks och lunch till självkostnadspris i Fuel Baren! Du får exklusiva personalrabatter, 5 000 kr i friskvårdsbidrag och förmåner kopplade till träning. Utanför jobbet väntar AWs, friluftsaktiviteter och sociala klubbar som löpning, klättring eller DIY-pyssel. På RVRC handlar livet om mer än bara jobb! Om RevolutionRace RevolutionRace är ett snabbväxande outdoor-varumärke som skapar mångsidiga friluftskläder, skor, ryggsäckar och tillbehör för alla som älskar naturen. Vårt mål? Att göra friluftsliv tillgängligt för alla – med färgglada, funktionella och prisvärda produkter. Vi jobbar digitalt och säljer i 40+ länder via 18 egna webbutiker. Företaget grundades 2013 och börsnoterades på Nasdaq Stockholm 2021. Idag är vi över 150 engagerade medarbetare med huvudkontor i Borås och kontor i Stockholm – alltid med kunden i fokus. Läs mer om oss på www.revolutionrace.com Anställning: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: 100% Placeringsort: Borås
Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli marknadsledande som livsstilsdestination för lyxigt, glammigt och feminint mode. Bubbleroom har sin primära kundbas i Norden med distribution till delar av Europa via Zalando. Bubbleroom grundades 2005 som en webbshop för exklusiva varumärken och har sedan dess utvecklats till att vara en etablerad marknadsaktör inom festmode och vardagliga kläder. Idag är vi ca 90 personer som arbetar på huvudkontoret i Borås (Viared), och vi söker nu efter fler medarbetare som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel. Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag som i vår vardag arbetar efter våra värdeord Mod, Driv och Tillsammans. Välkommen till ett företag där medarbetaren är verksamheten och där alla våra framgångar är en konsekvens av våra medarbetares driv & engagemang! Bubbleroom är noterad på Nasdaq First North Growth Market. Beskrivning Som System Manager har du ett helhetsansvar för drift, utveckling och optimering av ett eller flera av våra affärssystem. Du fungerar som länken mellan verksamhet, IT och externa systemleverantörer – och ser till att systemen är effektiva, användarvänliga och stödjer affärens behov. Beroende på din profil och vårt behov kommer du att ansvara för ett område som till exempel: • E-handelssystem • Buying Office-system (t.ex. PLM, PIM, sortimentsverktyg) • Logistik- och kundsystem (t.ex. WMS, TMS, CRM, returportaler) Dina huvudsakliga arbetsområden • Äga och förvalta ett eller flera IT system inom ditt område • Säkerställa att systemen stödjer affärsprocesser och användarnas behov •Koordinera förbättringar, kravställning och releasehantering • Arbeta tätt med verksamheten för att identifiera behov och omvandla dem till lösningar • Ha dialog med externa leverantörer och IT kring drift, support och vidareutveckling • Driva projekt kopplat till systemförändringar eller nya implementationer • Säkerställa datakvalitet, användarstöd och dokumentation Vi söker dig som • Har utbildning inom Systemvetenskap eller liknande •Har erfarenhet av systemförvaltning och digitala verktyg • Har god förståelse för verksamhetsprocesser inom exempelvis inköp, e-handel, logistik eller kundtjänst •Är van att samarbeta både med externa och interna kontaktytor •Är lösningsorienterad, strukturerad och kommunikativ •Det är en fördel om du har arbetat i projektform •Har ett intresse för teknik, affärsnytta och effektivisering Vi är en snabbrörlig organisation, och för att trivas hos oss har du snabbt till beslut, är självgående och driven. Villkor Vi erbjuder en tillsvidare anställning, och tillämpar 6 månaders provanställning. Vi kommer att intervjua löpande, så sök tjänsten redan idag! Eventuella frågor mailas till Joel Sandberg joel.sandberg@bubbleroom.com. Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Ansökan gör du via länken https://bubbleroom.varbi.com/se/what:job/jobID:841310/